Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Algemeen voorstel

Gestart door Eres, 01 juni 2010, 19:48:28 PM

Eres

wij op dit forum hebben maar een interesse en dat is de spoorbanen. Gelukkig kunnen we ons hierin allemaal vinden en kunnen vele van ons zich verdienstelijk maken aan mensen (zoals ik) die pas begonnen zijn.

Ik weet niet of dit onderwerp ooit eerder is besproken, maar wie weet is dit niet het geval geweest. We hebben allemaal onze wensen met welk fabrikaat dan ook. Of het nu Marklin, Roco, Fleischmann e.d. is maak niet uit.

Zou het niet wenselijk/mogelijk zijn om onze wensen wat betreft loks en wagons of het nu goederen/passagiers zijn op papier te zetten. Ik kontakt met alle spoorclubs over heel Belgie inklusief Luxembourg en Nederland en deze te koppelen richting de fabrikanten?? Zij weten dan wel wat de hoofd interesse is en hopelijk doen zij er iets mee.

Ok de klachten die we hebben oa een zeer slechte levering hier van Roco en Piko wat men in stocj heeft wordt snel geleverd maar als het vanuit China moet komen dan kan je maanden wachten  iets wat niet goed is voor het merk.

Allen onderling kan je de krachten bundelen en maak je meer kans op invloed.

Nogmaals ik heb misschien een opmerking geplaatst die al bekend is maar kon deze niet vinden. En hopelijk kunnen we iets onderling gaan betekenen

Wim

b-shunting

fantastisch!
ik doe mee
ik vindt het zonde dat de fabrikanten niet luisteren naar de hobbyisten[:(]
de klant is tenslotte altijd nog koning!
minibaantje tp 4,diesel

mark7758

Klinkt leuk.
Maar je weet dat Roco ook mee leest op forums in NL. En ik weet van Roco dat ze ook in Belgie meelezen op forums.
Dus wie weet leest Marklin, Piko en alle andere firma's gewoon mee. En weten we wel wat ze willen maken. Maar je weet ook dat ze niet zullen overleggen wat ze gaan maken. Want dat roept een andere firma direct weer dat ga ik ook maken. Voorbeelden genoeg.
Wensen wat haalbaar is en wenselijk voor de modelbouw? Ja doen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door mark7758
Wensen wat haalbaar is en wenselijk voor de modelbouw? Ja doen.
Doen we dat al niet, dan?
We hebben er alleen geen ?cht idee van of de fabrikanten meelezen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Ik weet van Roco dat ze verschillende forums lezen.
Nederland en Belgie werden met naam en toenaam genoemd.
Van Marklin weet ik dat ze worden geinformeerd als er iets intressants te lezen is ergens.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mini-bs

van Roco kan ik alleen maar zeggen dat ze suggesties altijd serieus nemen. Heb met genoegen mogen merken dat voorstellen daar niet in dovemansoren vallen. Ook bij LS en B-models gelijkaardige ervaringen.
 

Paulogic

Dan maar direct een gooi doen naar zekerheid :

Aan alle fabrikanten die dit lezen : antwoorden graag of
mail naar p a u l (at) c o l s o n i t (punt) b e

Ik zal de antwoorden hier plaatsen . (als er al komen...)
mvg,
Paul(ogic)

mark7758

Ik weet bijna zeker dat ze het niet gaan melden.
Ze lezen mee. (En willen ZELF beslissen wat ze doen en geen verantwoording schuldig zijn aan een forum.)
Wat ze ook doen het is hun beslissing en hun keuze. En niet na afloop een trap nakrijgen, van ik had het je toch anders verteld.
Maar ik ben zeer benieuwd of er reactie's komen. Sterkte.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

cyberbeast

Twee jaar geleden startte ik met zeuren:"Gaat Marklin ooit een TGV maken". En zie [:D]
 

Peter

In dit verband zou ik ook graag hebben dat winkeliers als ze reageren in de diverse draadjes dit onder hun eigen naam doen of althans in het antwoord laten blijken dat ze winkelier zijn.
Zo vermijden we mischien verkapte reklame.
Een paar doen het al (bv. Tufken en M?rklinrijder waarvan iedereen weet dat het Modeltrein-paradise en Goover models zijn))
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Olaerts zit hier ook ("arizonageel", denk ik) en pb heeft hier ook een nick. Van anderen weet ik het niet uit het hoofd.

We hebben er geen probleem mee dat hier fabrikanten of winkeliers "openlijk" op het forum zitten, zolang ze dit medium niet misbruiken als gratis reclame-platform, want daar dienen bvb advertenties in MSM voor [;)].
Ter verduidelijking van, informatie-gevend, ... moet kunnen (wat mij persoonlijk betreft: graag zelfs)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Volledig akkoord met Gerolf.

Om terug te komen op het voorstel. In MSM 92 staat een voorstel van Philippe Callaert van Febelrail (pagina 34) om voorstellen naar hen door te sturen. Waarom doen jullie dat niet gewoon? Ik denk dat het een goed initiatief is.

Begrijp me niet verkeerd. We kunnen hier ook wat "brainstormen", ik heb er niks op tegen, daar dient het forum ook voor. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Zoals beloofd :

De eerste vriendelijke reactie komt van :

Goovermodels - Goovaerts David

Thanks David
mvg,
Paul(ogic)

railman56

ik wilde eerst niet antwoorden omdat ik dacht dat dit draadje tot niets zou leiden. Maar indien de fabrikanten meelezen kan het misschien toch nog iets worden.
-waarom niet meer dummy's maken? Dat scheelt tot een flinke som in het budget van menig verzamelaar.(ook voor diegene die in treinschakeling of dubbeltractie willen rijden)
-waarom geen (meer) bouwdozen van modellen (loc's, rijtuigen of wagons. ik denk hier vooral bij het uitbrengen van een nieuw model om de koper zelf een bepaalde versie te kunnen laten samenstellen.
het zijn maar enkele idee?n maar ik denk toch dat hier vraag naar is.
zijn er nog gelijkgestemde zielen?
marc

wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

@Railman56 , die dummy's zie ik absoluut wel zitten , 90% van mijn locs rijden nu in tractie ( goederen) dus dummy's zijn meer dan welkom , dan kan ik die andere locs in andere treinen gaan inzetten.[:p]

En nu droom ik even h? , waarom geen loc uitbrengen zonder nummer , maar dan verschillende nummers bijvoegen zodat we zelf de loc van een nummer kunnen voorzien , ik denk nu even aan de Reeksen 77 ,62 of 55 enz.. , breng die uit zonder nummer maar voeg daar een blad bij met x-aantal nummers zodat we zelf kunnen bepalen welke nummer we erop zetten.

Een nummer plaatsen is echt niet moeilijk hoor , maar zoals gezegd, het is een droom h