Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Bizarre foto

Gestart door Ludwig, 10 juni 2008, 20:25:23 PM

Ludwig

Hoi,
Deze foto zullen de meeste onder jullie wel kennen maar weet iemand waar en wat er gebeurd is ?
imghttp://i169.photobucket.com/albums/u212/cotamotorijden/breakdown.jpg/img
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

SuSke

En 't is gebeurd in Parijs - meer bepaald in "le gare de l'ouest" of zoals ze bij ons zeggen "in 't oostwest-statie"


edit: mijn vertaling zat niet juist
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

en het is mischien wel de bekenste foto over treinen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

quf

Mijn zoon heeft deze poster boven zijn bed hangen (90cm x 60cm) met in de linker bovenhoek in het vet gedrukt "SHIT". Heeft hij meegebracht van zijn kot in Leuven.
Telkens ik op zijn kamer kom, blijf ik een ogenblik gefascineerd  naar kijken. Ondanks het (studentikoos) toegevoegde opschrift, vind ik het een dramatische foto. Het doet me telkens terugdenken aan de (achteraf gekleurde) verhalen van mijn oom zaliger die op dat fameuze electrische stel (weet niet meer welk type)zat dat in Antwerpen-Centraal, op spoor een, door het stootblok is gereden en in de cafataria is terecht gekomen. Toen zijn er ook doden gevallen.[xx(] Hij zat gelukkig in de laatste wagon en is er met bulten en blauwe plekken vanaf gekomen. Dit wedervaren heb ik als kind dikwijls horen vertellen, en naarglang het aantal borrels, werd het relaas straffer en straffer [:D]

groeten

Frank

dgrr57

Op 22 oktober 1895, de locomotief van een trein komende van Granville, trein die niet genoeg had geremd, bolde door het station Montparnasse (Ouest is niet de naam van het station, maar de naam van het bedrijf : Chemin de fer de l'Ouest) en viel op de 'Place de Rennes'. Stoker en machinist konden nog op tijd van de machine afspringen. Enige dode : de  krantenverkoopster [:(]

Ludwig

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Op 22 oktober 1895, de locomotief van een trein komende van Granville, trein die niet genoeg had geremd, bolde door het station Montparnasse (Ouest is niet de naam van het station, maar de naam van het bedrijf : Chemin de fer de l'Ouest) en viel op de 'Place de Rennes'. Stoker en machinist konden nog op tijd van de machine afspringen. Enige dode : de  krantenverkoopster [:(]


Oei, er is dan toch een dode gevallen bij het ongeluk [:(]
Ik weet nu eindelijk het ware verhaal achter de foto want meerder mensen die deze foto kennen en weten dat ik gefascineerd ben door treinen hadden me al eens gevraagd of ik meer wist over deze foto.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

Ik ken de foto al 40 jaar, maar kende het verhaal er ook niet achter
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

trainfreak

citaat:
Geplaatst door janjozef

en het is mischien wel de bekenste foto over treinen

Jan



Dit is ook een zeer bekende:

Het Grand Central Station van New York

(Voor de FC De Kampioenen kijkers: in de nieuwere afleveringen hangt die poster in de studio van Mark en Bieke)
Spoorse groeten
Dimitri

Ludwig

Aha, maar die hangt bij mijn werk in het magazijn.
Dit is inderdaad een knappe foto.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

het is inderdaad ook een bekende maar in lange zo spectaculair niet

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ludwig

Zijn er mensen met nog meer knappe foto's?
Plaats ze hier zo dat we allen er iets aan hebben [;)]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

conducteur

lichtinval is chique
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum