Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Wat me vooral opvalt is dat de prijs voor een set van 3 goedkoper is dan die van de I11-rijtuigen.
Ik vraag me af of dit ook zo zal blijven.



Mogelijks speelt de concurrentie mee waardoor wij misschien onze M6's
aan interessante prijzen kunnen aanschaffen!Hopen dat het zo blijft!
groeten Peter[;)]

cyberbeast

Hou zouden de Classix zijn in vergelijking met LS?
De Classix heb ik niet gekocht omdat ik een stam M6'en wil voor mijn 27 van LS. Ik denk dat ik veiliger zal zijn om te wachten op LS.
 

itchy

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Hou zouden de Classix zijn in vergelijking met LS?
Aha de vraag voor ??n miljoen. Wie zal het zeggen?
Wat ik me ook afvraag is: LS biedt een setje aan met een 27 en twee M6B. De 27 en ??n M6B zijn voorzien van MUX. Is dat niet vreemd? Moet niet juist een stuurstand M6BDX voorzien zijn van MUX? Of heb ik dat helemaal mis? En hebben de andere stuurstanden (zowel LS als Classix) GF koppelingen aan de stuurstandzijde??
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door itchy

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Hou zouden de Classix zijn in vergelijking met LS?
Aha de vraag voor ??n miljoen. Wie zal het zeggen?
Wat ik me ook afvraag is: LS biedt een setje aan met een 27 en twee M6B. De 27 en ??n M6B zijn voorzien van MUX. Is dat niet vreemd? Moet niet juist een stuurstand M6BDX voorzien zijn van MUX? Of heb ik dat helemaal mis? En hebben de andere stuurstanden (zowel LS als Classix) GF koppelingen aan de stuurstandzijde??



Het is een heel verhaal [:D] hier komt het:

LSM brengt heel wat setjes uit.
Een setje met de loc 2753 + 2x M6B is een setje met een 27 die een GF-koppeling bevat  , de rijtuigen zijn gewone rijtuigen zonder meer.

LS brengt ook 2 setjes met telkens een stuurstand in. (Dus 2x B en 1x BDX).
Eén van die setjes is een gewone stuurstand, in het andere setje (dat iets duurder is) zit een stuurstand met GF-koppeling.

ClassiX brengt geen stuurstanden met GF-koppeling op de markt.

Voor de rest brengt LS een hele hoop setjes rijtuigen uit, merk op dat er veel 1e klasse rijtuigen worden aangeboden en maar heel weinig BD!!!!
(als je dus enkele BD-rijtuigen wilt , zoals ik, dan moet je al veel setjes kopen en heb je dus een overschot aan 1e klasserijtuigen en een gat in de portemonnee...).

LS gaat wel losse bestemmingsborden meeleveren...
Dit laat toe ze te laten rijden zonder bestemming op (zoals ze heden ten dage rijden)
en laat toe zelf alle richtingen te kiezen...
Bij ClassiX moet je de bestemming kiezen, en kies je meerdere setjes, heb je verschillende bestemmingen in 1 stam (da's ook niks), en je kan ook niet 'geen bestemming' kiezen...


De prijzen van LS liggen inderdaad veel lager, maar zij weten ook dat ClassiX sterke concurrentie is.

Toch weten we welke kwaliteit LS aanbied (en dan hopen dat M6 dezelfde kwaliteit als de rest is)...
ClassiX is maar aan zijn proefstuk toe, maar wie weet zijn dat ook wel goede rijtuigen...

Ik raad iedereen wel aan om zich bij 1 van de 2 te houden...
Ofwel koop je LS, ofwel ClassiX
Omdat er zeer waarschijnlijk kleine verschillen zullen zijn (o.a. kleur van dak, details,...)
(Anders krijg je een mengelmoes zoals bvb. wanneer je M4's van Lima en Os.kar door elkaar zet)

chef garde

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door itchy

CiteerGeplaatst door cyberbeast
[br




ClassiX brengt geen stuurstanden met GF-koppeling op de markt.




Nochtans had het prototype in Mechelen een GF ...

itchy

Dit staat in de productielijst:

Set 12059 - 27 MUX - M6B - M6B
blauw, gele lijn, automatische koppeling, 2e serie (2753)
wit, rode deuren (---)
wit, rode deuren (---)

en dit staat in de aankondiging voor de expo:

Set 12059 - 27 MUX - M6B MUX - M6B

Da's dus al twee keer iets anders.
Met MUX bedoelt LS eigenlijk GF of wat? [}:)]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

2012

citaat:
Geplaatst door itchy
Met MUX bedoelt LS eigenlijk GF of wat? [}:)]



MUX is niet noodzakelijk GF, MUX is gewoon het systeem van besturing gegevens door te sturen van stuurrijtuig naar de lokomotief (via de radiokabel)
In Belgie zijn de 13'en allemaal MUX + alle 27'ers, que rijtuigen zijn alle I11 + M6 MUX, slechts een deel van de M6 rijtuigen en een deel van de 27'ers (2742-2760) hebben een GF koppeling

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door itchy

CiteerGeplaatst door cyberbeast
[br




ClassiX brengt geen stuurstanden met GF-koppeling op de markt.




Nochtans had het prototype in Mechelen een GF ...



Inderdaad, ik bekeek mijn foto's nog eens en je hebt gelijk...

MAAR: ClassiX zijn oppeling zal waarschijnlijk niet passen op die van LSM....
En als de stuurstanden bij ClassiX een GF-koppeling hebben, is het voor ons modelspoorder niet mogelijk om een gewone grote stam te maken...
want M6'en met GF-koppelingen rijden enkel rond op de lijnen van de kust tot leuven en verder ....
Telkens met 4 tot 5 rijtuigen per stam...
Stammen met 8 rijtuigen bvb. die hebben geen GF-koppeling...

Jurgen

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
...
want M6'en met GF-koppelingen rijden enkel rond op de lijnen van de kust tot leuven en verder ....
Telkens met 4 tot 5 rijtuigen per stam...



Hier in Aarschot zie ik ze altijd met 5 rijtuigen waarvan 1 stuurstand. Tijdens de spitsuren zijn het telkens 2 gekoppelde stammen.

Ze rijden van Tongeren over Hasselt en Diest via Aarschot naar Leuven en zo verder naar de kust en omgekeerd.

Welke rijtuigen het precies zijn weet ik niet zeker, maar er is altijd slechts 1 rijtuig eerste klas opgenomen per stam.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat
...
want M6'en met GF-koppelingen rijden enkel rond op de lijnen van de kust tot leuven en verder ....
Telkens met 4 tot 5 rijtuigen per stam...



Hier in Aarschot zie ik ze altijd met 5 rijtuigen waarvan 1 stuurstand. Tijdens de spitsuren zijn het telkens 2 gekoppelde stammen.

Ze rijden van Tongeren over Hasselt en Diest via Aarschot naar Leuven en zo verder naar de kust en omgekeerd.

Welke rijtuigen het precies zijn weet ik niet zeker, maar er is altijd slechts 1 rijtuig eerste klas opgenomen per stam.



Inderdaad, tegenwoordig rijden ze telkens met 5 rijtuigen (incl. stuurstand) per stam.
Vroeger (een jaar geleden) waren dat er soms ook maar 4 per stam...

Het zijn M6'en die nu bijna allemaal rijden in de opstelling : B + B + BD + A + Bx

Ze rijden met GF-koppeling en worden gespiltst en aan elkaar gehangen in de grotere stations...
Welke weet ik niet exact, maar ze rijden van de kust (Knokke en Blankenberge) zo naar een station (waarschijnlijk Brugge) en rijden van daar verder naar Brussel - Leuven om zo verder naar Tongeren en nog ergens te rijden....

chef garde

Koppelen en ontkoppelen is Brugge en Hasselt, tijdens het weekend in Landen ipv Hasselt.

M@rco

Ik wil graag een stam M6 aanschaffen ...
Stel dat ik bij LSModels de set 43013 bestel.
Wat betekenen in deze de rijtuigen aangeduid met B + B?[:I]
En wat is dan het rijtuig aangeduid met A?[:I]

M@rco

tufken

citaat:
Geplaatst door M@rco

Ik wil graag een stam M6 aanschaffen ...
Stel dat ik bij LSModels de set 43013 bestel.
Wat betekenen in deze de rijtuigen aangeduid met B + B?[:I]
En wat is dan het rijtuig aangeduid met A?[:I]

M@rco



A = 1? klasse
B = 2? klasse
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


M@rco

mijn gedachten zijn bevestigd, bedankt [:)]

ERVIN

Nu is het alleen nog wachten op de rijtuigen h? , pff het duurt en het duurt en het.......[:(]