Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

airbrusch

Gestart door gilles, 10 juli 2010, 12:31:50 PM

PeterC

Goedkope potjes voor de airbrush:



Zijn ze te vuil: gewoon weggooien en een nieuw nemen.  Momenteel zijn de potjes nog vrij gemakkelijk verkrijgbaar maar de vraag is hoelang nog?
Met die half doorschijnende potjes is het net iets gemakkelijker omdat je dan ziet hoeveel verf je nog hebt [:)]
De toevoer is een taps stukje op een messingbuisje gesoldeerd en in een uitgeboord stukje bout gestoken.
Groetjes, Peter


Valentijn

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een goedkope compressor.  Maar dan denk ik dat zo?n compressor (50db - 55db) te veel lawaai maakt om rustig mee te werken.  Heeft iemand ervaring mee wat een goed werkbaar geluidsniveau is?

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Gerolf

Oordopjes? [;)] [:D] De meerpijs van een echte stille compressor vind ik persoonlijk enorm [xx(]
Ik gebruik de laatste tijd regelmatig mijn badger 150 (suction feed - beker onderaan dus) Nadeel met het open potje is wel dat je makkelijk morst als je bewegend gaat brushen.
Ik heb hier nog een beschadigde Hansa 281 gravity-feed (klein bekertje bovenaan). Die vond ik prima om ergens een zachte waas over aan te brengen. Toch ?cht eens die wisselstukken bestellen [:I]
@Peter: goed idee met die filmrolpotjes. Die gebruik ik meestal om de verf in te mengen, en dan kap ik over in het zijbekertje van mijn badger. Het kan dus ook anders ... Goeie tip [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

citaat:
Geplaatst door Valentijn

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een goedkope compressor.  Maar dan denk ik dat zo?n compressor (50db - 55db) te veel lawaai maakt om rustig mee te werken.  Heeft iemand ervaring mee wat een goed werkbaar geluidsniveau is?

Valentijn




Hoi,

Ik gebruik deze: "RC100"
http://www.sparmax.com.tw/air_compressors_2.html
Die brommen alleen wat maar maken heus niet veel lawaai.
Die staat op de grond op een stukje tapijt.
De prijs: Tussen de 90 en 100 Euro

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Johan Poelmans

Maareuh, modelbouwers als we zijn kunnen we om een gewone goedkope compressor toch een houten kast maken met het nodige schuim voor de demping?

Lijkt een beetje handige-harry-achtig, maar in de industrie wordt het een en ander zo ook wel stil gemaakt. Voor het werk stond ik van de week in een bakkerij in opbouw, de compressoren van de koelingen zijn pas geleverd. En jawel, daar zit een INOX kast bij met isolatie als geluidsdemping.