ClassiX - NMBS M6 rijtuigen

Gestart door itchy, 27 februari 2010, 00:26:07 AM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
Ik ben ervan overtuigd dat enkele reacties hier erg 'streng' zijn, en niet gebaseerd...
Lees je eigen eerdere reacties eens terug, zoals "het ligt niet aan de modellen, maar aan je baan" -> ook niet echt on-streng, h? [V]
Eigenlijk was ik aan het twijfelen om je de aandacht die je zoekt niet te geven. Aandacht moet je immers verdienen [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Mannen met verbazing volg ik dit draadje, geruzie tussen fabrikanten, laat ze lekker. Dat je als koper daarmee geconfronteerd wordt is al erg genoeg.
Maar ik vind de M6 rijtuigen erg mooi (enkele op foto gezien)en het stuurstand rijtuig wil ik ook.
Die extra bulten, komen die op alle geleverde modellen voor? Ik weet het niet.
Ik heb gister contact gehad met ANW-modeltreinen, daar gaan ze voor mij een stel bestellen als classix kan bevestigen dat de set voor 100% in orde is. Ik ga de set ophalen en beslis in de winkel of ik ze wel of niet koop. Het zal wel even duren voor ik de set kan bekijken maar als het zover is zal ik mijn ervaring met jullie delen.
Ook ik koop spullen van LS models en ben daar zeer tevreden over, maar de lok die ik in huis heb van classix is een beauty, en ik ga er vanuit dat de set met rijtuigen en stuurstand dat ook zullen zijn.
Ik hoop dat mensen die een probleem hebben met hun set M6 rijtuigen contact opnemen met de fabrikant en dat deze alles in het werk stelt om de problemen op te lossen.
Wordt vervolgd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

argilla

citaat:

citaat:
Geplaatst door janjozef

sorry niet aan die prijzen, dan moeten ze goed zijn.

Jan

Ze zijn goed. Dus daar ligt het probleem niet.

@argilla, en tevens alle anderen ivm M6/LSM: Een doofstomme vertelde mij dat een blinde de krant, geschreven door een verlamd persoon, vertaald door een analfabeet, had gelezen. (1)
Als je niet 100% zeker bent van iets, zwijg dan. (2)

@Michiel & Dirk: groot gelijk

(1) mijn excuses als ik hiermee bepaalde personen kwets, ik heb heel veel respect voor gehandicapten, mensen in een rolstoel, ...
(2) ik weet hoe de zaak in elkaar zit.

@ conducteur
Als jij beweert de "het "  te weten,vertel het dan. Dan heb je meteen alle geruchten, halve en hele onwaarheden de wereld uit. Doe je dit ,niet geef je alleen maar voeding aan die dingen.

Anders zoals je zelf beweert....zwijgen  en de geruchtenmolen zijn gang laten gaan[;)] Die molen heeft ook zijn rechten toch ?
2) ik heb duidelijk geschreven: onder voorbehoud...niet mijn mening.
3) Het kan zijn dat "dit gegeven" niet juist is, dat kan. Maar nogmaals het is aan u om dan het "juiste" te schrijven.
Als alle dingen die hier geschreven werden en worden "juist" of "niet juist" zijn, dan heeft dit forum geen doel meer. Maw het is juist het doel van het forum info te geven.( al dan niet juist, en meningen te ventileren)
Iedereen heeft recht op een mening. Al dan niet juist het juiste doet niet, of wening ter zake, wel de mening weergeven.( tenzij dat het beledigingen, of pesterijen zijn, of aanvallen op personen)
Later zal blijken of die goed zit of fout.

Als LSM/Classix in de clich gaan mogen forumleden hierover berichten en/of meningen, berichten weergeven.

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

Ik stel voor dat wij allen stoppen met over die ruzies te schrijven, want zoals overal vertellen beide partijen (hun) waarheid ! Het fijne zullen we er toch nooit van weten en misschien weten degenen die vertellen dat ze het weten ook maar wat ??n partij hun in het oor gefluisterd heeft !

laat de mensen die de Classix de voorkeur geven de Cl. kopen en degenen die LS overwegen hebben nog 5 maand om van gedacht te veranderen (als ze dat al doen) !

Dit is eigenlijk wel nodig want anders zitten we (binnen 5 maand of langer) nog op elkaars kap en dat kan toch niet de bedoeling zijn !

Groeten Peter[;)]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Klopt Itchy , mijn Trix-Thalys-stel is slecht want die doet het hier overal v??l te goed, de LS I11 rijtuigen zijn eveneens niet goed , want ook die doen het hier prima , dus ik zal mijn baan gaan afbreken en ze opnieuw gaan opbouwen maar dan beter h?, dan kunnen de Classix er mss wel op rijden , de rest van mijn wagenpark zal ik dan maar verkopen.[^]
Jij kan er niet aan doen dat dit draadje zo vervuild word door " pietpraat" , ik wil gerust de uitdaging aangaan , en iemand uitnodigen met zijn Classix rijtuigen , gewoon om te zien hoe zij het hier doen , doen ze het goed , eeuwige roem voor "onze  Man Die Het Allemaal Kan Weten" , doen ze het hier niet goed , tja , wat dan h?....

