Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Dienst na verkoop / Onderdelen LSM

Gestart door i11, 13 december 2008, 23:26:22 PM

i11

Heeft er iemand ervaring met het bestellen van onderdelen voor de reeks 13 van LSM. In de doos van de reeks 13 steekt een onderdelenlijst met referenties, maar ik vraag me af hoe snel kun je die onderdelen krijgen.

Van iedere lok heb ik meestal een extra draaistel (in geval van groot onderhoud) en een extra kap. Zodoende kan ik ??n kap met een gerust hart verweren en heb ik altijd nog een originele.

In de winkels geven ze namelijk aan dat de dienst na verkoop bij LSM, maar ook Hornby Jouef en Mehano op zijn zachtst gezegd niet op orde is. Houdt dat in dat ik een extra lok moet kopen die als pluklok kan dienen?

Wat denken leveranciers zoals Tufken over mijn vraag?

n/a

Ik wacht al meer dan een jaar op koppelingsdissels voor I11'en.
Die zijn door MG in prutplastiek gemaakt (echte, goed samengestelde kunststof kost meer!) en breken als je er naar kijkt.
De draaistellen van hun rijtuigen deugen ook niet, het plastic van Lima was beter want bevat een smeermiddel en zo slijten de "aspotten" niet uit.
Ik kan er verder niet meer over zeggen..........

i11

Oei, dat belooft niet veel goeds. Heeft iemand ook goede ervaringen met de dienst na verkoop van LSM?

Als er meer negatieve ervaringen zijn, wordt het misschien nogwel interessant om extra loks te kopen en die als pluklok te laten dienen en sommige onderdelen na een paar jaar (dan ontstaan vaak de echte problemen) via internet te verkopen [;)]

Waardoor komt het dat LSM niet investeert in een goede Dienst Na Verkoop /Service Apr?s Vente. Ik denk dat leveranciers ook wel graag een hoop onderdelen in stock willen hebben van veel verkopende locs/rijtuigen.

Levert spare parts LSM te weinig op?

Brunel

Ik heb twee keer onderdelen bij LSM besteld.
Nooit iets gehad.
Hopeloze zaak is voorlopig mijn conclusie.

Overigens zijn de fabrikanten bij Europese regelgeving verplicht gedurende een redelijke tijd onderdelen beschikbaar te hebben. Er zijn er meer die dat aan hun laars lappen. Mehano ook beroerd naar mijn ervaring.

n/a

Hallo,

We hebben een groot aantal onderdelen op stock, meestal die delen die kapot kunnen gaan of versleten kunnen. Kasten, metal onderstellen en andere delen die zelden gevraagd woorden hebben wij niet van ieder lok. Voor sommige onderdeel moeten wij wachten tot een nieuwe productie van het model om de onderdelen te kunnen krijgen. Het is niet mogelijk onderdelen apart te produceren.

De onderdelen woorden geleverd via de winkeliers en kunnen dan ook door deze bij ons besteld worden. Direct versturen van onderdelen is niet mogelijk voor een kleine structuur zoals de onzere. Om de onderdelen direct te versturen en dan te factureren (in dit geval kan het niet meer gratis, het komen bewerkingskosten en porto erbij) zouden we een medewerken alleen daarvoor in dienst moeten nemen.

Er bestaan ook sommige winkeliers die niet de moeite willen doen om onderdelen te bestellen, deze winkeliers zeggen dan direct dat het niet mogelijk is om onderdelen te krijgen.

In RailExpo in Frankrijk hebben wij onze onderdelen meegenomen en hebben de mensen deze direct kunnen ontvangen (tenminste voor het grootse deel), dit kan eventueel in het vervolg ook in Hoeselt of in Mechelen georganiseerd woorden.

@i11
De onderdelen leveren geen geld op, want ze zijn bij ons gratis (behalve slijt onderdelen) als het daarom gaat en model te herstellen. Deze gratis service is dan ook niet bestemd voor stocks te maken, zelfs een lok samen bouwen voor nop of anderen modellen op te waarderen.

