Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Loconet

Gestart door marbut, 06 maart 2010, 22:55:12 PM

marbut

Ik ben neofiet op modelspoorgebied.
Ik heb onlangs een digitale startset van Fleischmann met de profi-boss gekocht.
Mijn eerste baan met elektrisch gestuurde wissels is klaar.
Mijn initi?le doel is de baan te besturen via de PC. Ik heb begrepen dat de profi-boss met het loconet-protocol werkt.
Wat heb ik nodig om mijn baan te besturen met de pC (via koploper b.v.). Hoe moet het geheel aangesloten worden?
Volgens wat research heb ik een loconet USB interface en een bezetmelder (b.v. van Uhlenbrock) nodig.
Ben ik juist?

Gerolf

In deze rubriek heb je meer kans op antwoord [;)] (topic verplaatst)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Dit lijkt me typisch een vraag voor Wim Ros. Die opereert hier onder de naam INFO.
Ik heb hem op je vraag attent gemaakt. Even wachten tot hij tijd heeft om te reageren.

INFO

Marbut,

Je bent juist. Wat je ook nog nodig hebt is een LocoNet-Supply. Om de diverse LocoNet modules van voldoende energie te voorzien.

Voor de LocoNet Interface zijn diverse alternatieven te koop, evenals voor de bezet/terugmelders.

Klik of deze Klik Bij de laatste klik vind je alles wat je nodig hebt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

hapkin

Ik moet zeggen dat ik eerst hdl loconet heb gekocht.
Maar hier ben ik mee gestopt, omdat het gewoon te moeilijk is voor mij. Er was een programma bij om het ding te configureren, maar er zijn gewoon teveel parameters.
Ben dan ook nog eens bij Hans geweest, zeer mooie uitleg maar ik kreeg het ding nog niet aan de praat. Sterker nog ik had nog meer vragen. Gevolg ik heb die spullen van hdl verkocht met een heel pak verlies, leergeld noemt men dit...

Dan via via Wim leren kennen en zijn bezetmelding+ interface gekocht. Geen probleem, alles is voor een leek als ik zeer duidelijk.
Je doet gewoon wat in de handleiding staat, en geloof het of niet maar alles doet wat het moet doen. Geen draak van een programa waar je niet aan uit kan... maw zeer kontent

mvg Steve

gjvdz

Hey Steve,
welk systeem gebruik je precies om je baan te besturen want ik ga dit misschien ook gebruiken na je goede commentaar.[:D]
Mvg Giel-Jan

hapkin

Beste gjvdz
Ik werk met een uhlenbrock Intellibox en locoNet-interface
Mijn bezetmelders zijn de S88SD16-n
En voor wisseldecoders werk ik met uhlenbrock 63410

Meer info kan je hier vinden

http://people.zeelandnet.nl/rosoft/
http://www.uhlenbrock.de/germany/index.htm

Moest je meer vragen over dit systeem hebben , stel ze hier gerust
Er leest hier iemand mee die je er echt ALLES over kan vertellen...

Mvg Steve