Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Beautiful British Columbia

Gestart door evan, 17 augustus 2010, 14:20:33 PM

Peter

#90
Blijft toch prachtig, en het wordt nog altijd mooier.
Eigenlijk zou iedere (model)spoorweg liefhebber de reis dwars door Canada en de "Rockies" eens moeten, met de Canadian Pacific of the Canadian National, doen om ten volle te genieten van de prachtigste spoorlijn ter wereld. Dan zie je maar eerst wat het wil zeggen "een spoorlijn in de natuur"
Ik vind dat Evan er zeer goed in slaagt een (klein) stukje daarvan weer te geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

#91
Thanks gents!

Ik krijg maar niet genoeg van wat fotootjes trekken en plaatsen.

Ik heb wat bomen geplaatst als test om te kijken of ze goed mengen met de achtergronden.

De volgende stap is het detaileren van de bosgrond en extra lage beplantingen.  Doordat de bomen er op staan kan ik de samestellingen beter visualiseren en door foto's te nemen zie je makkelijker fouten.

Dus bij deze... nog maar ns wat foto's[:D]











Enjoy en tot Zondag dan werk ik verder...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

#92
Ik kan nu al niet meer wachten [:0]
Mvg Giel-Jan

vanmiegroet

#93
Misschien nog een module maken met een half reli?f chalet?
Dat schept een leuke sfeer.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

#94
Erg mooi, en prachtige tinten, Evan [:0] [:p]
E?n kleine bedenking: het verschil in grootte tussen je achtergrond-geschilderde bomen en die op je voorgrond is enorm. Dit geeft de indruk dat je "echte" bomen op een richel staan, maar dat verantwoordt dan weer het trac? en de tunnels niet...
Enkele grote bomen geschilderd aanbrengen? Of halfreli?f bomen tegen je achtergrond?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Riny

#95
Evan,

Hier past alleen,................gepaste stilte.
Wat een prachtig stuk werk heb je daar weggezet, een voorbeeld voor velen, waaronder voor mijzelf.

Kautenbach

#96
hoi evan, Gerolf,

mee eens met Gerolf, ook het aanbrengen van hoog gras/kleine struiken op de overgang naar de achtergrond, zodat de heuvel natuurlijker doorloopt en de achtergrond echt de "volgende heuvel is" de achtergrond een paar cm (een panlat..) los van het diorama, en goede verlichting, zodat er geen schaduw op de achtergrond valt. allemaal eenvoudige kleine aspecten met een groot effect, ik vindt de achtergrond wel erg fraai verder, geeft mooie diepte en past qua sfeer en perspectief erg goed bij het diorama.

en, dit zijn natuurlijk de kleine aanvullingen op een erg mooi diorama, ik vindt je bomen erg fraai, zeker met de tintverschillen in de bomen zelf, en je losgeraakte steenslag ligt er heel mooi bij, allemaal stenen in verschillende grootes ect, doet het goed, en dat op die kleine oppervlakte, mooi hoor, op naar de volgende ?


groet, Wim

evan

#97
Hoi Gents,

Bedankt voor de leuke reacties en opbouwende comments.  De meeste opmerking ken ik zelf ook, maar vermits de achtergrond gisteren nog droogde en dat ik andere plannen had 'savonds dan de Hobby[:D] ben ik er niet toe geraakt.

Er komt nog meer vegetatie op en "halfreli?f bomen" zijn in de maak[;)]
De schaduwen kwamen door mn bureaulamp die nog aanstond want ik merk als enkel de eigen verlichting brandt van de baan, er bijna geen schaduw is.  Oef...[:D]

Vandaag was het bouwdag bij MITROPA bij onze Noorderburen en heb ik daar wat aan de module voortgewerkt. (Foto's bijgevoegd).

Er is nog veel werk, maar het is door in lagen te werken dat ik alle gebreken er uithaal en jullie hulp komt daarbij natuurlijk van pas[;)]

Initieel was dit een minibaan voor de wedstrijd met dus maar 0,9m? als oppervlakte.  De doorsnede van de baan is 1,6m en de diepte van een module is maar 20cm.  Het is dus geen sinecure om een reel diepte gevoel te cre?ren.

Enfin de foto's:









Morgen ben ik er weer met de voortgang en foto's...[;)]

Edit: Nog twee[:D]



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

#98
hee Evan,

Een goeie beschrijving van je rotsen beschildering is meer dan goud waard, daar blijf ik me aan vergapen, fingerspritzengeful (zo ongeveer) noemen ze het in duitsland, zeker met dat steenslag, erg mooi.

ben benieuwd naart de volgende foto's

groet, wim

Gerolf

#99
Die bijkomende vegetatie - dat scheelt een hoop [8D] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

#100
Wow, knap werk Evan [:0] [:p].
Prachtige rotsformaties! Net echt. Dit heeft geen woorden nodig. De foto's zeggen alles [:)].

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Paulogic

#101
Ik ben jaloers op uw kat... die kan mooi van dichtbij kijken
hoe je het allemaal klaar speelt. Geen cat-sitter nodig ???[:D]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#102
Chessie is momenteel meer geintesseerd in een pluchen balletje[:D]

@Paul,

Als het baantje opgesteld staat, kan je gerust het van dichtbij komen bekijken... laat maar weten indien er interesse is.

Heren bedankt voor de enthousiaste reacties.  Het doet me plezier. [:)]

Deze voormiddag heb ik nog mn dwarsliggers geschilderd want dat eerste bruin sprak me toch niet zo aan[:(]... dus heb ik ze een voor een geschilderd, maar dat ging vlot op maat van wat rytmische muziek[:D]
Tevens heb ik op de voorgrond beplantingen aangebracht, maar meer detail volgt nog.  Ook wil ik in mn rotsen langs de spoorkant nog meer natuur hebben zoals water aflopen en wat groen, maar het is door zoals eerder gezegd in lagen te werken dat deze zaken bovekomen.

Veel fotootjes bij daglicht voor de sfeer volgen...
Door de vele reacties van jullie ben ik dan ook geneigd meer foto's te plaatsen.

Here we go:

De oude bielzen kleur[:(]


De nieuwe kleur[:D]




Twee CP-Geeps opweg naar het Noorden


Afdruipend water, maar de rots moet donkerder...


Detail van de begroeing langs het spoor...


En een wandeling door het bos... deze namiddag een echte wandeling doen voor een frisse neus[:o)]


Tot later

E

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vanmiegroet

#103
De nieuwe kleur van de bielzen is inderdaad realistischer.
De oude vindt ik een stuk plastiekerig
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

#104
Ik kwam daarstraks van het lopen thuis en waar zat de Chessie?  Juist ja...


Hierbij wat sfeerbeelden nog van de module.  Voorlopig stop ik met het afwerken totdat de baan weer opgesteld staat.

Woensdag neem ik de 4e module mee naar huis en dan zal ik daar ns aan beginnen en valt er weer wat te volgen[:D]

Op de module staat mn laatste dubbele aanwinst van MTH.  Twee SD 70's van CN.

ENJOY[8D]



















Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.