Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Gebeurt dit bij jullie ook wel eens...???

Gestart door ERVIN, 26 april 2010, 18:43:59 PM

Peter

Wet van Murphy... het gebeurt gewoonlijk met het fragielste model dat je hebt (bij mij toch)[:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

Erwin, als je op de noodstop van je Twin Center duwt, valt alles toch onmiddellijk stil?
citaat:
Geplaatst door ERVIN

ik drukte op de noodstop van koploper
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Klopt Itchy , maar op zo'n moment doe je vanalles en niets , mijn eerste gedacht was onmiddelijk naar koploper te gaan en daar een noodstop mee uit te voeren , maar idd, mijn TC staat gewoon naast mijn PC , maar ik zag daar die wagons in het rond vliegen en het was even paniek!![:I]

wisselstromer

wreed accident wreed accident [:D]
dit zal ons allemaal wel eens overkomen zijn vrees ik
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

itchy

Inderdaad ik ken het gevoel. Je ziet het gebeuren - het gaat allemaal verschrikkelijk hard en snel en voor je het weet (laat staan iets kan doen) is de ravage compleet! Nog een geluk dat je dit niet voorhad toen die mannen van Onderox op bezoek waren. Het zou nogal een artikel geworden zijn!
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Klopt Itchy , maar op zo'n moment doe je vanalles en niets , mijn eerste gedacht was onmiddelijk naar koploper te gaan en daar een noodstop mee uit te voeren , maar idd, mijn TC staat gewoon naast mijn PC , maar ik zag daar die wagons in het rond vliegen en het was even paniek!![:I]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Bundesbahnfreak

Heb in mijn jeugdjaren mijn BR 043 (DB stoomlok)va de tafel zien vliegen met de nodige schade tot gevolg.  Een rijtuig is ooit door het valluik ??n verdieping lager gesukkeld met perte-total tot gevolg[:(]

grtn


Rudy

Dirky

over realisme gesproken... [;)]

3/4 van mijn rollend materiaal van vroeger (40 jr terug) is aan flarden gereden. Ik herinner me nog mijn eigen herstel-werkplaats...[:)]

INFO

Wat ook erg handig is en in dit soort gevallen goed van paskomt is de spooktrein detectie aanzetten bij Koploper. Stopt het automatisch, en voor er een groot ongeval zich voordoet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

janjozef

Zo te horen valt alles nog mee, veertjes zijn los te kopen, en anders heb je er een plukwagen bij,

Dit zijn ongelukjes die altijd kunnen gebeuren, gewoon niet uit te sluiten

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

chef garde

Die smurfen trokken uw ene trein, maar van die andere zien we de loc niet meer, khoop dat die niet perte-totale is???

itchy

ik denk dat het een kop staart aanrijding was
citaat:
Geplaatst door chef garde

Die smurfen trokken uw ene trein, maar van die andere zien we de loc niet meer, khoop dat die niet perte-totale is???

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

[:0] Ik ben blij dat de schade nog meevalt, Erwin [;)]
Mijn laatste grote crash was toen enkele vitrinebakken naar beneden tuimelden [xx(]
't Is intussen al meer dan een jaar geleden dat ik nog gereden heb met mijn baan, maar sinds ik mijn bloksysteem heb met stroomdetectie heb ik geen kop-staart aanrijdingen meer, tenzij bij een ontspoorde wagen (geen contact meer met de rails = geen stroomdetectie).
De noodknoppen op verschillende plaatsen helpen me voor de rest.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Ach, ik had ooit eens een I5 rijtuig dat wou leren vliegen en dan maar van mijn baan sprong. Gevolg: trapje afgebroken, draaistel stuk en enkele schrammen op mijn model.

Vind ik op Ebay een jaar of 3 later een zelfde model terug, koop ik dat en bij de eerste rit wou het net hetzelfde doen op identiek dezelfde plaats als het vorige rijtuig. Opnieuw trapje afgebroken en ik heb even in een kussen gebeten om niet door het hele huis te moeten brullen van woede.

We hebben allemaal dus wel eens iets voor waar we al eens kwaad om kunnen worden. [:D]

Ik begrijp je paniek trouwens, dit gebeurt bij mij ook iedere keer bij een (dreigend) ongeval. Gelukkig staan er bij ons nooit levens op het spel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Shit happens , gisteren was ik daar eigenlijk een paar uur niet goed van , maar ondertussen heb ik het bewuste veertje terug gevonden , en bollen al mijn wagons terug als voorheen , dus eind goed al goed.[;)]

Maar vertel gerust maar verder hoor collega's wat er bij jullie ooit al eens gebeurt is.[}:)]

Koen

Zie ik daar enig leedvermaak? [}:)]  [:D]

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren