Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ervaringen met de Noch gras master?

Gestart door Kautenbach, 04 april 2010, 12:58:20 PM

Kautenbach

hallo,

Heeft iemand ervaringen met deNoch Grasmaster? Ik overweeg de aanschaf ervan, maar vindt het nogal een investering, en kun je met de grasmaster verschillende tinten in je grasvelden aanbrengen, en ook bloemen, stenen, paden, aansluitingen op Mininatur matten maken ect?

groet, Wim

Gerolf

Ik heb er zelf geen, maar ik heb er al best wat positiefs over gehoord.
Indien je wat handig bent, kan je zelf een gelijkaardig toestel bouwen met een elektrische vliegenmepper en een metalen zeef.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ik heb er vandaag een voor mijn "Pasen" gekregen van onze kinderen, en zal de komentaar hier nog plaatsen. Voorheen gebruikte ik het door een bevriend forumlid gemaakte "grasmaster" die goed funktioneerde doch meer voor grotere oppervlakken geschikt was.
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Hoi Wim,
We hebben op onze BELUX baan ruime ervaringen met de gras-master. We zijn er zeer tevreden over en gebruiken hem met veel plezier. Het gemak om een stuk gras te maken is erg groot.
Door de ondergrond in verschillende kleuren groen te schilderen en te varieren met het gras krijg je leuke effecten.
Voor meer vragen mail je maar Wim.

P.S. Het artikel is erg goed geweest.
Zie ook www.belux.lu
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

torenkraanpipo

ik heb er ook enen sinds enkele jaren, werkt goed.
 

dirkkerckhofs

Een vriend forumlid heeft er voor mij ook ??n gemaakt uit een vliegenmepper voor een fractie van de prijs van een grasmaster en werkt even goed.
Bloemen en paden kan je er uiteraard niet mee doen, maar met de grasmaster ook niet.

Dirk

PeterC

Wim,
Ik heb er eentje van de laatste generatie met een fijne 'teut' om kleinere graspartijen aan te brengen en ik ben er heel tevreden mee.  Het is natuurlijk wel een serieuze hap uit je (modelbouw) budget.  Een grasmaster kan ik je alleen maar aanbevelen in combinatie met een kruimeldief om het teveel aan gestrooide gras terug te kunnen recupereren.  Het teveel aan gras wegblazen gaat ook, maar geeft zo'n smeerboel [:D]
Groetjes, Peter


Kautenbach

nou,

dat lijkt me op zich duidelijk, het principe werkt dus goed zo te lezen. Dus onder het motto van, gaat lang mee, en met goed gereedschap werk je met plezier, zal ik er eentje aanschaffen lijkt mij.

Ben wel benieuwd naar de tinten verschillen in de Belux baan, ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet!

en is het mogelijk om kleine graspollen ermee te maken?

groet, Wim

b-shunting

minibaantje tp 4,diesel

Peter

citaat:
is het mogelijk om kleine graspollen ermee te maken


Dit is hel simpel. Neem een vel karton van ong. 1 mm dikte en perforeer er met een perforatie-tang (die je normaal gebruikt om gaatjes in riemen te maken) gaatjes van verschillende doormeter in.
Leg deze plaat op ong. een a twee mm afstand  boven een metalen (messing enz.) plaat.
Doe een drupje (onverdunde) houtlijm in elk gaatje. Plaats je aardingsklem op de metalen plaat en strooien maar.
Laat ze drogen en verwijder dan pas de kartonnen bovenplaat.
Met een scherp mesje kan je de pollen verwijderen en met een drupje lijm ergens op je baan plaatsen.
Op onderstaande foto zie je een paar van die pollen op deze manier (met het goedkope toestel) gemaakt


Dit systeem funktioneerd zelfs met de goedkope zelfgemaakte "grasmaster".
Veel goedkoper dan graspollen te kopen van Noch of Mininatur enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

mvdr1

Verleden jaar werden er op de modelbouwbeurs in Genk van die namaak toestellen verkocht op basis van een vliegenmepper voor 20 Euro (door een Hollander, lid van 1 van de tentoonstellende verenigingen). Weet zijn naam niet meer.

Wat mij betreft, geen enkel verschil in functionaliteit noch nauwkeurigheid om mee te werken.

Met een vliegenmepper kun je dus meer dan beestjes roosteren ....

[;)][;)]

SNCB-SBB fan

br212

citaat:
Geplaatst door Kautenbachis het mogelijk om kleine graspollen ermee te maken?


Zie: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/strookjes-gras-en-polletjes-onkruid.html

Daar ben je niet eens een mepper voor nodig. [:)]

PeterC

Mannen,
Hier weer veel bijgeleerd om graspollen te maken.

Nog ??n opmerking over de grasmaster: kuis deze niet uit met de spanning ingeschakeld want het bezorgt je een kippevel moment (ik spreek uit ondervinding!) [;)]
Groetjes, Peter


b-shunting

ik ga graspollen maken effe zien of dat deze techniek goed werkt
minibaantje tp 4,diesel

ToThePoint

@ Peterc

Als uw haar dan rechtop staat van de electriciteit kan iemand er ook graspollen uit knippen. Heeft u 2 vliegen in 1 klap.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI