Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De knoop is doorgehakt.

Gestart door edwintje, 25 januari 2010, 16:35:30 PM

cyberbeast

#15
Jaja, de jongste... [:p]
Ik wacht ook met smart op een antwoord op mijn mailtje.
 

edwintje

#16
Beste collega's,[;)]

Graag hadden wij ook eens geweten met welk systeem en matriaal dat jullie rijden 2rail of 3rail,wij gaan waarschijnlijk 2rail,digitaal gaan rijden,omdat er meer keuze is op de markt,wat zijn julie sugesties of ervaringen op dit gebied.

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[;)]

chef garde

#17
Dat gaat hier een serieus draadje worden ze, 2rail versus 3rail ...

janjozef

#18
inderdaad 2 versus 3, ge weet met deze vraag niet waar ge aan begint, en ik zou aanraden dat hier niemand een antwoord op geeft, dit leid tot ambras, o ja zeker,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

#19
Haha, nee, ik waag me er niet meer aan.

Ik heb op dit moment 3-rail en ben daar tevreden over. Daar hou ik het dan ook bij voor wat deze reactie betreft.

't Is niet dat we niet willen helpen, maar de geschiedenis heeft ons geleerd dat deze vraag altijd tot ruzie lijdt waarbij er altijd wel iemand verdwijnt van het forum.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

edwintje

#20
Beste collega's[;)]

Het is niet mijn bedoeling om jullie tegen elkaar in het harnas te jagen,maar gewoon weg willen we de beste keuze maken om onze modelspoorbaan op te bouwen.U weet ook wel wat een modelspoorbaan kost,en we willen gewoon weg het beste materiaal kiezen.Het is niet zo maar een broodje dat je koopt bij den bakker hee[:)]
Daarom mensen jullie mogen reageren,maar blijf wel eerlijk en fair tegen over elkaar en laat ons op een beschaafde manier deze disscusie voeren.[;)]

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[:)]

Greg

#21
Elk heeft zijn voordelen.
We zitten hier met veel 2-rail aanhangers, ikzelf rij 3-rail en ben er erg tevreden over.
Voor hetgeen ik doe (duits, tijdperk 3 en 4, digitaal) is het systeem van marklin prima. Voldoende keuze voor materieel, eenvoudig systeem, erg goed digitaal systeem van mfx, en nooit echte problemen gehad. Alles past bij mekaar, geen problemen van ontsporingen koppelingsproblemen e.d.

Als je graag een ruime keuze wil aan materieel van diverse merken is marklin echter niet het beste systeem. Als je zoals ik duits wil rijden bvb, is er keuze genoeg, en is het een prima systeem waar weinig op aan te merken valt.

Hangt er wat vanaf dus welke weg je uit wil gaan, wil je bvb belgisch rijden zou ik toch voor 2-rail kiezen.[;)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

cyberbeast

#22
Ook hier Marklin.
 

ERVIN

#23
Hier 2-rail , digitaal , geen enkel probleem mee , 3-rail ken ik wel , maar heb er geen ervaring mee , zal ook wel goed zijn.[;)]
Persoonlijk denk ik dat de meeste problemen met 3-rail de sleper zijn die onder de locs hangen , dat is toch waar ik al de meeste problemen over heb gelezen, voor de rest zullen beide systemen aan mekaar gewaagd zijn.

glamo

#24
Hier 2 rail digitaal en analoog, duits, tijdperk III
 

trainfreak

#25
Ik zou de eventuele leden laten kiezen Edwin.
Of kijken naar dat wat de andere clubs niet hebben.
Als er vb al 3 AC clubs in de buurt zijn heeft een 4e weinig zin.
Spoorse groeten
Dimitri

modeltreinbart

#26
Ik rijd nog steeds 2 rail analoog en ben er gelukkig mee misschien dat ik later naar digitaal overstap maar dat weet ik nog niet.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

edwintje

#27
Beste collega's[;)]

Nu we toch bezig zijn met 2rail en 3rail,willen we toch eens van jullie weten;mochten jullie in een nieuwe club mogen kiezen met welk systeem jullie mogen een modelspoorbaan uitbouwen,wat zouden jullie kiezen?
Hopelijk reageren jullie massaal,want daardoor wordt onze keuze voor het opstarten messchien een beetje vergemakelijkt[;)],wij danken jullie op voorhand.

Met vriendelijke spoorse groeten Detlev en Edwin[:)]

eddy

#28
Ik geloof dat de club in Aalst gebruikt maakt van K-rails,die men kan gebruiken om ofwel 3-rail te rijden,of 2-rail te rijden.Natuurlijk wel apart.De twee systemen kunnen niet gelijktijdig gebruikt worden.
groeten eddy

modeltreinbart

#29
In Sint-niklaas bij msc het spoor rijden ze met miracos. dat is een systeem met blokverdeling en bezet melding doormiddel van een pc. Je kan dus gemakkellijk met een analoge loc rijden. In het havengedeelte van de nieuwe baan is het digitaal.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)