Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Probleem programmeermode intellibox via loconet

Gestart door Johan Poelmans, 31 juli 2010, 18:36:30 PM

Johan Poelmans

Nogal cryptische titel, maar het is moeilijk samen te vatten ;)

Ik wou decoders programmeren via JMRI, werkt iets leuker dan ruwe CV's liggen intikken. Dit via een Intellibox Basic zijn USB aansluiting (de ingebouwde locobuffer dus).

Dit werkt echter niet: ik heb JMRI zover dat ik loconet info binnenkrijg, dat ik loconet kan uitsturen (wissels kan zetten, etc etc), alleen kan JMRI de programmer mode van de intellibox niet openen, en krijg ik een 302 error (programmer busy). Vervolgens heb ik Wim Ros zijn PT.exe geprobeerd, maar die heeft eveneens geen succes.

Wie weet raad?

Groeten,
Johan
 

INFO

Johan,

Gaat niet werken, op de een of andere manier het Uhlenbrock heeft afgeschermd, en zal het denk ik alleen met hun eigen software werken, en zodra dat bekent is hoe dat in zijn werk gaat kan het heel misschien ook in andere programma's aangepast worden. Het is een bekend probleem, heb echter geen IB-Basic in mijn directe omgeving. Er zit dus niets anders op dan het via het toetsenbord van de IB-Basic te doen. het werkt in ieder geval niet zoals het beschreven staat in het LocoNet-Protocol.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Johan Poelmans

Jammer om te horen, maar dan weten we meteen ook waar we aan toe zijn...

Mercikes

PS: na wat googelen vond ik dit: http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=19669.30. Maar Remco gebruikt daar blijkbaar een apparte Loconet buffer ipv de ingebouwde. Maakt dat een verschil?
 

INFO

Johan,

Maakt geen verschil, want de opdrachten die de software stuurt aan de IB-Basic blijven hetzelfde. Dit is geprobeerd door iemand en werkt dus logischerwijs ook niet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.