Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Heris

Gestart door doomslu, 22 juli 2010, 09:49:55 AM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Ik heb vorige woensdag in Haasrode reeds een setje rijtuigen aangeschaft, een setje 1ste en 2de klasse. (versie zonder airco) Er is ook een setje met airco. Samen met een DMS van Lsm staan ze mooi achter een blauwe 55! [:)]



Wat is er gewijzigd ten opzichte van de vorige versies? Behalve het rijtuignummer dan!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Binco

Ik hoop de techniek een beetje, de koppeling wou al eens losschieten doordat de plaat met de zetels op niet stevig vast hing bij de eerste versies.

Er is ooit eens in MSM een artikel verschenen hoe men dat kan oplossen, 2 bouten erin draaien en zo de plaat vastzetten waardoor de koppelingshouder ertussen ook op zijn plaats staat.
Niet zo moeilijk, maar het zou handiger zijn als hij van de fabriekuit goed zit.

[:)][;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Ik heb vorige woensdag in Haasrode reeds een setje rijtuigen aangeschaft, een setje 1ste en 2de klasse. (versie zonder airco) Er is ook een setje met airco. Samen met een DMS van Lsm staan ze mooi achter een blauwe 55! [:)]



Wat is er gewijzigd ten opzichte van de vorige versies? Behalve het rijtuignummer dan!

Euh... dat staat toch  hier?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Ik heb vorige woensdag in Haasrode reeds een setje rijtuigen aangeschaft, een setje 1ste en 2de klasse. (versie zonder airco) Er is ook een setje met airco. Samen met een DMS van Lsm staan ze mooi achter een blauwe 55! [:)]



Wat is er gewijzigd ten opzichte van de vorige versies? Behalve het rijtuignummer dan!

Euh... dat staat toch  hier?



Maar wat bedoelt men met "Verder werd bij de verschillende modellen zorgvuldig rekening gehouden met de juiste kleuren van kast en interieur"? Werd daar voordien dan geen rekening mee gehouden?

De rode flenzen zijn zeker een pluspunt! Opgedrukte sluitseinen zijn echt niet meer van deze tijd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

RABE

Leuk om eindelijk nieuws te vernemen over deze nieuwe produktie
I10-voertuigen.
Heeft er al iemand oranje-rijtuigen van de nieuwste Herisproduktie (2011) en de oude LS/Heris uit 2001 aan elkaar gekoppeld.
G??n al te grote verschillen hoop ik ?

rabe
 

Bert Ossevoort

Gisteren eigenaar geworden van twee I10 2eklas rijtuigen van heris laatste productie ,had er nog 1 uit de oude bouwserie dus even vergelijken naast elkaar ,
waar ik benieuwd naar was is de radstand aangepast ,en ja de draaistellen zitten nu op de juiste plaats,


de onderste is dus de laatste versie ,de draaistellen zitten meer naar het midden van de rijtuig bak [zo als het hoort]
Wat verder opvalt is de sluitseinen niet meer opdruk ,maar ingezet rood lensje

en tot slotte de opschriften zijn weer mooi nieuwe rijtuig nummers en op de apparaten kasten onder het rijtuig zijn de gele gevaar driehoekjes aangebracht,

tot slotte de rijeigenschappen de afgelopen dag heeft 1 rijtuig vele kilometers gereden als tweede rijtuig in een trein van 5 ,geen enkel probleem ,geen ontsporing ,rij op Piko-A rail .
Wel een keer direct achter de lok gekoppeld [ls reeks 11 ]echter dat werd in de scherpste bocht [ R 422 mm] ruzie koppeling kwam onder buffer lok en rijtuig en dat werd dan even kort opgewipt ,maar ontspoorde niet ,,maar voor het mooie weer als tweede in de trein,
tot slotte oud en nieuw gekoppeld

en dan zie je rechts de laatste versie ,ja de raam lijsten zijn niet meer chroom [hoog glanzend] maar heel mooi aluminium ,en in de deuren mooi zwart afgezet raam rubber.
Ben er heel tevreden mee voor nog geen 35 euro per rijtuig ,prima
Heris maak ook maar M4 rijtuigen krijgen we weer ruzie misschien, maar toch ,voor zo'n prijs koop ik ze .
Bert.

chef garde

En waar heb je deze rijtuigen gekocht Bert?  Je hoeft het niet luidop te zeggen, maar als je eraan denkt, gelieve te mailen!! [;)][:D]

Binco

Aaah, een vergelijkende test! [:D]

Wat met het interieur Bert?
Ziet dat er ook anders uit?
En op je laatste foto zijn ze niet zo kort gekoppeld, is dat beter met andere koppelingen?

Al zeker bedankt voor deze foto's.

[:)][;)]

Bert Ossevoort

Chef garde Pm is al verstuurd
Binco ,de interieurs zijn gelijk gebleven de kleur is van grijs naar blauw grijze kleur gegaan maar door de tint van de ramen valt dat niet op ,dus geen losse stoelen maar voor die prijs verwacht ik dat niet.
de afstand tussen de rijtuigen is iets [niet echt veel] groter dan tussen de roco I6, valt alleen op als er twee I 10 rijtuigen gekoppeld rijden .Zitten ze tussen de roco's valt het niet op.
Rij met roco universeel koppeling zoals je al ziet, dan is de afstand tussen twee nem schachten 16.4 mm dus vergelijk met  uw eigen kopplingen en je weet  het verschil!?
Bert.

Ambrosius

Merk ik nu een licht kleurverschil op? De nieuwe versie lijkt ietsiepietsie roder?

Jurgen

Wel, Heris verrast!

Wat ik me nu afvraag is of de koppelingen bij Fleischmann profi koppelingen gaan blijven haken achter de buffers of niet?

Misschien dat er toch wel een setje uit mijn budget zal geraken. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

RABE

De NEW LOOK-versie I10 HERIS is vanaf deze week verkrijgbaar.
Ik heb enkel nog maar foto's gezien en ik vermoed dat de
kwaliteit die van de oranje versie zeker benaderd.
Een groot minpunt is echter volgens mij de set met de 2
airco's, hiervan wordt 1 rijtuig als 1e klasse rijtuig
uitgevoerd, terwijl dit volgens mij niet bestaat.
Bij de eerste plannen om de snelheden op te drijven naar
200 km omstreeks 2002/2003 dacht men eraan een aantal airco I10-en
van 2e klasse naar 1e aan te passen.
Momenteel kregen enkel een 5-tal I6 1e klasse deze aanpassing om 200 km te rijden.

Groeten,

Rabe
 

Ludwig

Heeft er iemand de Resto rijtuigen al in de winkel zien liggen?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

trein93

Mijn I10 rijtuigen ontsporen steeds in krappe bochten . Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem ?
 

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door trein93

Mijn I10 rijtuigen ontsporen steeds in krappe bochten . Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem ?



verzwaren kan een oplossing zijn!

Groeten Peter[;)]