Twee treinen botsen Halle: mogelijk 25 doden

Gestart door tufken, 15 februari 2010, 12:11:01 PM

Greg

#30
Dat ding in luik, ja daar volg ik je. De fameuze belgische wafelijzerpolitiek zal daar wel voor iets tussenzitten ook. En de manier van politiek bedrijven in de regio luik zal ook wel zijn rol gehad hebben.

Daar tegenover staat dat ik het station antwerpen centraal prachtig vind. Kan ik niet veel verkeerd over zeggen over die werken (al heb ik er slechts zeer beperkte ervaringen mee)

En ja geld komt idd van ons, en de verdeling is 1 zaak. Maar de samenwerking is denk ik nog een veel groter probleem.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

T03

#31
Een werkneemster in het bedrijf waar mijn vrouw werkt zat op de trein richting Halle, komt gewoonlijk met de wagen, is in verwachting, bekken gebroken,interne bloeding,ligt op intensieve. Voor zover we weten is het kind ongedeerd...
Dat zegt genoeg over de miserie en de toestanden dat ongelukken kunnen teweeg brengen en voor de rest is het allemaal blabla, politiek en uiteindelijk, wie betaald wat.
Is het niet zo dat er eerst doden moeten vallen voor men verkeerslichten plaatst! Een hele troep persoonlijkheden die de plaats bezoekt en belangrijke mensen die hun zegje op het journaal doen, iedereen weet wel iets en gaat wel iets ondernemen, nu ineens gaat een slepend probleem worden opgelost...helaas te laat voor diegenen die erbij betrokken waren.
Een staking om de aandacht te trekken betreffende de veiligheidsproblemen, als er na zo een ongeluk daar omtrent geen aandacht is dan zijn ze hier echt verkeerd bezig. Ze hadden beter een aktie gevoerd om hun steun te betuigen aan de slachtoffers.


SpGr
Marc


"I have a train riding in my brain"

itchy

#32
Marc,
Dat is verschrikkelijk om mee te maken. Hopelijk komt alles nog goed met die vrouw en haar kind. Bij ons is een collega onbereikbaar sinds maandagochtend.  Nam meestal de trein komende uit Qui?vrain richting Brussel, steeds 1e klasse.  We houden ons hart vast: de M4ADx is volledig vernield.  Het hele gebeuren komt zo wel gruwelijk dichtbij, dat kan ik je wel zeggen. Als ik dan al die 'bezorgde' politici zie paraderen op de plaats van de ramp...
Steven

citaat:
Geplaatst door T03

Een werkneemster in het bedrijf waar mijn vrouw werkt zat op de trein richting Halle, komt gewoonlijk met de wagen, is in verwachting, bekken gebroken,interne bloeding,ligt op intensieve. Voor zover we weten is het kind ongedeerd...
Dat zegt genoeg over de miserie en de toestanden dat ongelukken kunnen teweeg brengen en voor de rest is het allemaal blabla, politiek en uiteindelijk, wie betaald wat.
Is het niet zo dat er eerst doden moeten vallen voor men verkeerslichten plaatst! Een hele troep persoonlijkheden die de plaats bezoekt en belangrijke mensen die hun zegje op het journaal doen, iedereen weet wel iets en gaat wel iets ondernemen, nu ineens gaat een slepend probleem worden opgelost...helaas te laat voor diegenen die erbij betrokken waren.
Een staking om de aandacht te trekken betreffende de veiligheidsproblemen, als er na zo een ongeluk daar omtrent geen aandacht is dan zijn ze hier echt verkeerd bezig. Ze hadden beter een aktie gevoerd om hun steun te betuigen aan de slachtoffers.

SpGr
Marc

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Greg

#33
Ik sluit me eigl aan bij Marc, iedereen zegt iets. Maar zoals ik in voorgaande posts al zei is het allemaal zo een kluwen dat er uiteindelijk overal vertragingen komen en niets deftig loopt, iedereen zijn paraplu open trekt en de schuld op een ander steekt.
Zo zal het nu opnieuw op niets uitdraaien, of beter op veel woorden en weinig daden. Iedereen wil wel iets, maar niemand kan iets doen omdat ze beperkt zijn in hun mogelijkheden en andere diensten moeten betrekken en voor je het weet loopt alles rustig vast.
Punt is natuurlijk dat buiten een paar wrakken er vooral veel menselijke schade is, stel je maar eens voor dat je 's morgens zoals altijd naar je werk vertrekt. Tegen vrouw en kind zegt "tot vanavond" en je diezelfde avond je vrouw of kind of wie dan ook niet meer dag kan zeggen. En je alleen in de zetel zit. Moet verschrikkelijk zijn [V]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

