ClassiX - NMBS M6 rijtuigen

Gestart door itchy, 27 februari 2010, 00:26:07 AM

Binco

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door janjozef

sorry niet aan die prijzen, dan moeten ze goed zijn.

Jan


Ze zijn goed. Dus daar ligt het probleem niet.



Komaan Rian, je gaat mij toch niet vertellen dat je die 2 bulten mooi vind h?, dus Jan heeft hier wel gelijk,
En over de rijeigenschappen heb ik ook al veel mensen horen klagen.
En met wat Classix heeft gedaan met LS vind ik ook niet kunnen,
MAAR
De gewone rijtuigen (dus allemaal buiten stuurstand) vind ik wel geslaagd bij Classix, moest ik een trein willen zonder stuurstand dan kocht ik die van classix (enkel en alleen omdat ze eerst waren en ik soms nogal een ongeduldige jongen ben [:I][:D]) maar ik wil er nu eenmaal ??n trein met stuurstand [}:)]

Soit, dit was dus mijn Mening (!) gebaseerd op alle factoren die ik heb ontvangen uit modelspoorland [;)]


conducteur

citaat:
Geplaatst door Binco

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door janjozef

sorry niet aan die prijzen, dan moeten ze goed zijn.

Jan


Ze zijn goed. Dus daar ligt het probleem niet.




En over de rijeigenschappen heb ik ook al veel mensen horen klagen. Eerst eens kijken naar de bochten van je treinbaan en dan naar de fabrikant ipv omgekeerd, nu al de derde keer dat ik dat probeer duidelijk te maken

En met wat Classix heeft gedaan met LS vind ik ook niet kunnen,
Het is omgekeerd, weerom ken je niet het volledige verhaal en vorm je jezelf, en door het hier te schrijven de anderen een verkeerd beeld
MAAR
De gewone rijtuigen (dus allemaal buiten stuurstand) vind ik wel geslaagd bij Classix, moest ik een trein willen zonder stuurstand dan kocht ik die van classix (enkel en alleen omdat ze eerst waren en ik soms nogal een ongeduldige jongen ben [:I][:D]) maar ik wil er nu eenmaal ??n trein met stuurstand [}:)]




Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

deurenkletser

Al? dan, jij kent h?t "volledige verhaal". Dat heb ik hier nu al 100x gelezen. Mij interesseert het niet, ik hoop alleen maar dat de LS rijtuigen er snel komen, heb de rijtuigen kunnen aanschouwen op de beurs en de screenshots gezien van LS: meer voor minder geld: I'm in!

ward

@ Conducteur:
Mag ik je vragen, aangezien er blijkbaar heel wa mensen zijn die het volledige verhaal niet kennen, waaronder ikzelf ook;
mag ik je vragen het volledige verhaal dan even kenbaar te maken inzake de zaak die in Genk gebeurd is?
Als het eventueel niet publiek kan / mag hier op het forum,
mag je me steeds ook een pm sturen.
Alvast bedankt voor de verduidelijking.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Ludwigdc

Voor zover ik kan opmaken gaat het hier tussen LS en Classix om een afgesloten exclusiviteitcontract afgesloten door laatste betreffende de M6.
Al zolang ik met treinen bezig ben brengen verschillende fabrikanten dezelfde loc?s uit. Er worden zelfs wisselstroom modellen gemaakt door andere merken dan m?rklin. Al die modellen bestaan naast elkaar en het is aan de koper om een keuze te maken uit de aangeboden modellen, al dan niet met een beetje overredingskracht van de verkoper, waarom de zijne beter is.

Als je de enige bent die dit model mag uitbrengen, zal je ook niet meer geneigd zijn om een perfect model op de markt te brengen.
En heb je vrij spel met je prijsstelling.
Want als koper kan je enkel maar bij hen terecht, wanneer het model niet aan je verwachting voldoet heb je dan maar twee mogelijkheden.
Ofwel koop je het niet en blijf je op je honger zitten, ofwel koop je en neem je de minder dingen erbij.

Dus besluit, een firma die een exclusiviteitcontract afsluit om daarmee de alleen verkoop van een model te hebben, is een slechte zaak voor ons treinliefhebbers / kopers.
Mijn besluit staat vast, de M6 en eventuele latere modellen waarvan ik weet heb dat ze onder zo?n  exclusiviteitcontract op de markt komen, komen er bij mijn nooit in !!

Ludwigdc
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

geert190380

ik heb vandaag ne mail gestuurd naar classix met de problemen die ik heb en moet zegen ze hebben rap geantw dus nu ik heb ik en paar vragen beantwoord en nu afwachten wa zeg gaan zegen maar ik hou jullie op de hoogte .

mini-bs

In het krantenartikel wordt MV geciteerd, en die geeft toe dat al 5 jaar geleden met de NMBS een exclusiteitsovereenkomst werd gesloten en dat LS werd gewaarschuwd dat ze dat model niet mochten maken.

Wel daar gaat het net om: zo'n exclusiviteitsovereenkomst met een openbaar bedrijf als de NMBS is moreel verwerpelijk. We hebben nu eindelijk een producent die perfectie aanbiedt tegen een prijs die een kwart lager is dan die van het oude, bekende verzamelaarsmerk (dat vooral foutieve modellen op de markt gooit) en dan zou elk ander die de pretentie heeft om de concurrentie met hen aan te gaan, die langverwachte producent via een of ander contract mogen uitschakelen?
Don't think so.  
Niemand is verplicht om modellen te produceren, maar al wie dat wil zou daar wel vrij het recht moeten toe hebben - zeker van voorbeelden in publiek bezit.

Ben zelf ook bezig met de ontwikkeling van een project, en 2 jaar geleden bleek ook Herpa daar al druk mee bezig. Maar wij leggen mekaar toch geen duimbreed in de weg, de eerste die op de markt komt zal winnen en de tweede heeft misschien pech. Op dit moment hebben we allebei nog wat obstakels te overwinnen, dus wie eerst zal zijn ... ?
Maar ik ga hen toch niet proberen rechterlijk te laten verbieden om met hetzelfde project bezig te zijn.
Het moet allemaal wel leuk blijven he, anders ga ik wel vinken zetten of zo hoor.
 

prulleman

al ga ik de classix zeker niet kopen, ik zou graag wel eens willen testen met een stel. ook zou ik de zaak eens grondig willen onderzoeken. ik zou graag de mensen die ermee zitten willen verder helpen. volgens kan ik het zo wel prullen dat dat stel wel rijd[}:)] zonder problemen. nu vraag ik, welke ongelukkige, ontevredene is bereid om zijn stel ter beschikking te stellen in de hoop dat ik (samen met de prutservrienden) zijn stel rijvaardig kan maken. ik zal dan alles fotograferen en een artikel voor msm maken+ het forum inlichten. Want deze toestanden kunnen zo niey langer!!![xx(]
er is 1 voorwaarde en dat is dat ik dc wielen nodig heb. maar indien u mij losse C-rails en wissels ter beschikking stelt wil ik daar ook werk van maken. alle materiaal gaat na afloop netjes naar de eigenaar terug[;)] indien ik ingrijpende veranderingen zou moeten doorvoeren zal ik eerst de eigenaar contacteren alvorens te gaan snijden
wie durft?

itchy

[ironie modus aan]

@ Prulleman: niks snijden, het is allemaal een verschrikkelijke vergissing! De Rijtuigen Van Classix Zijn Namelijk Goed, en het ligt gewoon aan de rotslechte baancondities bij al die prutsers van modelspoorders (zie hiervoor eerdere posts van De Man Die Het Allemaal Kan Weten).

@ Ervin: voil? ge weet het h? maat, breek die baan van u maar af, want aan de Classix'en ligt het niet hoor. Pech! Nog maar eens opnieuw beginnen! Antwerpen Centraal, Mol Cargo, bye bye!

En zeggen dat den deze hier dit draadje heeft opgestart in februari 2010, heb ik daar al spijt van gekregen zeg (trouwens: uitlevering was voorzien voor mei-juni 2010. Toch al ??n aspect waarin Classix niet verschilt van LS [;)])

[ironie modus uit]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Klopt Itchy , mijn Trix-Thalys-stel is slecht want die doet het hier overal v??l te goed, de LS I11 rijtuigen zijn eveneens niet goed , want ook die doen het hier prima , dus ik zal mijn baan gaan afbreken en ze opnieuw gaan opbouwen maar dan beter h?, dan kunnen de Classix er mss wel op rijden , de rest van mijn wagenpark zal ik dan maar verkopen.[^]
Jij kan er niet aan doen dat dit draadje zo vervuild word door " pietpraat" , ik wil gerust de uitdaging aangaan , en iemand uitnodigen met zijn Classix rijtuigen , gewoon om te zien hoe zij het hier doen , doen ze het goed , eeuwige roem voor "onze  Man Die Het Allemaal Kan Weten" , doen ze het hier niet goed , tja , wat dan h?....

conducteur

He ik heb nergens melding gemaakt dat de thalys van trix slecht is, of de ls I11 rijtuigen.[B)], of dat Erwin zijn mooie baan moet afbreken en opnieuw beginnen. Als jouw baan nu mooi is, of niet, dat is bij iedereen waarschijnlijk anders, maar nog geen reden om ze af te breken. Iedereen beleeft de hobby op zijn eigen manier, en daar heeft iedereen het recht toe. Moesten we allemaal Mol-cargo op onze zolder hebben staan, zou het wat saai worden.

