Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

spoordijkje jaren '20

Gestart door Michiel, 09 april 2010, 08:57:36 AM

marc goovaerts

Naar dat systeem kijken we allemaal uit. Ikzelf kijk al reikhalzend uit naar je toekomstige 'bevolking' ook !

Michiel

Hoi Marc,

het probleem van de "bevolking" duw ik een beetje blind voor me uit. Ik heb daar nog helemaal geen oplossing voor en heb er bewust nog niet echt over nagedacht omdat het voor mij nog te vroeg is. Te vroeg omdat ik nog geen baan heb om ze op te zetten, en te vroeg omdat ik nog niet voldoende modelbouwbagage en -ervaring heb om de nodige technieken te kunnen evalueren en toepassen. Als jij en oplossing hebt, dan ben ik een en al oor! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Michiel

Hoi Marc,

het probleem van de "bevolking" duw ik een beetje blind voor me uit. Ik heb daar nog helemaal geen oplossing voor en heb er bewust nog niet echt over nagedacht omdat het voor mij nog te vroeg is. Te vroeg omdat ik nog geen baan heb om ze op te zetten, en te vroeg omdat ik nog niet voldoende modelbouwbagage en -ervaring heb om de nodige technieken te kunnen evalueren en toepassen. Als jij en oplossing hebt, dan ben ik een en al oor! [;)]


Dag Michiel,
De enige 'snelle en goedkope' oplossing die ik zie is de combinatie Preiser-Milliput-Geduld.
Maar da's inderdaad voor later. Hou alvast nuttige beelekes afzonderlijk bijeen in een file (spoorwegpersoneel, passagiers, burgers en buitenlui, ...)

Michiel

Mijn eerste boompje was een gedrocht. Vandaag had ik weer even de tijd en het moment voor een tweede poging. Weer takken gevlochten met koperdraadaders, dan met grassprietjes ingestrooid, de takken werden donkerbruin gespoten, en dan loof erover gestrooid. Deze keer ben ik met lijm en strooisel iets subtieler te werk gegaan, en het resultaat is ook een stuk beter. Merk op, dit zou geen boom moeten zijn, maar grote struiken (of wat erop moet trekken), dus met de stam volledig de grond in geprikt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

In vergelijking met dat MOOIE autootje is de struik wel erg groot. Het groene, de kleurvarianten vind ik prima.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik weet eigenlijk ook niet wat ik precies maak, als het maar lijkt op struiken als vlierbes, els, esdoorn, es... of om het even welke andere bermstruik. Met een locomotief op de achtergrond lijken me de struiken eigenlijk toch niet te groot, en dienen ze als verdwijntruuk. Ik heb vandaag nog een exemplaar gevlochten, met een lichtere tin van loof. Het bermbosje begint langzamerhand een beetje vorm te krijgen, maar ik zal nog een paar dozijn boompjes moeten maken om mijn dijkje helemaal te voorzien.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Op een groot stuk golfkarton heb ik eens zitten spelen met kleur; om een overgang te maken van hei?g-wit aan de horizon tot vaal-blauw hoger in de lucht. De kleuren hier op foto zijn bij kunstlicht, en vallen iets geliger uit dan in 't echt, maar voor de rest lijken me deze kleuren al niet slecht. Een aanvulling van de achtergrond om het diepte-effect te versterken, komt binnenkort...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

toch al mooi gedaan.
Nu wachten op de afwerking
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

3 zelf-gevlochten struiken van onbepaalde soort...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Mooi gevlochten maar ik denk dat je het best vlecht met een boormchien met een haak en dan draaien maar.
Voor je struiken , als je de soort wilt te weten komen huur je best een expert in flora in.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Ruben,

met een boormachine kom je niet ver. Dit is prutswerk op de millimeter. Het hele boompje is een goeie 2 cm hoog. Hieronder zie je het skelet van de boom, gevlochten uit de aders van soepele koperdraad, hier en daar vastgesoldeerd voor wat extra stevigheid en samenhang. Als jouw boormachien zo'n boompje kan vlechten, dan ben je rijk! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Ok ik dacht dat het hoge bomen waren.
Maar op je foto's zie je dat niet want meestal is het vraderlijk dicht.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

marc goovaerts

Michiel,
Nog niet aan een winterlandschap gedacht ? ze zien er zo eigenlijk minstens zo mooi uit als m?t gebladerte.

gjvdz

Dat is nog eens een idee.
Nu je het zegt vind ik ze zo ook heel mooi [8D]
Mvg Giel-Jan