Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AUX1 op Mehano Reeks 77?

Gestart door Johan Poelmans, 22 juli 2010, 15:59:06 PM

Johan Poelmans

Heyla,

Ik wou wat experimenteren met roco unverseelkoppelingen en bijhorende Krois koppelingen. Eerst en vooral wou ik eens nagaan of die laatste nog aan te sluiten zijn op een reeks 77 van Mehano.

Blijkbaar zit er nog een aux1 op de decoder die ongebruikt is. Maar ik krijg hem met geen stokken aan het werken?

Heb zowel CV 177 en 180 op 4 gezet, en CV 115 (als test) op 15 (om later op 243 te zetten ivm krois): Ik meet niks...

Heeft er nog iemand hier ervaringen mee?

Groeten,
Johan
 

Klaas Zondervan

Vertel eerst eens welke decoder er in zit.

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Vertel eerst eens welke decoder er in zit.


De standaard van Mehano. Dit is een loksound. Alleen de versie is me niet duidelijk: bijgevoerde korte handleiding zegt iets over loksound 2, maar daar vind je geen uitgebreidde handleiding van, enkel van de 3...
 

Klaas Zondervan

Het zou heel goed kunnen dat het een decoderversie is die speciaal voor Mehano is gemaakt, en waar die Aux 1 helemaal niet in zit.
De CV's die je hebt ingesteld, bestaan die eigenlijk wel? Krijg je een goedkeurende reactie bij het programmeren, en als je de CV terugleest, staat daar dan ook de waarde die je er in hebt gezet?
Zo maar wat dingen die bij me opkomen en waar je eens naar zou kunnen kijken.

Klaas Zondervan

Ik heb nog even zitten zoeken, en op de site van ESU vond ik toch nog de handleiding van de LokSound2. Onder "Discontinued products".
http://www.esu.eu/uploads/tx_esudownloads/00400_LS2_US_UserManual_V10_01.pdf
De CV's 177 en 180 zitten daar niet in.

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Ik heb nog even zitten zoeken, en op de site van ESU vond ik toch nog de handleiding van de LokSound2. Onder "Discontinued products".
http://www.esu.eu/uploads/tx_esudownloads/00400_LS2_US_UserManual_V10_01.pdf
De CV's 177 en 180 zitten daar niet in.


Wie goed zoekt die vind zeker [:I]

Merci in ieder geval, kheb juist aux1 weten te mappen naar F6. Dus hardstikke bedankt!

Alleen jammer dat die speciale vertraging voor de krois er niet opzit, maar je kan niet alles hebben int leven, en krois heeft daar bovendien een printje voor. Hoeven we dat alleen in de loc weten te proppen...
 

b-shunting

nu we het toch hebben over kroiskoppelingen welke bevelen jullie mij aan (ik heb
roco standaardkoppelingen)
minibaantje tp 4,diesel

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door b-shunting

nu we het toch hebben over kroiskoppelingen welke bevelen jullie mij aan (ik heb
roco standaardkoppelingen)


Ben zelf aant twijfelen tussen MK1 en MK2: De MK2 zou zijn voor dubbeltractie: Je kan geen 2 MK1's met elkaar koppelen. Maar ze zijn beiden verkrijgbaar aan dezelfde prijs, dus dan vraag ik mij af: waarom zou je dan nog een MK1 willen? Waar zit het addertje?