Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mijn eerste scenery-probeersel

Gestart door ERVIN, 26 mei 2010, 18:21:44 PM

ERVIN

Ik heb net mijn allereerste scenery-probeersel achter de rug, dit stukje bevind zich in een bijna onzichtbare hoek , kwestie om eerst eens wat te oefenen h?:I

Graag even jullie commentaar hierover , en laat de suggesties of de kritiek maar komen.;)

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/mijn%20baan/treinen2152.jpg/IMG

Spoorbedding moet nog wel een kleurtje krijgen.

Peter

Niet slecht, helemaal niet slecht Erwin.
Als iets zou mogen suggereren (geen kritiek hoor)
Wel zou ik op de struiken die er nogal vast uitzien, gebladerte over doen, los gebladerte of gebladerte op een vlies, bv. van Noch.
Het hoeft echt geen Mininatur te zijn want die nieuwe dingen van Noch zijn heel mooi en natuurgetrouw.

Met vriendelijke groeten
Peter

fluppe

Ik vind dit al heel mooi hoor.
Ik ben zelf nog altijd in het stadium van plannen en " ooit begin ik eraan ! ".
Kun je mij ( en waarschijnlijk wel ook interessant voor nog vele anderen ) even vertellen hoe je tot dit resultaat gekomen bent ? Ik bedoel : bvb : wat en hoe heb je gebruikt voor de bodembedekking en voor de struiken bvb ? Ik zou het heel erg leuk vinden moest je dat eens kunnen doen.

mvg,

Philippe
 

ardjoena

Kritiek??? niks van , mooi gedaan[;)]
Dirk
 

Koen

Ziet er goed uit, Erwin! Ik zou het persoonlijk nog wat "wilder" maken daar er in het algemeen weinig onderhoud uitgevoerd wordt op braakliggende stukken langsheen spoortrajecten.
Knap werk!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Hoi Erwin,

Ik vind de ondergrond erg goed geslaagd. Vooral voor een licht-beboste ondergrond erg oveertuigend. Persoonlijk vind ik de struiken dan weer niet echt "blenden" met de ondergrond, en liggen als gekleurde wolkjes erboven op. Nu, ik heb geen ervaring met dit soort schepping, en kan je geen hint geven hoe het NOG beter kan. Ik hoop dat de experts je een duwtje in de rug kunnen geven?

Hoedanook, vind ik dit een erg mooie en geslaagde eerste poging. [^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Bedankt voor de opbouwende kritiek mannen.[;)]

Enkele goede tips die ik zeker zal gaan toepassen waardoor mijn berm er nog beter moet gaan uit zien.[:p]

@Peter , wat is zulk een vlies, want dat ken ik niet??[:I]

@fluppe ,  ik heb als ondergrond piepschuim gebruikt , hierop heb ik hydrofibre van ER-Decor gesmeerd , daarna strooimateriaal van Woodland aangebracht , maar hij is dus nog niet af , en er zullen de komende dagen nog wat veranderingen aan gebeuren.

Peter

citaat:
wat is zulk een vlies


Erwin, in een van de laatste MSM's staat een artikel van Jacques Timmermans waarin het gebruik van zo'n vlies beschreven staat.
Jacques gebruikt wel (dacht ik) dat van Mininatur, maar het princiep blijft gelijk.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Merci Peter [;)] , dan zal ik mijn MSM's nog eens even bekijken.

Baureihe 103

Beste Erwin,

Het vlies dat word bedoeld is gewoon foliage (een fijne netachtige
structuur met daarop blaadjes of wat er op lijkt.
Het merk Polak heeft goed materiaal wat zeer concurrerend is geprijsd.
Kritiek ik zou niet durven nag het geen er is geschreven maar
de rail mag wel een weather beurtje hebben.

Groetjes Bert

(krijg ik nu een ban [:D] )
Bestaat er een andere hobby.

Gerolf

Ziet er erg mooi uit, Erwin. Vooral het kleurenpalet is ferm, en goed vermengd met elkaar.
Ik mis wat wild "gras". Momenteel zie ik vooral (uitsluitend?) vlokjes.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterBrz

Ziet er alvast zeer realistisch uit, mooie kleuren en her en der wat afwisseling van de soorten "onkruid" en struiken.
Knap gedaan Erwin[;)]

Groeten, Peter

janjozef

het strooisel voor je bomen is te fijn en daardoor krijg je van die klodders, Ik gebruik tegenwoordig altijd spuitlijm, en stooisel van noch, die hebben bladeren en dat geeft volgens mij een beter zicht.
Maar geloof me met dit moet je niet verlegen zijn om het te laten zien

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem