Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

M@rco

tja inderdaad, classix komt er ook nog niet mee he [?]

i11

Oeps, verkeerde post. Foto was van M6 van Classix [:I]
 

Binco

recht van de site van LS Models geplukt:





Wat een concurrentiestrijd![:0][:D]
[:)][;)]

conducteur

Moest ik met moderne treinen en M6'en rijden, kies ik direct voor de classix!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

hapkin

Leg me dat eens uit Rian.

mvg steve

ERVIN

Tegendraadsheid is wel uw handelsmerk h? Conducteur.
Maar net zoals Hapkin ben ik ook wel eens benieuwd naar jou " proffesionele" visie.

En ja , dit is wel een zeer zware concurrentiestrijd , benieuwd wie de oorlog gaat winnen.

Persoonlijke keuze : LS-Models.[^]

Michiel

Ik heb zelf geen enkel interesse in dit product wegens verkeerde schaal en tijdperk, maar LS-Models heeft geen keus. Ze komen als 2de (weer telaat! duh[:D]) op de markt, en kunnen dus niet anders dan beter en/of goedkoper zijn. Zoniet zijn ze op voorhand al verloren. Gaan ze dan ook kunnen waar maken wat ze hoe dan ook m?eten doen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirk

Enkele weken of Enkele maanden??

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Binco

Jaa, dat van dat jaartje weet ik toch zo niet.
Nu zullen ze misschien wel een tandje bijsteken en kunnen ze misschien wel eens gelijk hebben als ze spreken over enkele weken.
Op de site van Tufken staat trouwens ook dat ze binnen enkele weken al verwacht worden.
Dat is ook wel nodig denk ik wilt LS nog een kans maken!!
Mensen die twijfelen tussen de 2 zullen dan toch eerder een set classix kopen denk ik als LS te lang er mee wacht. (soms zijn we nu eenmaal te ongeduldig [:D][:D]).
All? we zullen wel zien h?, de prototypes zien er in ieder geval niet slecht uit! en de classix ook niet vind ik.[:o)]
[:)][;)]

wisselstromer

ik vind dit toch wel redelijk kinderachtige reklame

de kans dat de weken => maanden worden is redlijk groot LSm kennende
de meerdere details waarvan ze spreken zijn voor mij zeker niet nodig want die zie je toch niet als de wagons over je baan bollen
en dat ze goedkoper gaan zijn wil ik ook nog wel eens zien
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

factageklerk

Het valt me toch op dat LS Models nu plots een tandje bijsteekt. Over de kwaliteit van beide modellen kan ik me niet uitspreken daarvoor wil ik eerst de testen van MSM afwachten of de modellen met eigen ogen aanschouwen in de winkel. Maar ik vraag me toch af zoals het in het voorwoord van een eerder MSM nummer geschreven werd ,die verregaande detaillering is dat noodzakelijk? Is het daardoor dat de wachttijden van deze modellen oplopen? Spijtig dat Classix geen belgische rangeerdiesel uitbracht want op die van LS wachten we toch ook al zeer lang.......
 

Bert Ossevoort

Ben het helemaal met wisselstromer eens ,
wat is dit kinderachtig en onjuist als ik de site van Tufken,er bij neem zijn ze enkele euro's wel 2 duurder met een set van 5 zoals naar luxemburg en nu uitgebracht door classixs.
Dus hoe serieus moeten we nog gaan .
maar de keuze blijft voor iedereen anders denk ik .
Zelf sla ik helaas over ,te modern ,maar vond de rijtuigen van classix voor mij al voldoende gedetaileerd die ik in mijn handen heb gehad ,echter de draaistellen waren wat plastic  achtig van kleur ,nu af wachten wat de concurentie doet in de toekomst.
Wel vreemd dat een I 11 duurder is dan een M 6...
dat is weer een nadeel van de concurentie ze moeten het toch ergens verdienen....
Bert.

janjozef

voor mij simpel : wie eerst komt eerst maalt, dus moest ik ze kopen zouden het de classixs zijn,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik vind dit toch wel redelijk kinderachtige reklame

de kans dat de weken => maanden worden is redlijk groot LSm kennende
de meerdere details waarvan ze spreken zijn voor mij zeker niet nodig want die zie je toch niet als de wagons over je baan bollen
en dat ze goedkoper gaan zijn wil ik ook nog wel eens zien



Net wat ik bedoel, en ik heb er meer vertrouwen in dat een model van classix technisch beter gaat bollen dan een LS (denk ik toch). Dat is exact hetzelfde als het verschil tussen een roco en een ls models. direct de roco kopen!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

Rare uitleg Rian ...  Dus geen LS kopen is jouw advies??

Ik heb veel gerief staan van LSM, zoniet 75 % van de verzameling bestaat uit hun materiaal.  Veel bolt mn materiaal niet, we zijn onlangs verhuisd en ik maak hier geen baan, veel liever een vitrine waar ik mn samenstellingen kan op uitstallen.  Het materiaal dat ik reeds heb is in ons vorig huis wel uitvoerig getest geweest, daar had ik een redelijk grote opstelling.  Laat een (miniatuur) Oostende-Eupen maar eens aan hoge snelheid een bochtje nemen, er zal niks ontsporen of mankeren.  

Terwijl je hier op het forum regelmatig over bepaalde rijtuigen/wagons/locs/motorstellen van andere merken dan LSM leest dat ze ontsporen in bochten en wissels of dienst weigeren na een 10-tal centimeters te rijden en weer naar de fabricant terug moeten, lees je dat hier zelden over materiaal van LSM.

Elk beslist natuurlijk wat hij koopt en aanschaft en bij wie, maar ik blijf lekker merkgetrouw en koop mijn M6'en bij LSM.  En geduld heb ik, de vitrine komt er pas na de verbouwingen en die zouden tegen de herfst van 2012 achter de rug moeten zijn!