Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mallen gieten.

Gestart door Stefan Appelmans, 20 februari 2010, 11:12:46 AM

janjozef

Met de stofzuiger vrees ik dat je wat veel power gaat hebben, je zuigt alles mee buiten

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

hobbyist

een kleine autocompressor kan ook al wonderen doen.

Stefan Appelmans

Pas op, een stofzuiger is goed voor hars te vacuumen, enkele seconden.
Maar voor de silicone, dat "dikker" is, is een stofzuiger niet voldoende, en als je de stofzuiger te lang vacuum laat draaien, zal de moteur overwarmen omdat hij niet meer gekoeld is door de doorgaande luchtstroom, daar er geen doorgaande luchtstoom meer is.[xx(]

Kees, proficiat. Perfect werk![:p]
stefan.

Kees-Jan

Dank u Stefan.

Mijn volgende stap is ruiten gieten. Hiervoor ga ik morgen een bedrijf contacteren die speciale gietspullen heeft en super rubber om de mallen te maken.

Kees-Jan

ToThePoint

Hou ons op de hoogte Kees-Jan van  de ontwikkelingen ivm nieuwe cq andere rubber naterialen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

dat vind ik ook intressant,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

super rubber ? en wat is er super ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Wanneer komen die artikels voor in msm? Zijn die op komst? Ik lees niet echt graag (lange) teksten op dit kleine pc schermpje, en zal dit binnenkort goed kunnen gebruiken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door Gerolf

super rubber ? en wat is er super ?



Gerolf,

De silicone is minder gevoelig (poreus) dan de silicine die ik tot nu toe gebruik. Daardoor zal het gietsel gladder zijn en er zal minder kans zijn op "vuil" in de gietsels.

De spullen zijn besteld en ik hoop ze vrijdag in huis te hebben.

Kees-Jan

janjozef

Laat het ons in ieder geval weten

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door conducteur

Wanneer komen die artikels voor in msm? Zijn die op komst? Ik lees niet echt graag (lange) teksten op dit kleine pc schermpje, en zal dit binnenkort goed kunnen gebruiken.



Dat moet je dan aan Gerolf of aan Luc vragen. Alles staat hier, ik kan een DVD maken met de fotos en het "hoeft maar".
Maar hoeft dat echt, dat moogt je ook hier opnemen en printen.
Alea jacta est[:D]
stefan.

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door conducteur

Wanneer komen die artikels voor in msm? Zijn die op komst? Ik lees niet echt graag (lange) teksten op dit kleine pc schermpje, en zal dit binnenkort goed kunnen gebruiken.


Ik ben al een tijdje bezig om de lange reeks van Stefan Appelmans (met alle medewerking van Stefan zelf) om te zetten naar een uitprintbaar boekje. Maar het is een pak werk en er is al zo ??n en ander tussengekomen...

Dus: geduld [|)]


WAJ Janse

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Ik ben al een tijdje bezig om de lange reeks van Stefan Appelmans (met alle medewerking van Stefan zelf) om te zetten naar een uitprintbaar boekje.....[|)]



Tja Marc, daar zit ik nou op te wachten!
Alles staat hier zoals Stefan terecht opmerkt, maar door allerlei reacties vind ik het wat rommelig lezen. En dan denk ik dat jouw initiatief heel verhelderend kan werken.
Hoop dat de eerste uitgave snel aangeboden kan worden. Ik hou me in elk geval aanbevolen!
Wim
 

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans
Dat moet je dan aan Gerolf of aan Luc vragen....
Nee, niet aan mij, ik ben "free-lancer", Luc zit wel in de kernredactie [;)]
Maar we zijn dit draadje aan het bezoedelen. On-topic, graag [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Tis gelukt mannen met het gieten van de ramen.

Nu kan ik mijn koploper gaan "dichtzetten" met ruiten.

Het is wel erg nauwkeurig werken want de resin heeft snel last van heel kleine luchtbellen en heeft een zeer lange hardingstijd.

Nu ga ik een mal maken voor cabine ruiten van de motorpost en de plan V ( beide modellen voor mijn Nederlandse baan).

KJ