LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

ToThePoint

Wat mij vooral opvalt is dat op de foto van Ward waar de rode leds branden de kleur op het model gelig wit is en de refectie op de achtergrond van dadt licht mooi rood is.
Ook heb ik die kleur (gelig wit ipv rood ) gezien op de foto's van Erwin in het test draadje van de M6.
Ik vermoed dat de lichtfrequentie hier voor iets tussen zit en de gevoelige plaat.
Hetzelfde fenomeen doet zich voor met infra rood licht van bv een afstandsbediening, dat licht zien wij niet, maar neem een videocamera en richt de afstandsbediening op de lens terwijl u filmt. Het IR word dankzij de videocamera WEL zichtbaar.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ward

Zoals gezegd door ToThePoint heeft het ook wel wat te maken met de camera.. Wanneer je een grote scherptediepte wil krijg je een langere sluitertijd die wat aan de kleur van de lichten doet. Maar zoals eerder gezegd, als je kijkt op de reflectie van de doos zie je wel degelijk dat het niet gelig rood maar rood is. Ik ga vanavond nog eens proberen kijken voor een filmpje van de lichten.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

BD1701

Wat mij betreft kan ik enkel en alleen zeggen dat dit heel prachtige modellen zijn die bovendien ook super goed rijden. Maar ik had dan ook niets anders verwacht van LS-Models. Ondangs het langere wachten dan voorzien, neem ik dat er graag bij, want nu hebben we tenminste een perfect model zoals het hoort. Het wordt nu alvast even wachten op de volgende nieuwe rijtuigen die ze gaan uitbrengen, de I10/I6-rijtuigen. Dit zullen ongetwijfeld alweer super rijtuigen worden.
 

Jurgen

Bwa, om Roco te overtreffen met hun I6-rijtuigen moeten ze al straf zijn denk ik. Roco is robuust en toch correct weergegeven.

LS gaat waarschijnlijk ne gouden wc-pot in het interieur verwerken, de onderkant super gedetailleerd maken, een heleboel slangetjes extra bijvoegen,... Kortom, dingen aanpassen die men niet gaat zien eens de modellen op je baan hun rondjes rijden.
En daar zullen ze dan ? 20,00 extra voor vragen zeker?! Ach ja, ik wacht af.

Wat de M6-betreft, ik heb beslist om ze niet te kopen, ik ga wachten op de M5-rijtuigen. Ik ben al jaren aan het wachten tot iemand ermee komt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

Groot gelijk, Jurgen! Ik heb de I6'en van Roco en zopas ook enkele M6'en van LSM. Heel mooi, rijden goed, gaan inderdaad goed door de bochten maar ik merk toch dat mijn I6'en van Roco soepeler door dezelfde bochten gaan. Ik bedoel daarmee dat ik het kortkoppelingsmechanisme van mijn I6'en niet hoor werken, dat van de M6'en wel. Ik heb zelfs al de trein stilgezet omdat ik dacht dat ik het geluid hoorde van een ontsporing. [:I]

Als ik de keuze heb tussen een LSM product en een (minder gedetailleerd, maar robuuster) Rocomodel, dan weet ik wel wat ik kies. [:)] Zeker op de baan heb je meer aan degelijkheid dan details die je niet ziet. Jammer dat Roco niet m??r investeert in Belgische modellen. Iedereen zit vol ongeduld op de realistaties en beloften van LSM te wachten en eigenlijk hoeven die grote merken zich zelfs niet te haasten om LSM voor te zijn! [;)] En als het LSM-product op de markt is, moet je er als de kippen bij zijn of je valt uit de boot als je niet besteld hebt. Ik heb het al ooit eens geschreven: ik ken geen andere producten die zo slecht verkrijgbaar zijn. Op zo'n manier kan je toch nooit voldoende aan de man brengen om een fatsoenlijke oplage te maken zodat de prijs aantrekkelijk blijft voor jong en oud! [:(!]
Zo'n M6-en: die zouden toch enkele jaren beschikbaar moeten zijn zodat - als je ze ziet liggen in de winkel -je goesting krijgt om met modelbouw te beginnen!
Onlangs heb ik het een winkelier nog horen zeggen: een winkel met alleen spoormodelbouw zal niet leefbaar meer blijven. Hoe zou dat nu komen? [;)]

Voor de rest begrijp ik LSM ook niet: waarom tijd steken in I6-en die reeds beschikbaar zijn terwijl er nog zoveel andere zaken kunnen uitgebracht worden. Denk maar aan hun beloofde rangeerdiesels! [:(] En ja... Ik heb zelfs een groot minpunt ondervonden door de overvloedige details. Uiteraard enkel als je het materieel gebruikt op de baan. Zowel bij de M6-rijtuigen als locs van LSM. Maar bij geen enkele Roco of Mehano loc heb ik daar last van. Raar dat je daar nergens iets van hoort of leest... Het kan toch niet dat ik de enige ben die last heeft om met LSM-materiaal te rangeren? Ik heb dan ook de indruk dat je beter geen kritiek geeft op LSM. Er zijn er die daar moeilijk tegen kunnen. [}:)]    

Groeten,

Boke

Binco

citaat:
Geplaatst door boke

En als het LSM-product op de markt is, moet je er als de kippen bij zijn of je valt uit de boot als je niet besteld hebt. Ik heb het al ooit eens geschreven: ik ken geen andere producten die zo slecht verkrijgbaar zijn.


