Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LS Models M6

Gestart door Jurgen, 22 juni 2010, 19:37:18 PM

trickl

citaat:
Geplaatst door Binco


Er zijn vast en zeker nog wel winkels die er nog hebben hoor!!
Je hebt PM

[;)][:)]


Hoi Stephen, bedankt voor je PM.
Ik heb intussen ingetekend op de volgende set (43012).
Ik hou er niet zo van om zo'n dingen via een webshop te bestellen, en sommige winkels zijn voor mij te ver om er om te gaan.
Ik  heb wel de set 43011 laten wegleggen en ga er morgen om.
Zo zullen de kosten ook een beetje gespreid zijn [:)].

Greetings,
PP

ERVIN

En ondertussen is alles in orde gekomen , was een klein misverstand , hopelijk zie ik dit weekend ergens een gaatje om ze te gaan halen.[:p]

eric.vh


Ik wacht ook nog steeds op mijn bestelling.....maar op de franstalige forum zijn we bang......bang dat wij iets
bemerkt hebben.....[:(] [:(] [:(]


Foto ToThePoint


Foto LSM
Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

conducteur

Er is precies iets nie just met die treden...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

citaat:
Geplaatst door conducteur

Er is precies iets nie just met die treden...



Hint: 't is rood en wit!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

Met de kast is alles ok. Ik had de kap gedemonteerd en voor de picture er even terug op gezet. Het is niet simpel de kap er terug af te nemen en heb ik die dus niet helemaal er terug opgezet. Toch niet om effe snel ne foto te trekken.
Dat de sluit en frontlichten verwisselt zijn ?
Ik durf er geld op te zetten dat er bij de nmbs stuurstand rijtuigen M6 zijn die ook verschillende plaatsing hebben. En moest het fout zijn dan is er na het eerste bezoek van die stellen voor een onderhoudsbeurt wel een wissel tussen wit en rood. Daar zijn voorbeelden genoeg van.

Het derde frontlicht licht nochtans samen op met de witte frontlichten.
Blijf het dus knappe dingen vinden.

N.b. Ik weet niet wie die flauwe plezante is en welke grap dit moet voorstellen. kijk nog eens naar het filmke en daar ziet men duidelijk dat de witte leds aan de buitenkant zitten en de rode binnenin ! Paniekzaaiers !
Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor en degene die ik heb zijn niet voor publicatie geschikt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

krispy

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Met de kast is alles ok. Ik had de kap gedemonteerd en voor de picture er even terug op gezet. Het is niet simpel de kap er terug af te nemen en heb ik die dus niet helemaal er terug opgezet. Toch niet om effe snel ne foto te trekken.
Dat de sluit en frontlichten verwisselt zijn ?
Ik durf er geld op te zetten dat er bij de nmbs stuurstand rijtuigen M6 zijn die ook verschillende plaatsing hebben. En moest het fout zijn dan is er na het eerste bezoek van die stellen voor een onderhoudsbeurt wel een wissel tussen wit en rood. Daar zijn voorbeelden genoeg van.

Het derde frontlicht licht nochtans samen op met de witte frontlichten.
Blijf het dus knappe dingen vinden.

N.b. Ik weet niet wie die flauwe plezante is en welke grap dit moet voorstellen. kijk nog eens naar het filmke en daar ziet men duidelijk dat de witte leds aan de buitenkant zitten en de rode binnenin ! Paniekzaaiers !
Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor en degene die ik heb zijn niet voor publicatie geschikt.



Ik moet JP gelijk geven , aan de kap zijn volgens mij geen opmerkingen
( geen bulten , fijne duidelijke opschriften , detailering zeer geslaagt en volgens origineel , fijn spuitwerk )
wat de lichten betreft staan deze juist , heb verschillende foto's van het origineel nagegaan , google maar eens op M6 foto's .
De trapjes staan volgens mij ook OK

Ik weet echt niet waar er eventueel opmerkingen over zouden zijn [;)]

Moet wel zeggen dat JP hier een domme foto heeft geplaatst ( sorry JP voor die opmerking ), hierdoor is er mischien paniek ontstaan waar er geen is , als alles normaal in elkaar zit is er geen reden , alles blijkt OK te zijn ( althans volgens mij )
Wat het 3de licht betreft , eens een decoder der in kan men dat aan/uit schakelen via een functietoets , dus hier ook alles OK ?
Zonder decoder op digitale baan heb ik niet getest , maar dan kan men mischien wel raar fenomenen krijgen met de verlichting , omdat ik niet zou weten hoe hij weet welke richting men uit rijd , en kan dan wel zijn dat als er ergens een slecht kontakt met de rail is de frontverlichting wisselt.

