Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

45 van Olaerts

Gestart door marc, 06 augustus 2005, 15:45:10 PM

marc

Met een transfo Gaugemaster rijdt mijn 45 stapvoets.Wanneer men bv.een Rocco 260 op het zelfde spoor zet rijden ze normaal?Met een Fleischmann transfo rijdt mijn 45 normaal?Ongeveer 90% van mijn spoorbaan is aangesloten op Gaugemaster transfo:DKent iemand een oplossing voor dat probleem?
Dank U.
Marc.
 

quf

Dit wordt toch eventjes raden.
Ik weet dat de roco's zeer weinig stroom trekken. Van een 45 van Olaerts weet ik het niet. Dus eertse veronderstelling. Zou het kunnen dat het vermogen van uw Gaugemaster (veel) kleiner is dan dat van uw Fleischman transfo? vergelijk het vermogen van beiden eens (VA). Indien u beschikt over een multimeter, probeer eens de stroom van beide loks te meten, dan kunnen we deze ook vergelijken. en als we dan het vermogen van beide transfo's weten kunnen we mischien al conclusies trekken. Als de gaugemaster ongeveer 90% van u baan voedt, plus nog een 45 er, zit hij dan niet op de limiet van zijn kunnen ?

Dit zijn allemaal gissingen; dus begin al eens met de vermogens van uw beide transformatoren mee te delen (Fleischman & Gaugemaster) mischien zegt ons dat al iets meer.

Groetjes

Frank

Ach, was het leven maar zo simpel als postzegeltjes plakken.

marc

Dag quf,
Ik denk niet dat het door het vermogen van de transfo Gaugemaster komt,want anders zou de 45 er, niet vlugger (of normaal)
rijden als ik een tweede loc (Rocco 260 of Mehano 77 enz.)op het zelfde spoor zet,ik stel mij de vraag of het niet komt door dat de 45ers digital standard zijn[?]

Beste groeten

Marc[:D]
 

marc

Op 01-12-2004 was er een bericht over de reeks 45 van Olaerts over de ESU decoder,is het mogelijk om deze uit te schakelen en hoe de kast er af te nemen[?]van de 45er[:(]
 

quf

Marc,

IK heb natuurlijk uw probleemstelling maar half gelezen.[:I] Maar ik ie toch nog niet het verband tussen het traag rijden als hij alleen op het spoor rijd, en het normaal rijden als er twee op het spoor staan.Dat ge de decoder kunt uitchakelen is al en goed ding, want het is normal dat een loc trager rijd op gelijkstroom met en decoder, maar waarom dan normaal met twee , nap ik toch niet.

Ach, was het leven maar zo simpel als postzgeltjes plakken.

marc

Weet iemand hoe men een ESU decoder van een 45er moet uitschakelen[?][:I]
 

tonycabus

Die "Gaugemaster van je geeft een pulserende spanning af zeker?
En de decoder van je 45 is daar niet happy mee. Tot de impulsen "vervormd" worden door een andere belasting (lokmotor en lampje van de 260), en d??r zal het wel aan liggen.
In dat geval kan je toch maar best ?f de dekoder uit de 45 wippen, ?f digitaal gaan rijden.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

marc

Dag Tony,
IK denk dat U het probleem hebt gevonden[:)]Als ik een lamje doe branden waarvan de voeding van het spoor van de 45er komt,gaat deze vlugger rijden[:D]Ik zal dus de decoder moeten uitschakelen.Is dat moeilijk[?][:I]

Beste groeten[:)]

Marc.
 

Break302

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Die "Gaugemaster van je geeft een pulserende spanning af zeker?
En de decoder van je 45 is daar niet happy mee.

En spijtig genoeg de Fhaulhaber motor ook niet ! [:(]
Die kan daar helemaal niet mee overweg en gaat binnen de kortste tijd de geest geven ! [xx(]
Indien mogelijk voor U raad ik U aan om gewoon een andere rijregelaar te plaatsen , want met of zonder decoder De Gaugemaster is niet de ideale sturing voor de 45 of om het even welke Fhaulhaber !
Groetjes Break302 Jos

marc

Dank U Jos voor deze bijkomende inlichting[xx(]

Marc [^]