De naam zegt het al zelf eigenlijk h?, Limited Serie Models ...
Tja, elk merk heeft zo zijn eigen strategie. Als dat hun keuze van produceren is, mij goed.
LSM is ook niet zo heel lang bezig in vergelijking met Roco of Fleischmann. Ik denk dat ze gewoon overproductie willen vermijden en dus op safe spelen ...
citaat:
Geplaatst door boke

Voor de rest begrijp ik LSM ook niet: waarom tijd steken in I6-en die reeds beschikbaar zijn terwijl er nog zoveel andere zaken kunnen uitgebracht worden. Denk maar aan hun beloofde rangeerdiesels! [:(]


Ik kijk ook uit naar die rangeerdiesels! En Roco met hun 80 zou voor mij ook een 84/85 mogen maken.
Die I6, LSM is begonnen met de Zwitserse Eurofima's.
Eurofima's rijden in heel veel landen, en onzen I6 is daar dus ook van afgeleid. Dan is de stap snel gezet denk ik.
Ik denk dat hier niet het doel was de I6 te maken, eerder dat omdat ze al een rijtuig hadden dat heel veel gelijkenissen heeft die er maar ineens bij nemen.  
citaat:
Geplaatst door boke

Ik heb dan ook de indruk dat je beter geen kritiek geeft op LSM. Er zijn er die daar moeilijk tegen kunnen. [}:)]    



Van mij mag je kritiek geven, en dat op alle merken.
Ik denk dat iedereen wel zo zijn favoriete merk heeft en dat het altijd moeilijk ligt als er kritiek op komt.
Maar kijk maar eens naar het draadje van Classix, daar kwam ook wat kritiek op en waren er ook heel voor- en tegenstanders.

[:)][;)]

conducteur

LSM is inderdaad zeer mooi,toch weet ik uit ervaring dat er technisch gezien (kwaliteit aandrijving/overbrenging/motor) niets beter is als roco of FLM of Mehano. Wat je er ook mee doet, dat is niet stuk te krijgen. Het is wat minder gedetailleerd, maar die gouden wc pot hoeft voor mij niet hoor. Je moet geen schrik hebben dat er stukjes afbreken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

prulleman

ge moest eens weten hoeveel rocos en flms ik al omgebouwd heb op klokankermotor (wel nog geen enkele "nieuwe roco"zoals de bolle neus) maar type 64 flm (laatste uitgave) zo een rammelkas dat dat is, binnen een paar weken bouw ik hem om.
Van LSM is er nog niets omgebouwd hoewel ik een aanzienlijke hoeveelheid LSM bezit[;)]

ERVIN

We wijken wel een beetje af h? mannen , hier gaat het vooral over de M6 rijtuigen.

cyberbeast

Zijn die dingen al overal uitverkocht eigenlijk? Kan er geen meer vinden.
 

jakke

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Zijn die dingen al overal uitverkocht eigenlijk? Kan er geen meer vinden.


Onder den 'boerentoren' heb ik laatst nog een stuurstand + 2 rijtuigen en een extra set rijtuigen gekocht .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Mattias

citaat:
Geplaatst door conducteur

LSM is inderdaad zeer mooi,toch weet ik uit ervaring dat er technisch gezien (kwaliteit aandrijving/overbrenging/motor) niets beter is als roco of FLM of Mehano. Wat je er ook mee doet, dat is niet stuk te krijgen. Het is wat minder gedetailleerd, maar die gouden wc pot hoeft voor mij niet hoor. Je moet geen schrik hebben dat er stukjes afbreken.



Vooral geen schrik hebben om de railings van de 77 af te breken van Mehano.. Je hebt er nogmaar naar te kijken en het valt er al af! [:D]

Nee, ik snap je redenering. [;)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Mattias

Ik was eerst niet van plan om de M6 aan te schaffen.
Maar met in het achterhoofd dat ik de 1801 via het werk heb besteld EN het feit dat ik graag met die M6'en rij, is de kans nu wel zeer groot geworden dat ik er mij 5 bestel! [8D]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

conducteur

Bij zeer intensief gebruik (bv op een museumtreinbaan) zal de roco flm of mehano het veel langer uithouden dan de rest die al lang perte total is. Dat is niet alleen voor LS, maar ook voor veel andere (kleinserie)fabrikanten.
Voor thuisgebruik is het zeker geen slecht gerief, je zal al veel moeten rijden om een loc perte total te krijgen, maar toch is de kwaliteit van de aandrijving iets minder dan die van de grote merken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

Kunnen we het hier over de M6'en houden a.u.b. , want we dwalen wederom af mannen.[V]