Eigenlijk zou men zijn testevaring moeten neerpennen in het daarvoor bestemde draadje
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

N.b. Ik weet niet wie die flauwe plezante is en welke grap dit moet voorstellen. kijk nog eens naar het filmke en daar ziet men duidelijk dat de witte leds aan de buitenkant zitten en de rode binnenin ! Paniekzaaiers !



Sorry, maar op de foto's hierboven is dat dus niet te zien dat de lichten juist zitten en iemand die dat filmpje niet weet staan ziet alleen bovenstaande foto's met alle gevolgen vandien.

Let op! Ik zeg niet dat dit jouw fout is h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ward

Zoals reeds gezegd.. De witte leds zitten aan de buitenkant, de rode aan de binnenkant.. Alles correct volgens het grote voorbeeld dus.. (zelfs de kap van de sluitverlichting heeft de "led" structuur zoals het grote voorbeeld.. Enkel de witte verlichting is iets donkerder door de donkere kap die hiervoor gebruikt is.. Ik heb gisterenavond enkele foto's gemaakt, bij deze.. (deze zeggen meer dan 1000 woorden.. [^]
Kan enkel maar ??n ding zeggen.. de kwaliteit van de modellen is zeer goed, rijden perfect en de afwerking is gewoon weg prachtig!

Enkele fotokes nog..















Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

dgrr57

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Ik weet niet wie die flauwe plezante is en welke grap dit moet voorstellen. kijk nog eens naar het filmke en daar ziet men duidelijk dat de witte leds aan de buitenkant zitten en de rode binnenin ! Paniekzaaiers !
Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor en degene die ik heb zijn niet voor publicatie geschikt.

Die flauwe plezante baseert zich alleen op uw flauwe foto [:(]

En de volgende foto van Ward is ook twijfelachtig [:(]


TimT

zeg Ward met het feit dat ik zie dat ze op c-rails staan geraken ze door een r1 ?

Groeten Tim

dieselfreak

Wat LS Models betreft heb ik de indruk dat sommigen werkelijk alles uit de kast halen om dit merk in een negatief daglicht te stellen. En neen, ik heb geen aandelen in LS Models maar ik ben gewoon een tevreden klant. Ik vind dat LS van alle modeltreinmerken momenteel het beste scoort inzake prijs- kwaliteitverhouding met een hoge graad van detaillering. Hoge bomen vangen veel wind zeker?
MC

Binco

Mooie foto's Ward!!

2 stuurstanden, ga jij soms de IC E (Tongeren - Knokke/Blankenberge) namaken? [:p]

Ik ga wachten tot de versie met buffers, kan je er eens een loc tegen hangen ook die instaat voor repatri?ring ofzo[:D]

[:)][;)]

ERVIN

citaat:
Geplaatst door dgrr57


En de volgende foto van Ward is ook twijfelachtig [:(]





Wat is er dan twijfelachtig Patrick?[:I]

ward

Als je het model bekijkt zonder dat de lichten branden kan er idd enige twijfel ontstaan over de al dan niet juiste stand van de lichten; dat ga ik niet ontkennen.. Maar:
Ik heb deze foto's speciaal genomen om aan te tonen dat er geen probleem is. De lenshouders van de frontlichten zijn donker gekleurd maar ze geven duidelijk een wit beeld, de binenste rood. Verwarring en paniek ontstaat er nogal rap, maar er is dus helemaal geen probleem met de modellen.
Het derde frontlicht / stuurpostverlichting is digitaal schakelbaar met een decoder, bij de AC modellen is deze wel al ingebouwd. Zowet niet kwa lichten, kwa afwerking niet (gaat zelfs heel gedetailleerd, tot enkele zonneschermen die naar beneden geschoven zijn, al is dat helaas soms moeilijk zichtbaar op de foto..) en zeker niet kwa rijprestaties.

@ TimT : Gisterenavond snel eens een baantje gelegd (het meeste is al ingepakt voor de verhuis [V] )en als test een engelse wissel en R1 (24130) rails van Marklin.. Rijdt er heel zuiver over en geen enkel probleem met ontsporing en dergelijke. In de handleiding staat er wel bij dat eventueel de buffers (deze die er standaard opzitten zijn op schaal) vervangen kunnen worden door de meegeleverde kleinere varianten waardoor er zeker geen problemen zijn. Ik heb alvast geen problemen gehad met de originele buffers erop. Tevens is voor de AC versie ieder rijtuig voorzien van een eigen sleper.

@ Binco, op termijn is dat de bedoeling.. Deze rijdt trouwens nu al rond met 2x hle 18 op bepaalde tijdstippen, evenals deze van Deinze-De Panne. Maakt deel uit van m'n project om het (nieuwe) stationsgebouw van Gent St Pieters na te bouwen.. Maar dat zal net als het echte wel nog enkele jaaaaren duren tegen dat dat af is ;)

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--