rixke rail

#34
Ook van mij is er een collega in de ramp gebleven : op een wel z??r domme manier !
Hij was maandagmorgen vertrokken uit Halle, nog niet volledig hersteld van een ziekte.
Aangekomen in Brussel-Zuid, voelde hij zich toch niet goed genoeg en stapte om terug te keren op de trein, die later de aanrijding zou veroorzaken.
Hij laat een vrouw en, denk ik, twee kindjes na !
Ik zag zijn broer in het journaal op E?n zijn verhaal doen, precies zoals ik het gehoord had op het werk ! Verschrikkelijk voor die mensen ! (Ik was er maandag niet)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

trainfreak

#35
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ook van mij is er een collega in de ramp gebleven : op een wel z??r domme manier !
Hij was maandagmorgen vertrokken uit Halle, nog niet volledig hersteld van een ziekte.
Aangekomen in Brussel-Zuid, voelde hij zich toch niet goed genoeg en stapte om terug te keren op de trein, die later de aanrijding zou veroorzaken.
Hij laat een vrouw en, denk ik, twee kindjes na !
Ik zag zijn broer in het journaal op E?n zijn verhaal doen, precies zoals ik het gehoord had op het werk ! Verschrikkelijk voor die mensen ! (Ik was er maandag niet)
Modelspoorse groeten,
Eric.



Ik heb het ook gehoord in het nieuws.
Daar zijn gewoon geen woorden meer voor.

Verder ga ik er niet meer op ingaan, want het is hopeloos gezegd (punt)
Spoorse groeten
Dimitri

factageklerk

#36
Een thuiszorgverpleegster die mijn moeder komt verzorgen kreeg vanmiddag telefoon terwijl ze mijn ma verzorgde, haar neef was de machinist van 36 jaar uit Rillaar die omgekomen is. Vandaag  kregen ze de bevestiging dat ze hem gevonden hadden, ze hebben hem nog kunnen zien (identificeren)in het hospitaal. Volgens ze vertelde gingen ze bij de man ook nog een autopsie uitvoeren om niets over het hoofd te zien
 

Doornroosje

#37
Als inspecteur ongevallen van Infrabel heb ik de ravage van dichtbij moeten aanschouwen. We waren dan ook als een van de eerste mensen ter plaatse. Onze eerste zorg ging uit naar de overlevende slachtoffers.

Wat mij ziekelijk kwaad maakte, waren de journalisten die ons constant in de weg liepen, nog voor ons gearriveerd waren en weigerden om maar de simpelste hulp te verlenen. Ziekelijke mensen! Hou kun je nu daar staan terwijl mensen om jou hulp roepen en dan niets uitvoeren om toch maar de meest spectaculaire foto te maken! Ik snap dat niet, die mensen zijn het niet waardig om nog te leven.

Een paar uur later arriveerden de ramptoeristen. Een deel van het hulppersoneel laat ineens hun werk vallen om zo dicht mogelijk bij de koning op de foto te staan. Mensen kennen kennelijk hun prioriteiten niet meer.

Pas in de late namiddag hebben wij ons eigenlijke werk kunnen doen, de oorzaak achterhalen, teloc-banden bekijken, mensen ondervragen (die ertoe in staat waren). We zijn dan wel op het hart gedrukt niets van het onderzoek prijs te geven naar de media toe.

Jurgen

#38
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ook van mij is er een collega in de ramp gebleven : op een wel z??r domme manier !
Hij was maandagmorgen vertrokken uit Halle, nog niet volledig hersteld van een ziekte.
Aangekomen in Brussel-Zuid, voelde hij zich toch niet goed genoeg en stapte om terug te keren op de trein, die later de aanrijding zou veroorzaken.
Hij laat een vrouw en, denk ik, twee kindjes na !
Ik zag zijn broer in het journaal op E?n zijn verhaal doen, precies zoals ik het gehoord had op het werk ! Verschrikkelijk voor die mensen ! (Ik was er maandag niet)
Modelspoorse groeten,
Eric.




Daarover staat ook een artikeltje in Het Laatste Nieuws van vandaag. Dat zal dan wel over die man gaan.

Er valt helemaal niets over te zeggen, het is erg. Er zijn geen woorden om dit fatsoenlijk te omschrijven.



