Het bouwen van een vierendeelbrug

Gestart door Koen, 08 augustus 2010, 14:05:04 PM

Gerolf

Ziet er goed uit, Koen [8D]
Welke rommel ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

citaat:
 
Welke rommel ?


Goed weg geknipt h?. Vandaar dat de foto wat kleiner is [:D]  [:D] [:D] [;)].

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Johan Poelmans

Die vierendeelbruggen in Mechelen, hebben die trouwens maar 1 overspanning? Of heb je daar ook van die kleinere brugjes aan, tussen brughoofd en pijler zeg maar?
 

Koen

@Johan,

Deze bestaat maar uit ??n overspanning.

Nooit te oud om te leren

Koen

De brug is nu gedroogd. Dit is het resultaat. Naar mijn mening valt de kleur te donker uit [V]. Ik had mij nochtans laten bijstaan door mensen die iets van verven kennen. Wat is jullie mening hierover?
Ik vind de brug eerder een "look-alike" dan een schaalmodel (vergelijk de foto hierboven maar eens met het model).


Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

Binco

een "look-alike"?
vergeet dat maar,
die brug is magnifiek[:D][:0]
enkel de klinknagels denk dat het hem doet.

evan

Hey Koen,  Don't worry!!!  Op de originele foto staat een namiddag zon aan je rechterkant.  Deze doet de brug geliger en bleker lijken.

Zet jouw brug buiten onder dezelfde omstandigheden en dan komt die er hetzelfde uit.  Bovendien is de "echte" brug vuil en het vuil is donkerder dan het grijs waardoor het grijs ook lichter lijkt.

Het gaat goed komen denk ik[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

@Binco,

Bedankt maar er zitten toch een aantal fouten in [V]. Wat de klinknagels betreft, daar ben ik net aan begonnen. Alle decals moeten nu op maat gesneden worden (wat een vrij secuur werkje is).
Laat ons hopen dat het aanbrengen voor niet teveel problemen zorgt.

@Evan,
Het heeft inderdaad wel wat te maken met de lichtinval. Ik had een foto mee van de brug bij bewolkt weer. Dit geeft natuurlijk ook weer een ander kleureffect.
Het vervuilen dient nog te gebeuren maar dit kan pas na het aanbrengen van de klinknagels.
Ik hoop eveneens dat het goed komt.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Enkele washings met een bleek-beige zandkleur en je zal zien dat het een pak beter wordt [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Dag Gerolf,

Als we zover zijn, dan zal ik nog wel wat raad vragen. Hiermee heb ik totaal geen ervaring [:I].

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

chef garde

Optisch bedrog plegen en vanop iets verdere afstand een fijne witte nevel spuiten geeft ook een mooi resultaat.

doomslu

Ik zie een aantal details die verschillen, maar dit is meer dan een look-alike hoor.
Allez man, de algemene indruk van de brug is super. Een dikke bravo. [:p]
Wel tof, dat je kritisch kijkt naar jouw eigen werk. De volgende zal alleen nog beter zijn...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stefan Appelmans

Die brug is magnifiek, uiterst.
En het werk zelf is wonderbaar. Proper-proper. Geen lijmvlek (ik wil wedden, onder de brug ook niet), de verf perfect aangebracht.
Ik denk dat Koen moeilijk tevreden is met zijn eigen werk, niet?[:)]


stefan.

Koen

@Doomslu

citaat:
Ik zie een aantal details die verschillen, maar dit is meer dan een look-alike hoor.


Ik hoop in de volgende versie toch nog een aantal verbeteringen aan te brengen. Wat mij een doorn in het oog is, is de afstand tussen de kopse platen in de bogen. Deze is veel te klein wanneer je dit vergelijkt met het grote voorbeeld. In ieder geval is dit project een goede leerschool geweest. Voor een beginner valt dit al bij al goed mee en ja, al doende leert men h? [:)].


@Stefan,
citaat:
Ik denk dat Koen moeilijk tevreden is met zijn eigen werk, niet?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrij perfectionistisch ben maar desondanks geniet ik wel van wat ik gemaakt heb alsook van het bouwen zelf. Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik nu pas het gevoel dat ik (beginnende) modelbouwer ben.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

gjvdz

Wat ben ik dan volgens jouw definitie??[:D]
Mvg Giel-Jan