Veel ruimte om te gebruiken.

Gestart door Stoiycas, 24 februari 2010, 17:54:09 PM

dirkkerckhofs

Hoi,

ik ben even op je webstek gaan kijken en ik denk toch dat je in de twee laatste ontwerpen iets over het hoofd hebt gezien: de bereikbaarheid. Vooral in de hoeken zit je met een diepte van meer dan ??n meter. Hoe ga je daar aan je scenery werken? En ik kan uit ervaring spreken, want ik maakte dezelfde fout.

Nog een bedenking: begin liever klein, maar met een sporenplan dat eventueel uitbreidbaar is langs ??n of meerdere kanten. Ook ik gebruik een ruimte van 4.5 x 4.5 meter. Ik plaatste er een vaste baan in L-vorm in met een been van 3.5 en een been van 2.5 meter en 1.4 meter diep. Om te beginnen te diep om overal aan te kunnen zoals ik al zei, maar ook heel veel oppervlakte om scenery op te zetten. En dan ben je heel lang bezig eer je een afgewerkt resultaat ziet.

Nog een tip: zet je baan op hoge poten, zodat zelfs de onderkant van de tafel minstens 80 cmboven de grond zit. Dat is niet alleen optisch mooier om naar te kijken, maar dan kan je ook een bureau of werktafel onderschuiven als je ze niet gebruikt en dat is dan ook weer plaats gespaard.

Succes,

Dirk

Johan Poelmans

zelfs een 1m20 valt tegen qua diepte: daar ben ik nu stillekesaan aant achterkomen.

Nu valt me trouwens op hoe megalomaan 6m60 x 6m35 is. En dan maar klagen dat ik er niet op krijg wat ik wilde. En omdat je flexrail nu perfect moet liggen duurt dat ook nog eens dubbel zo lang [xx(].

Maargoed, we hebben tijd e?
 

Stefke

Euh.. deze week heb ik mijn zolder gaan opmeten.

Heb een slordige 8 x 5 m die ik kan gaan benutten (nuttige ruimte, wwz dat ik heb rekening gehouden met het schuine dak.)  Tijd om aan een baanplan te gaan beginnen (oude plannen zijn overboord gegooit[:D])