Er zijn er die gewoon met treinen rijden van verschillende landen en maatschappijen, gewoon omdat ze de locomotieven en rijtuigen mooi vinden, en bij anderen dat alles exact moet zijn. Iedereen heeft het recht om te doen wat hij graag doet, en het is dus geen reden om je baan af te breken als hij niet waarheidsgetrouw is. Iedereen mag van mij kiezen of hij met moderne treinen of met stoomlocomotieven zal rijden. Daar heeft iedereen het recht toe. Ik zal met het meeste respect voor de bouwer van de treinbaan, naar de treinbaan kijken. Ook al is het niet mijn ding. Elke treinbaan kan inspiratie leveren.

Ik heb helemaal geen ervaring met I11, Trix thalys..., en zal mij daar dus niet over uitspreken. Zelf weet ik het ook niet allemaal (misschien meer dan een ander), maar dan nog zal ik mij niet uitspreken over hetgeen ik niet zeker weet want ik weet dat je slechts een oordeel kunt vellen als je voldoende weet.

Over de M6en van LS heb ik ook nog niets gezegd, omdat ze er nog niet zijn, tenzij dat ik DENK dat die mogelijk beter kunnen zijn dan LSM. En dat is dan weer mijn menig, en daar is geen discussie over mogelijk wat het is mijn mening, en elke mening is verschillend. We moeten duidelijk nog het onderscheid maken tussen feit en mening. Ik vertel er ook zelf bij dat ik het niet zeker ben, en dus totaal verkeerd ben.Mijn mening is gebaseerd op ervaring met diverse producten van diverse merken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik denk ook dat het daar ligt, Peter. Ik heb de mensen van Goovermodels serieus horen klagen over de nonchalance in China.
De mensen weten dat de klant (quasi-)perfectie verwacht, maaer redeneren blijkbaar stiekem van "och, 't is toch speelgoed ..."



Klagen en de schuld ergens ver weg leggen is ons niet vreemd hoor.
En ook het eisen van top kwaliteit voor 20 euro cent kunnen wij uitstekend.
Kijk eens naar ROCO met productie in hongarijen ,ook niet altijd perfect
Natuurlijk wordt ook in china rotzooi werk geleverd.maar in belgie/nederland/duitsland ook.
wim

deurenkletser

Hmm, hierboven lees ik iets heel anders...

'ze zijn goed, kijk naar je baan'.
'je kent het verhaal niet'. Als je a zegt, zeg je ook b, anders zwijg je. Komt allemaal nogal ongeloofwaardig over in mijn ogen, sorry.

conducteur

Ik ben ervan overtuigd dat enkele reacties hier erg 'streng' zijn, en niet gebaseerde op dingen die ze weten dat ze waar zijn.

Michiel nog even citeren:
Persoonlijk vind ik jullie oordeel vrij hard en streng.... ieder gaat met modellen en modelbouw op zijn eigen manier om. In H0 zijn mooie M6 rijtuigen beschikbaar. Perfect? Nee en dat zal het nooit zijn. Rivettentellers zullen steeds hetr foutje vinden. Afstraffen dan maar? Nee, want de hobby is toch nog steeds modelbouw en niet modelkoop. Beschouw het als een opportuniteit om zelf aan de slag te kunnen gaan, en het model te perfectioneren naar eigen smaak.

Wees ook blij dat er M6 rijtuigen zijn in H0, perfect zijn ze inderdaad niet, maar dat zal het ook nooit zijn. Als je denkt het beter te doen, doe het dan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Wagons die meer dan 50 euro het stuk kosten daar moet je geen bulten afschuren, enz.. zo'n wagon dient zo natuurgetrouw gebouwd zijn ! Voor dezelfde prijs kun je eveneens een model bouwen die het originele bijna 100%benaderd !
Groeten Peter[;)]