Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

airbrusch

Gestart door gilles, 10 juli 2010, 12:31:50 PM

gilles

hello

Hoeveel kost zo een airbrush gemiddeld?

conducteur

Rustig aan!Je kan amper wandelen, en je wil al gaan lopen. Leer eerst schilderen met een verfborstel. Maak ook eerst je baanplan, dan de onderbouw uit hout, sporen leggen, aansluiten van de sporen,...
en denk daarna pas aan afwerken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

patatje70

zeg rian, antwoord gewoon op de vraag of anders zwijg gewoon....

leuke manier heb jij om nieuwkomers te begroeten...dikke duim

@gilles: er zal wel iemand een zinnig antwoord geven hoor...welkom

mvg Wim

Jurgen

De prijs voor een airbrush schommelt tussen ? 100 en ? 500.
De duurdere modellen zijn natuurlijk de professionelere modellen, met de goedkope kom je ook al een eind.

Het is maar wat je er wil aan geven denk ik. Maar er zitten hier mensen met ervaring op het forum, die kunnen je wel beter verder helpen.



@ conducteur: Met een airbrush kan je veel meer doen dan alleen een modelbaan afwerken h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Vergeet niet dat je bij de prijs van een airbrush ook de prijs van een compressor (250 ? 1000) moet tellen. Je zou kunnen werken met van die persluchtflesjes, maar die hebben heel wat nadelen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Zoals Gerolf al zei heb je een compressor nodig; met die persluchtflesjes ben je niets.  Als midden tijdens je spuitsessie (wat een woord [:)] )je flesje leeg is en je hebt geen reserve, dan sta je daar.  Goed uitkijken (en informeren) en liever iets meer geld geven aan goed materiaal.  Mijn compressor heb ik 30 jaar geleden gekocht en gaat nog steeds mee (en al duizenden liters lucht mee verspoten ;-) !
Groetjes, Peter


eddy

conducteur Geplaatst - 10/07/2010 : 12:41:14
--------------------------------------------------------------------------------
Rustig aan!Je kan amper wandelen, en je wil al gaan lopen. Leer eerst schilderen met een verfborstel. Maak ook eerst je baanplan, dan de onderbouw uit hout, sporen leggen, aansluiten van de sporen,...
en denk daarna pas aan afwerken.

Hoi Rian,daar bent u ook goed in,in het verkopen van lucht.Denk maar aan u vervangprint,poepsimpel.Gewoon een beetje kennis van basiselectronica.Volgens mijn eigen mening.Veel en heel veeeeeel geblaat,maar weining wol.[;)]

groeten eddy

@ Gilles,men kan ook al verder met een kleine compressor uit de bouwmarkt.Kostprijs rond de 100 euro.Een groot nadeel is het lawaai dat deze produceerd.Ander voordeel is ,men kan deze compressor voor andere doeleinden gebruiken.Nagelpistool,zuiver blazen van bv een radiator.

chef garde

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Vergeet niet dat je bij de prijs van een airbrush ook de prijs van een compressor (250 ? 1000) moet tellen. Je zou kunnen werken met van die persluchtflesjes, maar die hebben heel wat nadelen.

En vergeet ook het luchtdarmpje, de snelkoppeling (kant airbrush) en de koppeling aan uw compressor niet te tellen.

Wat airbrushpistolen betreft moet je Schleiper in de gaten houden.  Als je daar een klantenkaart hebt krijg je rond je verjaardag een kortingsbon van 20% op alle artikelen.  En een maand of 10 geleden heeft mijn madam een kortingsbon voor Schleiper (20%) gevonden in haar Flair of Libelle.

Wat compressors betreft, zoals Eddy aanhaalt, de betere doe-het-zelf verkoopt die.  Sporadisch zijn die zelfs in de Aldi te koop voor een 70 ? 150 euro, dat zijn kleine compressorkes die veel lawaai maken en behoorlijk wat moeten bijpompen.  Als je niet telkens wilt schrikken (en zo je werk verknoeien [;)]) kan je dat lawaaimakerke buiten zetten en een lange darm naar binnen leggen, of investeren in een iets duurdere en grotere compressor.

Maw, iemand die wat rondkijkt en zoekt, kan voor een 200 - 250 euro al beginnen airbrushen, alles inbegrepen (spuit-aansluitingen-compressor).

ToThePoint

Heb eeb airbrush voor 15 euro gekocht in de modelbouwwinkel.
Merk ongekend, chinese kopie van een bestaand model ?
Hoe het vergelijkbaar is met andere duurdere modellen, daar heb ik nog geen ervaring mee.
De compressor is gemaakt van een koelkastcompressor.
Om dat te maken is een kennis van dergelijke zaken noodzakelijk aangezien u met druk bezig bent en dat kan zeer nare gevolgen hebben.
Maar het kan heel goedkoop als u dat wenst.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

@eddy
Misschien in uw favoriete maandblad[;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eddy

Als dat artikel er komt chapeau.Maar dat had u ook al kunnen vermelden in u vorige reactie's.
Ik kijk er alvast naar uit.[:p]
groeten eddy

Rochevalien

Gilles, kijk eens bij Conrad ,daar vindt je een goede airbrush voor weinig geld (+- 50?) of iets meer (100?) een compressortje voor (179?)
Een mega compressor uit de bouwmarkt kan ook ,maar daar moet zeker een vochtfilter/drukregelaar tussen komen.
Bij flessen met druk (zoals een spuitbus) heb je het probleem dat die ijs-koud worden en de druk dan praktisch wegvalt.
Je kan die flessen in een emmertje met warm water zetten om wat langer te kunnen spuiten maar dit is eigenlijk kl...en.

Wat ik ook nog wou zeggen :conducteureken is 15 jaar, Gilles is 12 jaar.Als nu eens iedereen zo lullig zou doen tegen iemand die een beetje jonger is dan hijzelf? [|)][|)][:(][:(][xx(][xx(][V][V]

Kees-Jan

Ik heb een compleet artikel liggen.............

Kees-Jan

conducteur

citaat:
Geplaatst door eddy

Als dat artikel er komt chapeau.Maar dat had u ook al kunnen vermelden in u vorige reactie's.
Ik kijk er alvast naar uit.[:p]
groeten eddy


Luc ging het met Guy VM bespreken, wacht nog op een mailtje....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

RDH000

Ik zou aanraden om naar een forum te gaan,

http://www.airbrushforum.nl/forum/index.php

en daar eerst wat ervaring op te doen, vooral raad ik aan om eerst een cursus te volgen, de info die ik tot nu toe heb opgeraapt is dat je best eerst kijkt om een cursus te volgen omdat je meestal de airbrush van de cursus moet kopen/ of daar een bepaalde airbrush gebruiken waardoor je misschien best dezelfde koopt.
Als je wel al een en ander kent van airbrush zou ik toch op een forum gaan en wat info zoeken, prijs/kwaliteit is het altijd best wat info op te doen denk ik. Dit forum is een van de vele, ik hoop dat het je iets helpt.

mvg Robin