Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Het bouwen van een vierendeelbrug

Gestart door Koen, 08 augustus 2010, 14:05:04 PM

Koen

Inderdaad Gerolf,

Ik pleit schuldig [:I] [B)].


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

gjvdz

Ik wil nog wel een paar fototjes zien van de vooruitgang [:p]
Mvg Giel-Jan

Koen

@Giel-Jan,

Helaas zijn er nog geen nieuwe foto's. Als ik morgen avond de tijd vind, zal ik nog een paar foto's maken. Mogelijk zet ik dit weekend de primer op de brug. Alles zal een beetje afhangen van de tijd die over is. Ik moet mij voorbereiden op het concert van volgende week vrijdag (er zijn nog heel wat repetities).
In ieder geval is de brug al volledig in bad gestoken en ontvet. Tot ze gespoten wordt, is ze volledig afgedekt zodat ze vrijwaard wordt van stof.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

ERVIN

Hmm misschien moeten de mannen van MSM eens een reportage maken van " Hoe maak ik een steriele kamer".[:I]

Koen

@Erwin,

Op zich is dit niet zo moeilijk hoor. Af en toe moeten wij "stofvrije" ruimtes beveiligen. Men zorgt er voor dat de ruimte op overdruk geplaatst wordt waardoor er geen stof meer naar binnen kan. Budgetair ligt dat natuurlijk wel anders [xx(]. Ik vermoed dat deze methode niet geschikt is voor de doorsnee modelbouwer [:I].

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

citaat:
Geplaatst door Koen

@Giel-Jan,

Helaas zijn er nog geen nieuwe foto's. Als ik morgen avond de tijd vind, zal ik nog een paar foto's maken. Mogelijk zet ik dit weekend de primer op de brug. Alles zal een beetje afhangen van de tijd die over is. Ik moet mij voorbereiden op het concert van volgende week vrijdag (er zijn nog heel wat repetities).
In ieder geval is de brug al volledig in bad gestoken en ontvet. Tot ze gespoten wordt, is ze volledig afgedekt zodat ze vrijwaard wordt van stof.

Mvg
Koen

Dat zou misschien nog iets zijn voor onze vrouwelijke lezers: een foto van Koen in bad met zijn brug. [:D][:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Waar zit je op school?[:p]



Iedereen die Mechelen kent, weet dat er maar 1 hogeschool in Mechelen is en dat is dus Lessius Mechelen.

Een groot deel van de lokalen kijkt uit op de spoorweg tussen station Mechelen en station Mechelen-Nekkerspoel.

Dus elke keer ik in de les zit, kan ik ook kijken naar de gemiddeld 15 treinen die er per uur passeren :)

Koen

@Luc,
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door Koen

@Giel-Jan,

Helaas zijn er nog geen nieuwe foto's. Als ik morgen avond de tijd vind, zal ik nog een paar foto's maken. Mogelijk zet ik dit weekend de primer op de brug. Alles zal een beetje afhangen van de tijd die over is. Ik moet mij voorbereiden op het concert van volgende week vrijdag (er zijn nog heel wat repetities).
In ieder geval is de brug al volledig in bad gestoken en ontvet. Tot ze gespoten wordt, is ze volledig afgedekt zodat ze vrijwaard wordt van stof.

Mvg
Koen

--------------------------------------------------------------------------------

Dat zou misschien nog iets zijn voor onze vrouwelijke lezers: een foto van Koen in bad met zijn brug.



Dat wil ik onze vrouwelijke collega's niet aandoen [:D] [:D] [:D] [:o)] [:o)].

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

gjvdz

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Waar zit je op school?[:p]



Iedereen die Mechelen kent, weet dat er maar 1 hogeschool in Mechelen is en dat is dus Lessius Mechelen.

Een groot deel van de lokalen kijkt uit op de spoorweg tussen station Mechelen en station Mechelen-Nekkerspoel.

Dus elke keer ik in de les zit, kan ik ook kijken naar de gemiddeld 15 treinen die er per uur passeren :)

Ah oei vergete [:D]
Ik zit nog maar in het middelbaar en heb daardoor nog niet zoveel weet over de hogeschool in Mechelen.
Maar ik denk dat we hierover beter zwijgen want er zijn er een paar die dit niet leuk vinden[}:)][;)]
Mvg Giel-Jan

Koen

Nog even de laatste foto's voor de brug gespoten wordt. Alle details zijn nu aangebracht.

Mvg
Koen




Nooit te oud om te leren

Gerolf

Ferm, Koen [8D] Ik benieuwd naar het resultaat van je spuitwerk [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Hoi Gerolf,

Bedankt. Ik ben benieuwd hoe ik het ervan af ga brengen. Ik ga voor het aanbrengen van meerdere dunne lagen zodat het risico beperkt blijft. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

marc goovaerts

Koen, ga je de klinknagels aanbrengen na de grondlaag ?

Koen

@Marc,

Na de primer ga ik eerst nog twee kleurlagen zetten. Nadien breng ik de decals aan om vervolgens nog een derde kleurlaag aan te brengen. Tot slot wil ik nog een matte vernislaag aanbrengen om het geheel te beschermen.

@Allen,
Ik ben net terug van Artobi(St. Katelijne Waver) waar men op dit ogenblik opendeur houdt. Er waren een aantal standen waar mensen aan hun modellen werkte. E?n van deze personen vertelden mij dat het beter is om mijn brug in olieverf te spuiten (terwijl ik tot op heden altijd met acrilverven gespoten heb). De olieverf zou volgens hen beter zijn dan acrilverven. Wat is jullie mening hierover? Ik ben eerlijk gezegd beginnen twijfelen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Ik heb toch maar besloten om met de Acrilverf verder te gaan. Deze voormiddag heb ik de primer gespoten, in de namiddag twee lagen verf. Onderstaand de foto van het resultaat. Let niet op de rommel [:I] [:I] [xx(]. Daar de werken in de garage nog niet klaar zijn, is dit de stapelruimte van alle materialen.


Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren