Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Beautiful British Columbia

Gestart door evan, 17 augustus 2010, 14:20:33 PM

TBone79

Ik heb juist dit draadje in ??n keer door gelezen...

Amai menne frak! Knap man! [:0]
Greetz Diego

Man is the only animal that blushes. Or needs to...

Paulogic

En nog een vraagje...
Waar heb je die Jeepkes gevonden ???
Ikke ook JEEP freak. (Willys... yeah)
mvg,
Paul(ogic)

evan

Heren allen dank voor alle eer[:I]

Het stimuleert om verdere posts in dit draadje te plaatsen [;)]

Ik ben net terug van m'n wekelijkse boodschappen en andere verplichtingen[:)] en ga nu voortwerken.  Het weer is er ideaal voor...

@Paul de jeepjes zijn van ROCO.  Ik heb ze al lang.  Ik denk dat ze van het oude militaire gamma zijn van RoCo.  

Enfin ik ga eens beginnen se[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

We zijn al een uur verder... dus foto's[:D]

Als de boel niet snel genoeg droogt, forceer ik het wat, maar wel gecontrolleerd[;)]

Eerste twee lichte kleuren aangebracht door middel van pigment op waterbasis aangeleng met water.

Even laten/doen drogen en dan een wash van zwart pigment...

Na alles bedekt te hebben met de wash:

Dan weer wat drogen en dan drybrushen met grijze en of witte acryl of latex verf:

Op zoek naar een fris blaadje groen?

Voila we doen weer voort[;)]

@Paulogic:

Deze is voor jou[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Nog geen uur verder[:D][:D][:D]

Het eerste groen en steentjes, zand enz...

Dit moet nu wel gaan drogen[:o)]

Enjoy the atmosphere[^]

Tot later[;)]

Edit:

Nog een overzichtje:

Koen

@Evan,

Prachtig man [:p] [:p] [:p].
Bedankt dat je de verschillende stappen toelicht. Op deze wijze leren wij nog heel wat bij.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Paulogic

Ik zou hier mijn job van maken Evan... zeker weten.
mvg,
Paul(ogic)

evan

Voila terug thuis...

Vandaag heb ik maar een tweetal uurtjes gewerkt aan de module, maar het ging toch vooruit.  Ik heb net gemerkt dat alles droog is dus morgen doen we voort[:p]  ganse dag...[8D]

Koen, bedankt en als er vragen zijn: Shoot!

Paul,  het moet toch een hobby blijven h?[;)]

ERVIN

Hier worden schitterende tips en foto's gegeven , waarvoor dank Evan.[;)]

Paulogic

Ik volg Erwin hierin.

En Thanks voor de pussyshots... Mijn vrouw vind u alvast een
schat.
mvg,
Paul(ogic)

Kautenbach

zo, nu de laptop naast de treinenbaan zetten, dit draadje openen, en dan maar hopen dat ik ongeveer een kwart tot een derde vh resultaat van Evan bereik, goed lezen welke matreialen benodigd, en en en..

ofwel, geniaal gemaakt, goeie duidelijke omschrijving, ben heel benieuwd hoe zoiets er in het echt uitziet,ik heb diep respect voor Josef Brandl, maar jij overtreft met je bergbouw alles wat ik tot nu toe heb gezien, helemaal TOP !!!

een uitgebreide bouwbeschrijving van dit soort landschapsbouw moet je in boekvorm uitgeven, of in een magazine plaatsen, en helemaal leuk is, het hoeft niet groot te zijn, het is wel groots.

Wim

ToThePoint

Kan enkel de anderen bijtreden.
Zeer interessant draadje is dit geworden.
Heb evan en zijn compagnon op de beurs toen ook even gesproken, toffe kerels.
Ooit zal ik ook de info uit dit draadje gebruiken voor de scenery alhier. Al gaat dat nog lang duren vermoed ik.
Het resultaat is uitmuntend. Chapeau.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Thommy

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Kan enkel de anderen bijtreden.
Zeer interessant draadje is dit geworden.
Heb evan en zijn compagnon op de beurs toen ook even gesproken, toffe kerels.
Ooit zal ik ook de info uit dit draadje gebruiken voor de scenery alhier. Al gaat dat nog lang duren vermoed ik.
Het resultaat is uitmuntend. Chapeau.

ik moet zeggen dat ik ook wel verblufd ben met welk gemak en snelheid je al die dingen maakt. Sneeuwlandschap, dit. op de beurs je ook bezig gezien. Het lijkt alsof je nooit niets anders gedaan hebt.

echt chapeau
Greetz

Thommy

evan

Hoi Allen,

Bedankt voor de enthousiaste reacties!!![:)]

Om jullie niet te lang te laten wachten, plaats ik weer een verslagje.  Qua landschap heb ik nog niet veel gedaan, maar wel wat anders[:D]

Die boswachters hebben hun grond gevonden en hebben een kotje gebouwd en ineens verweerd[:o)]

Bij deze het ganse bouwverslagje en het resultaat.  

Het materiaal in mn hoekje achter de modules:

Het hout is gesneden en de raampjes zijn proper gemaakt. (Hout en raampjes zijn restjes in mn rommelbak)

Voorzichtig alles uitgesneden:

Om te vermijden dat de boel kromtrekt en het assembleren te vergemakkelijken, maak ik een frame binnen in.

Met een messing haarborstel ruw ik de boel wat op:

Dan kleur ik het zaalkje met pigment opgelost in een soort terpentijn (schellak) en als het droog is, borstel ik het nog ns.

Dan assembleer ik de boel op een bodemplaatje dat tevens het terras en binnenvloer vormt:

Dak er op en dan nog wat latjes en klaar is ie[:)]
Enjoy...

Het gebouwtje staat nog niet op zijn definitieve plek, maar er moest wat kleur achter.
De afmetingen zijn 9 x6 cm dus groot is het niet, maar ??n huisje staat er nu op de baan.

Nu ga ik voort met het landschap.

Groeten,

evan

Even m'n plannetje voor het gebouwtje uitleggen.

Vanaf de achtergrond komt een gravel-weg toe tot voor het gebouwtje.  Daar zulen wat jeeps enzo staan en een paardenwagen.  Vanaf dit punt vertrekken enkele wandelwegen en paardenpaden.  Om toch er een idee van te geven, zal er een pad op de voorgrond van de module lopen.
Hiervoor moest ik een paar delen weer wegsnijden uit het landschap...

De beelden spreken voor zich en verder vervolg komt nog...

Weggesneden delen

het pad... eens uitgehard komt hier nog rotsstructuur tegen...

En dan een curieuzeneuzeposterdpot...

Grts