@Rxl
De koppelingsdissels van de I11 zijn nog onderdelen van de tijd van onze samenwerking met Heris, wij hebben die samenwerking gestopt, onder anderen, vanwege slechte kwaliteit van modellen en plastiek, redenen voor het slijten van de draaistellen.
De modellen van LS Models zijn gemaakt van niet gerecycleerde ABS en van POM, het slijten van de draaistellen word voorkomen door het gebruik van aslagers op al ons materieel.  Het is ons niet meer mogelijk deze delen na te produceren omdat de mallen niet meer in ons bezit zijn. Heris verkoopt wel nog deze modellen en moet dus ook nog onderdelen hebben.

@l@in
LS Models

bollen neus

Ik ben positief, tweemaal heb ik afgebroken onderdelen gehad aan de I4 rijtuigen, ook de deurgrepen, en op 2 weken had ik het materiaal, zelfs bij een winkelier waar ik deze rijtuigen niet had gekocht.
Misschien ben ik dan de enigste ?????

Groeten, Eric, alias bollen [:o)]neus.

tonycabus

Ik heb eens een onderdeeltje besteld voor een klant (remtoestanden voor een Picasso-draaistel) en heb dit ook prompt ontvangen. Er is dus duidelijk vooruitgang gemaakt.
We zullen nu eerder kunnen gaan vloeken op Mehano, dat definitief de deuren sloot[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

i11

@Alain

De twee kleine pinnetjes van de frontjes van de 1357 zijn afgebroken bij het inbouwen van een sound decoder. Hierdoor sluit de kast niet meer goed (deze constructie met die kleine pinnetjes vind ik niet echt geweldig bij de reeks 13, veel te fragiel).

Ik heb deze besteld bij een modelbouwzaak in Aken. Zij bestellen eerstdaags deze fronten bij jullie. Hebben jullie deze voorkanten van de 1357 in stock?

ysbeer

citaat:
Geplaatst door @l@in

Er bestaan ook sommige winkeliers die niet de moeite willen doen om onderdelen te bestellen, deze winkeliers zeggen dan direct dat het niet mogelijk is om onderdelen te krijgen.

LS Models

Dat is helaas maar al te waar,en dan krijgt de firma ROCO/MARKLIN/TRIX/LS en zelfs MEHANO de schuld.
wim

n/a

Hallo,

De fronten van 1330 en 1357 moeten op stock zijn. De winkelier waarover jij het heeft komt regelmatig bij ons en vragd ook onderdelen dus dat zal well in orde komen.

Wat de konstructie met de pinnetjes aan gaat ben ik met u eens, maar zulke dingen weet je pas nadat het model op de markt is. De volgende modellen zullen andere systemen hebben behalve de franse versie van de 13 omdat de front van deze ook op de kast van de 13 moet passen.

@l@in
LS Models  

citaat:
Geplaatst door i11

@Alain

De twee kleine pinnetjes van de frontjes van de 1357 zijn afgebroken bij het inbouwen van een sound decoder. Hierdoor sluit de kast niet meer goed (deze constructie met die kleine pinnetjes vind ik niet echt geweldig bij de reeks 13, veel te fragiel).

Ik heb deze besteld bij een modelbouwzaak in Aken. Zij bestellen eerstdaags deze fronten bij jullie. Hebben jullie deze voorkanten van de 1357 in stock?

i11

@Alain:

Dat klinkt goed dat de fronten in stock zijn. De 13 is zowel in het echt als in model een schitterende lok. Ik wil hem graag in perfecte staat hebben.

Toen ik als NL-student in Leuven studeerde was dit namelijk de trein waarmee ik ieder weekend vanuit Li?ge naar Leuven spoorde. Een 13 met I11 doet mij altijd terugdenken aan die mooie tijd in Belgi?.