Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

TGV van Trix

Gestart door ERVIN, 22 mei 2010, 22:22:40 PM

ERVIN

Ik zag net op de site van Trix dat zij een TGV van de SNCF gaan uitbrengen.

Is deze al verkrijgbaar , en hoe rijden de treinen van Trix eigenlijk , want ik heb geen enkele loc van dit merk.:I

Heb wel intresse in deze mooie TGV.:p

conducteur

Een Marklin die ze ombouwen en onder de naam trix verkopen: daar heb ik slechte ervaring mee. Een 59, hij kan slechts een handvol wagonnetjes naar boven slepen en maakt een hoop herrie, oa door een verkeerde gewichtsverdeling enz....
En je kunt gewoonlijk rekenen op een duurder prijskaartje dan een ander niet-M* -merk.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

patatje70

natuurlijk is ie mooi Ervin,maar met uw lengte van baan zou ik wachten op de TGV grande capacit?....is wel nog in ontwikkeling,maar zal een lengte hebben van 400 meter en bestaan uit 2 motorwagens en 18 tussenrijtuigen....
dat zijn meer dan 2 ice-3's achter elkaar...lol

mvg Wim

Sicco

Bovendien is de versie die nu komt (de grijs-blauwe versie met de nieuwe neus) de versie voor de LGV Est en die komt niet in Belgi?. Het wachten is wat dat betreft op de Thalys.

En (originele!) Trix-onderstellen zijn toch geen M?rklin-ombouw, maar gewoon nieuwe gelijkstoomonderstellen?

cyberbeast

Het is de TGV pos die eraan komt. Hij is laatste uitgesteld naar 1 juli. Her en der zijn al wat foto's van het prototype te bewonderen. Mijn Marklin versie is alvast gereserveerd. [:D]
 

dgrr57

En voor wie het niet weet, staat POS voor :

Paris - Ostfrankreich - S?ddeutschland

i11

Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer een thalys PBKA uitkomt. De kap van de motorwagens en rijtuigen is hetzelfde. Wellicht dat wel de draaistellen van PBKA en POS verschillen. En wil je een Duplex maken dan moet je enkel nieuwe rijtuigen maken en geen nieuwe motorwagens.
 

conducteur

Je kan hem ook 100% zelf bouwen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
Je kan hem ook 100% zelf bouwen ?.
... en dat is niks voor beginners
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

itchy

Ik hoop in elk geval dat de (eventuele?!) M?Trix Thalys de oorspronkelijke livrei meekrijgt en niet die die vorig jaar is ge?ntroduceerd...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

@Itchy , is er dus al sprake van een PBKA Thalys-stel??[:I]

Maar hoe zijn de rij-eigenschappen van een Trix loc of Stel??

eric

Geregelter Hochleistungsantrieb im Triebkopf 1, zental eingebaut. 4 Achsen ?ber Kardan angetrieben.

Oftewel heel goed

itchy

Niet dat ik weet Erwin, vandaar dat ik 'eventuele' schreef...
citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Itchy , is er dus al sprake van een PBKA Thalys-stel??[:I]

Maar hoe zijn de rij-eigenschappen van een Trix loc of Stel??

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail