Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LS Models NMBS 13 sleper ratelt.

Gestart door cyberbeast, 15 augustus 2008, 20:26:21 PM

cyberbeast

Ik heb nu al een tijdje de 3-rail van de 13 van LS Models.
Mijn sleper is echter een beetje geplooid waardoor die nu over mijn c-rails rateld en de lok hobbelend rijdt.

Wat terugplooien helpt niet echt, het is erg fijn allemaal. Hoe kan ik aan zo'n volledige sleper geraken. Bij Vanbiervliet kunnen ze er niet aan geraken, e-mails naar LS worden niet beantwoord.

Iemand die me kan helpen?

Anarchy

Wat mij opvalt is dat slepers veel meer lawaai maken op c-rails dan op k-rails. Ik heb bij wijze van test een stuk c-rail en een k-rail verbonden. Als je de trein (LSM, Mehano, ...) over de c-rails laat rijden maken die soms h??l v??l herrie, zonder te overdrijven. Het moment dat die op de k-rails komt is die muisstil en hoor je die niet. Het verschil is enorm. Dus het ligt niet enkel aan de sleper maar ook aan de puntcontacten van de c-rail. Misschien kan je aan een roco fluistersleper geraken?

ERVIN

Ik heb absoluut geen verstand van de 3-rail materie, maar hoe komt het dat het bij c-rails zoveel verschil maakt tegenover de K-rails??

cyberbeast

Vroeger hoorde je de lok bijna niet rijden over de rails.
Het komt dus zeker door de defecte sleper. Mss toch nog een beetje plooien en proberen er wat uit te krijgen.

thalysken

Kijk ook eens of je antislipbantjes niet afgevlogen zijn. Ik heb dit gehad omdat hij moeite had op de helling.

Zoniet moet je de sleper inderdaad wat buigen.

wisselstromer

slechts 1 oplossing
steek er een rocofluistersleper onder !!!
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Mattias

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

slechts 1 oplossing
steek er een rocofluistersleper onder !!!

Ofwel begin je met 2R [:D]

Ok, was niet echt zo grappig [:I]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Anarchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb absoluut geen verstand van de 3-rail materie, maar hoe komt het dat het bij c-rails zoveel verschil maakt tegenover de K-rails??

Omdat de puntcontacten verschillend zijn. Blijkbaar komt dat de k-rail ten goede. Ik stond echt versteld toen ik de eerste keer het verschil hoorde.

cyberbeast

Horen er daar 2 anti-slipbandjes op?
1 per wielset? (kan nu op de goede naam niet komen)
Er ontbreekt er inderdaad 1 die ik onlangs langs de baan gevonden heb.
Ik ga die er proberen op te krijgen en zien hoe het gaat.

prulleman

Als je eenmaal een antislipband hebt afgereden blijft die meestal niet meer zitten. Zeker niet bij roco. Het hangt natuurlijk van de kwaliteit af en van de slijtage van de band. De mijne waren "op". Dus maar direct nieuwe erop. Als je geen LS-banden kunt vinden, kun je altijd nog roco bandjes proberen. Die zijn vlot verkrijgbaar bij jocadis[:)]

cyberbeast

Ja, die gaat er nu natuurlijk altijd af.
Zijn alle maten van bandjes gelijk?
Past vb Marklin net zo goed op LS? Of ga ik beter voor Roco?

prulleman

Roco bandjes zijn dunner dan die van marklin. Je moet eens zien wat het beste past. Roco heeft een setje met zowat alle maten erin. Daar vind je het wel tussen.[8D]

thalysken

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Ja, die gaat er nu natuurlijk altijd af.
Zijn alle maten van bandjes gelijk?
Past vb Marklin net zo goed op LS? Of ga ik beter voor Roco?

Ik heb er fijne marklin antislipbantjes op gelegd. Het is wat wringen, maar het lukt. Een dezer dagen kan ik je het artnummer geven. Nu doet hij het prima.

De bandjes die nu op je 13 liggen zijn te breed. Daardoor is het. En er moeten er inderdaad 2 op liggen.

cyberbeast

Dat heb ik ook gemerkt.
Hij heeft weer even goed gereden maar nu is dat antislipbandje helemaal om zeep.

Jurgen

Zit er geen papiertje met een onderdelenlijst bij de reeks 13.

Ik denk trouwens dat de sleper bij de reeks 13 een Roco fluistersleper is, ze lijken in ieder geval sterk op elkaar.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.