zand

Gestart door Quadran, 26 november 2008, 19:10:23 PM

Quadran

gebruiken jullie alleens echte materialen zoals zand ipv de koopbare strooisels?

mvg
 

Peter

Echt zand uit de tuin, gedroogd en gezeefd. Goedkoop en toch mooi.
Je kan ook zand kopen van Heki, Noch, Busch enz. dan heb je meer variatie van kleuren en samenstelling
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Ja hoor,in mijn baan zit zeker 10 kg maaszand.Stenen uit de harz en
ook nog grond uit de tuin,en niet te vergeten gips
wim

hobbyist

ik gebruik goed gedroogd koffiedik als zand. Gebruikte thee voor kleurvariaties in als bosgrond. Zeer droge witte lommelzand 1 week ongedompeld in zeer fel rode opgeloste waterverf, daarna goed laten drogen. Zo verkrijgt u na een tijdje natuurlijke gravel.

railman56

thee gebruik ik ook voor bosgrond maar gedroogd zeezand is ook goed bruikbaar (houtlijm met water en verf mengen geeft een goed resultaat)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Quadran

hihi, 't was naar aanleiding van een boswandeling in Averbode,

daar lag zand met een mooi kleur, ik had spijtig genoeg geen emmertje bij [:D]
 

mahtoska1

Hallo,
Wit Rijn zand kan je zelf de kleur maken die je wil.
Wat ik doe is na get strooien en dragen van het zand, dit bewerken met zeer waterige verf in de kleur die ik wens.

Beste de kleur uitproberen op een andere plaats want de kleur van de gedroogde verf kan nogal eens schelen met de natte verf.

Beste groeten,
Pieter

ysbeer

Maaszand(of rijnzand??)laat zich met ecoline perfect verven .
gewoon een badje maken en daar het zand in.
laten drogen.En het plakt nauwelijks aan elkaar.
wim

gardevil

Tijdens mijn verbouwingen nu al x-jaar geleden, moest ik nogal wat groeven slijpen in snelbouwstenen voor de elektriciteit. Het slijpsel werd toen verzameld in een pot, gezeefd en is nu goed voor de ondergrond van bv. een tennisveld of parking of dergelijke, waar je gemalen baksteen zou gebruiken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

hobbyist

slijpstof van baksteen en tegels heb ik ook al eens gebruikt maar dan voor het kleuren van voegen