Dat van de koning en de prominenten, dat die is blijven waar ze zitten. Die lopen niet meer of minder in de weg dan de gewone ramptoerist. Misschien zijn de gewone ramptoeristen nog niet zo erg op zo'n moment, die brengen geen bende veiligheidspersoneel mee dat ook nog eens in de weg loopt. [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

#39
@ Doornroosje: Chapeau om dit soort werk zo goed mogelijk te doen [:0]
Ik zou me waarschijnlijk niet kunnen inhouden bij de storingen door al dan niet professionele ramptoeristen [B)]

@ Allen: Sommige uitweidingen vind ik hier niet op hun plaats. Als zelfs de Luikse politiek erbij wordt betrokken [V]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

#40
Blijkbaar gaan de bergingswerken lange tijd in beslag nemen: zaterdag ga ik ook naar Buizingen.  Niet als ramptoerist, maar om er te gaan werken...  Voor volgende week zijn er nog collega's voorzien om ter plaatse te gaan.
Groetjes, Peter


quf

#41
Volgens de krant zou de treinbestuurder verklaard hebben dat het eerste sein tweemaal geel was, maar het volgende terug groen. Het gaat er voor mij hier niet om wie gelijk heeft, dat is voor de onderzoekers.  Wat ik graag van de treinbestuurders op dit forum zou willen weten is het volgende:
Als er meerdere sporen naast elkaar liggen, en ook bij grote wisselcomplexen voor belangrijke stations, staan altijd een gans bos met seinen. Hoe houdt een treinbestuurder al die seinen uit mekaar en is hij zeker dat hij niet naar het verkeerde sein kijkt. Er zijn natuurlijk wel regels, maar op elke regel zijn uitzonderingen. Heeft er zich nog nooit een enkele zich vergist van sein  ...?

Groeten

Frank

rixke rail

#42
citaat:
Geplaatst door quf


1 - Volgens de krant zou de treinbestuurder verklaard hebben dat het eerste sein tweemaal geel was, maar het volgende terug groen.

2 - Hoe houdt een treinbestuurder al die seinen uit mekaar en is hij zeker dat hij niet naar het verkeerde sein kijkt.
Frank



1 - Op een door mij gevolgde blog suggereerde iemand een laattijdige sein dichtzetting. Kan dit ?

2 - Door een blauw bord met een witte pijl, die wijst in de richting van het spoor, waar het sein betrekking op heeft, bevestigd aan de seinpaal ?

Ik ben geen tb hoor, zij moeten mij maar verbeteren, als ik met spek aan het schieten ben ! [:o)]

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

trainfreak

#43
citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door quf


1 - Volgens de krant zou de treinbestuurder verklaard hebben dat het eerste sein tweemaal geel was, maar het volgende terug groen.

2 - Hoe houdt een treinbestuurder al die seinen uit mekaar en is hij zeker dat hij niet naar het verkeerde sein kijkt.
Frank



1 - Op een door mij gevolgde blog suggereerde iemand een laattijdige sein dichtzetting. Kan dit ?

2 - Door een blauw bord met een witte pijl, die wijst in de richting van het spoor, waar het sein betrekking op heeft, bevestigd aan de seinpaal ?

Ik ben geen tb hoor, zij moeten mij maar verbeteren, als ik met spek aan het schieten ben ! [:o)]

Modelspoorse groeten,
Eric.



Een laattijdige dichtzetting kan niet echt, maar men kan wel de reisweg terug afbreken (als is dit niet op 1 2 3 gedaan). Ik ken zo iemand die het voorgehad heeft dat het sein van groen naar rood sprint. Natuurlijk kan je dan nooit op tijd remmen. Foutje van het systeem luidde er bij de beheerder, maar je hart klopt dan wel overuren...

Seinen uit elkaar houden: tellen zeker?
Het maximum aantal sporen naast elkaar waar echt op gereden wordt zal 6 zijn, de in- en uitrit van stations niet meegerekend.
Spoorse groeten
Dimitri

Gerolf

#44
Dat blauwe bord met witte pijl staat niet bij elk sein (ik weet het wel zeker, want ik ben er langs alle kanten op gecorrigeerd naar aanleiding van een foto in MSM/mijn website [;)] [:I])
Laattijdige seinzetting? Wie weet. Zonder een opinie te geven, louter theoretisch:
Ik vraag me af hoe men kan weten dat een machinist een rood sein zag. Stel dat het sein een ander beeld gaf, maar dat de seingever dat niet wist? Of is dit zonder meer uitgesloten?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw