Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Piko in de problemen ?

Gestart door treinliefde, 15 januari 2010, 14:02:03 PM

treinliefde

Hier en daar beginnen geruchten de kop op te steken in Duitsland al zou Piko nu ook in de problemen komen.

Heeft iemand daar ook al iets over gehoord?

In Neurenberg zouden ze alvast niks tentoon stellen, wegens besparingen. Alleen enkele tafels en een diavoorstelling zijn er aanwezig.

wisselstromer

#1
vreemd
ik heb net vandaag met de invoerder van piko in belgie een afspraak gemaakt op de messe in nurnberg?
op de duitse fora ben ik er ook nog niets van tegengekomen wat niet wil zeggen dat het niet waar is natuurlijk

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

#2
Inderdaad Wim,
Geen woord over mogelijke problemen bij Piko op de Duitse forums.
Waarschijnlijk het zoveelste "gerucht"[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

#3
ik meende ergens gelezen te hebben dat piko juist wel goed bezig was tov de andere "grotere" merken
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

#4
citaat:
ik meende ergens gelezen te hebben dat piko juist wel goed bezig was tov de andere "grotere" merken


Inderdaad, en zelfs hun grootspoor verkoopt als warme broodjes.[:D][:D][:D][:D]Lekker, die warme broodjes[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

#5
citaat:
Geplaatst door treinliefde

Hier en daar beginnen geruchten de kop op te steken in Duitsland al zou Piko nu ook in de problemen komen.
Waar is 'hier' en waar is 'daar'?
Als je geruchten wil verspreiden, wees dan een vent en vertel wie je bronnen zijn.

T03

#6
Hier dat moet het forum zijn, daar dat is ergens anders[^][:D][:D]
Grapje...
Marc

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Hier en daar beginnen geruchten de kop op te steken in Duitsland al zou Piko nu ook in de problemen komen.
Waar is 'hier' en waar is 'daar'?
Als je geruchten wil verspreiden, wees dan een vent en vertel wie je bronnen zijn.

"I have a train riding in my brain"

ysbeer

#7
Werkelijk nergens iets te vinden,op geen enkel duits forum.
Dus voorlopig maar als gel... beschouwen.
En inderdaad waarom niet vertelt waar je iets leest of ziet,is toch gen schande of misdaad.
In leiden (ned) is kinder opvang PIKO in de problemen
wellicht iets te..............

oegstgeest -  
Kinderopvang Piko in Oegstgeest is in financi?le nood als gevolg van een dalende belangstelling voor haar vijf peuterspeelzalen. Sluiting van een van de vestigingen is niet uitgesloten.

De gemeente is niet bereid de organisatie eenmalig 30.000 euro extra subsidie te verstrekken, om de financi?le problemen te verhelpen. In het concept-subsidi?ringsprogramma voor 2010 staat dat Piko volgend jaar een bijdrage van 49.813 euro ontvangt. Dat bedrag is gebaseerd op een peuterspeelzaalvoorziening voor 85 zogeheten kindplaatsen.
Piko-directeur Arjan Korevaar is somber over de toekomst, nu de gemeente niet wil bijspringen. ,,Dat wordt gewoon de botte bijl hanteren. Mogelijk moeten we dan ??n van onze vijf peuterspeelzalen sluiten. We hebben op dit moment een z??r slechte vermogenspositie.''
wim

Mr-tsjoektsjoek

#8
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Werkelijk nergens iets te vinden,op geen enkel duits forum.
Dus voorlopig maar als gel... beschouwen.
En inderdaad waarom niet vertelt waar je iets leest of ziet,is toch gen schande of misdaad.
In leiden (ned) is kinder opvang PIKO in de problemen
wellicht iets te..............

oegstgeest -  
Kinderopvang Piko in Oegstgeest is in financi?le nood als gevolg van een dalende belangstelling voor haar vijf peuterspeelzalen. Sluiting van een van de vestigingen is niet uitgesloten.

De gemeente is niet bereid de organisatie eenmalig 30.000 euro extra subsidie te verstrekken, om de financi?le problemen te verhelpen. In het concept-subsidi?ringsprogramma voor 2010 staat dat Piko volgend jaar een bijdrage van 49.813 euro ontvangt. Dat bedrag is gebaseerd op een peuterspeelzaalvoorziening voor 85 zogeheten kindplaatsen.
Piko-directeur Arjan Korevaar is somber over de toekomst, nu de gemeente niet wil bijspringen. ,,Dat wordt gewoon de botte bijl hanteren. Mogelijk moeten we dan ??n van onze vijf peuterspeelzalen sluiten. We hebben op dit moment een z??r slechte vermogenspositie.''
wim



Dat zal't zijn !

Als de peuters al niet meer met de treintjes spelen, moet het wel slecht gaan met de hobby...[:D][:D][:D]

Peter

#9
Het enige is dat Piko geen stand zoals andere jaren op de messe zal zetten. Zij zijn trouwens niet de enige. Er zullen dit jaar veel minder standhouders zijn dan vorige jaren, door de o.a. de gestegen prijs van de standen en de toch vrij hoge personeelskosten (hotel enz.)
Trouwens: we mogen ons aan verschillende forse prijsstijgingen verwachten, en dit bij verschillende merken.. (ik noem tussen 10 en 15 % fors)[:0][:0][:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

INFO

#10
Treinliefde, gewoon man en paard noemen en je bericht in dit soort gevallen gelijk met je n.a.w. gegevens ondertekenen, kan Piko gelijk je bij je kladden pakken.

Ene volgens de geruchten, komen we allemaal aan ons einde.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Kees-Jan

#11
citaat:
Geplaatst door INFO

Ene volgens de geruchten, komen we allemaal aan ons einde.


En hoe weet jij dat? Bron graag [:D]

en niet aankomen met: sja dood spoor die bron...........enz enz

loco

#12
De manier waarop treinliefde zijn boodschap plaatst is correct. Hij spreekt duidelijk over 'geruchten'. En iedereen weet dan ook dat je dit met een korrel zout mag nemen. Hij wil vervolgens bevestiging van wat hij hoort en daar is volgens mij niets verkeerd mee. Hij wil ook geen nieuwe geruchten verspreiden en wil ook niet roddelen. Hij wil weten wat ervan waar is.

Ik weet van een iemand die zeer goed geplaatst is bij de invoerder (en van wie ik de naam hier niet zal noemen) dat de stand van Piko kleiner zal zijn en dat er problemen zouden zijn met schaal G. De omzet zou niet aan de verwachtingen voldoen. Piko zou hier een verkeerde inschatting hebben gemaakt. Ik heb dit dus ook maar van horen zeggen, en kan daarmee het gerucht alleen maar bevestigen.
Of dit nu waar is of niet, je neemt het voor wat het waard is. Voor mij hoeft hij zelfs zijn bron niet te geven.

Als wisselstromer een afspraak heeft gemaakt met de invoerder dan kan hij ook meer info krijgen. Hij kan altijd nog terug contact nemen en dan weet hij alleen wat de invoerder hem zal zeggen. Is dit dan meer betrouwbaar? Ik laat het in het midden. Hij mag zelfs zegge dat ik het weet van iemand die hij zeer goed kent.

Wat Peter zegt ligt hoogst waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid. Minder standen en kleinere standen. De prijsstijging lijkt een logische zaak. De Chinezen blijven niet gratis werken.

Klaas Zondervan

#13
citaat:
Geplaatst door loco

Ik heb dit dus ook maar van horen zeggen, en kan daarmee het gerucht alleen maar bevestigen.
Je maakt nu dezelfde fout. Als je je bron niet noemt, dan kun je niets bevestigen, want wij kunnen het niet verifi?ren.
Ongelooflijk hoe onnozel sommige mensen dingen voor waar kunnen aannemen.

Jurgen

#14
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door loco

Ik heb dit dus ook maar van horen zeggen, en kan daarmee het gerucht alleen maar bevestigen.
Je maakt nu dezelfde fout. Als je je bron niet noemt, dan kun je niets bevestigen, want wij kunnen het niet verifi?ren.
Ongelooflijk hoe onnozel sommige mensen dingen voor waar kunnen aannemen.




Hij zegt toch dat hij het weet van iemand die zeer goed geplaatst is bij de invoerder. Dat is volgens mij toch een bron.

Dat hij geen namen wil noemen kan ik begrijpen. Je kan mensen daar serieuze schade mee toebrengen en dat kan ook niet de bedoeling zijn.


Treinliefde heeft zijn bericht ook juist geformuleerd. Namelijk: "Het gerucht gaat..., kan iemand dat bevestigen?"
Het enige wat misschien kan aangepast worden is de titel, ik zou er een "?" achter plaatsen.


Mensen kunnen soms toch drama's maken over niks hoor. [V] En dat is niet persoonlijk bedoelt h? Klaas.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.