Als uw baan niet goed ligt dan weet ik het ook niet meer.
Dan zal ik toch moeten stoppen met treinen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat enkele reacties hier erg 'streng' zijn, en niet gebaseerd...
Lees je eigen eerdere reacties eens terug, zoals "het ligt niet aan de modellen, maar aan je baan" -> ook niet echt on-streng, h? [V]
Eigenlijk was ik aan het twijfelen om je de aandacht die je zoekt niet te geven. Aandacht moet je immers verdienen [|)]

[:D] Als u dat maar weet ! Wijze woorden Gerolf.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

geert190380

je mag altijd eens  mijn classix m6 komen testen op mijn  baan :)

citaat:
Geplaatst door prulleman

al ga ik de classix zeker niet kopen, ik zou graag wel eens willen testen met een stel. ook zou ik de zaak eens grondig willen onderzoeken. ik zou graag de mensen die ermee zitten willen verder helpen. volgens kan ik het zo wel prullen dat dat stel wel rijd[}:)] zonder problemen. nu vraag ik, welke ongelukkige, ontevredene is bereid om zijn stel ter beschikking te stellen in de hoop dat ik (samen met de prutservrienden) zijn stel rijvaardig kan maken. ik zal dan alles fotograferen en een artikel voor msm maken+ het forum inlichten. Want deze toestanden kunnen zo niey langer!!![xx(]
er is 1 voorwaarde en dat is dat ik dc wielen nodig heb. maar indien u mij losse C-rails en wissels ter beschikking stelt wil ik daar ook werk van maken. alle materiaal gaat na afloop netjes naar de eigenaar terug[;)] indien ik ingrijpende veranderingen zou moeten doorvoeren zal ik eerst de eigenaar contacteren alvorens te gaan snijden
wie durft?

Chris

Iemand al eens gekeken aan de onderkant van de rijtuigen wat daar als merkje ingestempeld staat ? [:D]

(mocht het hier al staan, dan heb ik er overheen gelezen)

Peter

NMBSverzamelaar schreef:

citaat:
Mannen met verbazing volg ik dit draadje, geruzie tussen fabrikanten, laat ze lekker

Eigenlijk is het meer met afschuw dat ik dit draadje gevolgd heb. Hier wordt direkt met modder gegooid naar een fabrikant zonder dat iemand de echte achtergrond kent, want beide fabrikanten vertellen enkel wat ze willen (waar of niet) Dus laat ons rustig afwachten wat er uiteindelijk (gerechtelijk) beslist wordt.

Blijkbaar worden de modellen van nieuwe fabrikanten gemakkelijkshalve direkt miniscuul gekontroleerd en als het even kan de grond in geboord. (nee, niet enkel ClassiX), denken we maar aan Goover, Olaerts (met zijn 15 en 45)
We zouden blij moeten zijn dat fabrikanten het financiele risiko (zeker in deze tijd) willen lopen om een Belgisch model op de markt te brengen. Dat sommige modellen nog niet 100% zijn of waren, is niet abnormaal. Ze moeten ook leergeld betalen, maar laten we aub objectief blijven en ze de kans geven van te leren en/of verbeteren
Tenslotte heeft LSM (die overigens prachtige modellen maakt) ook zijn portie van problemen gekend (kromtrekkende onderstellen, verkeerde daken)
Want anders zou het wel eens kunnen, dat geen enkel fabrikant nog bereid word gevonden om in Belgische modellen te investeren, en dat is toch niet hetgene dat we nastreven.
Daarom laat ons rustig afwachten wat uiteindelijk beslist wordt, want daar hebben we toch geen invloed op.
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Peter
Wijze woorden. Merci.
Ik durf mij niet te mengen in de discussie. Ik heb de indruk van mezelf dat ik er niet wijs uit geraak. Ook al sta ik dicht bij de bron(nen). Ze maken mij ook wijs wat ze kwijt willen. En eigenlijk hoef ik dit allemaal ook niet te weten. Wat kan het mij interesseren.
Het enige wat ik wil is een model dat aan mijn verwachtingen beantwoord en daarbij laat ik mij inspireren door wat ik zie en wat anderen mij vertellen. Idem  verhaal voor Goover Models. Veel gelul en geleuter, en wat heb ik gezien in Genk. Een knap model dat je snel kunt aanpassen wanneer er toch fouten opzitten. Ik heb het zelf mogen uitproberen.

Metpetergaathetbeter

Peter,

Kan je eigenlijk voor een deel volgen in de redenering !

't Is wel omdat er een hoop geld aan verdiend word dat ze allemaal beginnen te produceren !

Van alle fabrikanten mocht je hen vragen wat een wagon uiteindelijk kost als hij de fabriek verlaat, d'er zal geen enkele zijn die je een eerlijk antwoord zal durven geven ! Enkele jaren terug had ik eens een prijs gehoord van iemand die eveneens in de branche zat, ik ga geen cijfer noemen(maar het is maar een fractie van wat hij hier verkocht word) maar ik viel bijna achterover !

Natuurlijk nemen ze een risico maar ne keer dat het eerte model er is dan is het volgende waarschijnelijk al betaald !
Wees maar zeker dat de geproduceerde wagon of loc veel goedkoper zouden kunnen zijn.
Ze zijn allemaal de Aziatische tour opgetrokken maar bij hun prijsstelling hebben zij zich steeds op prijzen gebaseerd van modellen die ook al in de goedkopere Europese landen werden gemaakt !

Of je dan echt zo dankbaar moet zijn, ik zou eerder uw redenering omdraaien de fabrikantzen zouden blij moeten zijn dat we hun spullen kopen ! 't Is niet voor je mooie ogen dat ze ze bouwen, 't is voor je mooie bankbiljetten die in je portefeuille dat ze het doen !

Groeten Peter[;)]

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

't Is wel omdat er een hoop geld aan verdiend word dat ze allemaal beginnen te produceren !

denk 't ook - daardoor zijn er nu zoveel winkels in Belgi? die treinen verkopen [xx(]
man toch op wa baseerd men dit toch

tip : begin er zelf ook maar mee, je zal zien dat het makkelijk gaat

Dirk

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

citaat:

denk 't ook - daardoor zijn er nu zoveel winkels in Belgi? die treinen verkopen [xx(]

rofl very loud

Denk jij dat dat producenten een lange witte baard hebben? Neen neen, die hebben wel dollartekens in de ogen, maar ook geen rode wintermuts. Niks op tegen dat ze allemaal rijk willen worden, en dat er fouten gemaakt worden, maar die fouten moet de koper toch niet betalen. Beetje ernstig blijven h?, eerst naar lage loonlanden, dan grote verhalen over leverdatum die niet gehaald worden, dan zeuren dat de kwaliteit toch niet jedat is en dan met grove winst een product verkopen waar "foutjes " aan zijn, en dan moet de koper dat ook nog eens betalen..NOT

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

citaat:

Ik had het niet over de winkels maar over degenen die ze laten fabriceren ! Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen zulke risico's nemen als er niets aan te verdienen is ! Zeker niet uit idealisme !
Advocaten inschakelen bij geschil LS-CL.enz..

Verder begrijp ik de mensen niet dat ze zo naief zijn dat er niets aan verdiend wordt ! Verder zou ik willen zeggen dat er maar ??n persoon in heel Belgie is waar ik een zekere bewondering heb en die  volgens mij de enige idealist in heel dit wereldje (in Belgie althans) nl Jocadis ! De anderen hebben allemaal succes gepuurd uit hetgeen die man in gang stak !Ik ga mij daar niet aan wagen, ten eerste heb ik niet de juiste connecties en bovendien als ik iets wil doen dan wil ik het ook goed doen ! Aangezien je dat in dat soort van landen niet zeker van kwaliteit voor je geld !
Ik heb werk, vast inkomen maar er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die in deze wereld stappen die een aantal stappen zullen moeten terugzetten !
Tenslotte is die wereld van de Belg. modellen een echt wespennest geworden, waar men de andere het zonlicht niet in de ogen gunt !

Groeten Peter[;)]

PS in het verleden heb ik al een aantal mailtjes thuis gehad toen ik iets plaatste (10 min daarna) van fabrikanten, maar tot nu toe toch nog niets gekregen (en zeker niet over de prijs van een model als het de fabriek verlaat) !

Peter

Ik stap er uit uit deze zinloze diskusie.
Wel wil ik nog kwijt dat ik een aantal van deze producenten ken en paar andere al gesporken heb.

De meesten doen het omdat ze in de eerste plaats modelspoorder zijn, en niet omdat ze verwachten er veel geld met te verdienen, want dan zijn er beter manieren met minder zorgen. Het is pas als zgenaamde investoren het overnemen dat het in het hondert loopt, zie maar naar M?rklin, Fleischmann enz. Degene die die hebben opgestart waren ook modelspoorder.

Ook hier in Belgie is dat het geval. Inderdaad heeft Andr? Witmeur de aanstoot gegegeven, maar dan mogen we zeker de mensen als Guido Olaert, David Goovers en je ook Daniel Piron enz. niet vergeten. Als die hadden begonnen om er veel geld mee te verdienen zouden ze het niet gedaan hebben, want het succes komt niet de eerste maanden.

Nee, dan zouden wel iets anders begonnen zijn. Natuurlijk dat die mensen ook geld willen verdienen, anders hebben ze geen inkomen.
Nee, geloof me vrij, er zijn geen schatten te verdienen met modelspoor.

Zo, dit was voorlopig mijn laatste bericht, zeker in dit draadje en voor een tijdje toch ook op het MSM forum. (ik laat mijn foto's enz. wel staan) Reden dit hoort een forum te zijn waar modelspoorders elkaar helpen, raad geven, en ja, ook hun banen en modellen laten zien. De laatste tijd echter evolueert het hoe langer hoe meer naar een diskutie forum van ontevreden modelspoorders, en dat vind ik heel spijtig
Met vriendelijke groeten
Peter