Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Jullie dromen

Gestart door ERVIN, 31 mei 2008, 17:49:07 PM

ERVIN

Graag had ik eens even willen weten hoe jullie baan er zou uitzien als je je niet druk moest maken over de ruimte, tijd en geld.

Zoals je weet ben ik gek van Antwerpen-Centraal, maar zelfs met de beschikbare ruimte die ik nu heb, heb ik ook heel wat dingen moeten weglaten, mijn droom zou zijn, het volledige station van Antwerpen-Centraal, met Berchem erbij en dan natuurlijk ook nog Antwerpen-Noord, ik had dan graag al de verschillende locs van de NMBS, evenals al de treinstellen, natuurlijk mocht het goederenpark er niet aan ontbreken, dus ook een hele hoop goederenwagons.

Dit alles zijn natuurlijk dromen, en een mens moet kunnen dromen h?, maar hoe zien jullie dat, wat zijn jullie dromen op het gebied van "onze" geliefde treintjes??

Havoc

Een type 53 in 7.25" en dan Merelbeke in mijn tuin in 7.25" met wat wagons en een heuvel... Meer moet dat niet zijn. Alhoewel, zo'n echte 1:1 in orde zetten in Maldegem en daar ermee rondrijden lijkt me ook wel wat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Mijn droom? Wel, ik droom van gans Belgi? in model op schaal 1/87. Onmogelijk, ik weet het. Maar het is dan ook maar een droom h?.

Van je hobby je werk maken zoals die 2 broers daar in Hamburg (Miniatur Wunderland), dat is ook wel een leuke gedachte.

Nog een mooie droom is dat ik een modelbaan zou hebben die tot in het kleinste detail een bepaald gedeelte van Belgi? uitbeeld. Daarmee bedoel ik, brand er ergens een huis af, dat je dat op je baan ook uitbeeld. Een ongeval, grote wegenwerken, het bouwen van een huis, Unic dat van naam veranderd in Delhaize,... gewoon alles nabouwen vanaf het moment het zich in het echt voordoet op het grote voorbeeld.

Pff, nu ben ik luidop aan't dromen. Merci h? Ervin. [:p]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Ruimte, tijd en geld geen probleem? Dan zou het waarschijnlijk een grotere schaal worden, zoals 0 of, nog liever, I
... en dan een stuk Ardennen uitbeelden. Namen en omstreken of zoiets.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Indien voldoende tijd:
Voor mij mijn baan Kapelle op den Bos verder uitbouwen. Wil zeggen de industrie aansluiting naar de Eternit fabriek realiseren met het hele sporenplan verspreid over het terrein van de Fabriek met alle gebouwen met alles erop en eraan + de aansluiting naar het buizenkot (zoals wij dat noemde)richting Tisselt langs het kanaal inclusief hefbrug en oud sas. Liefst alles geautomatiseerd met rijdende zwaar beladen vrachtwagens en re?ele omgevingsgeluiden.
En als er plaats over is pakken we het station van Londerzeel ook nog mee.[:D]

Erik

SuSke

Een baan zonderde gebruikelijke beperkingen ......[:I]

Een volledige lijn uitwerken tot in de kleinste details - zoiets als de Noord-Zuid verbinding in Brussel met alles boven de grond in plexi.
Of misschien toch het fictieve Ieverans, maar dan toch zo'n 10X groter met een uitbreiding naar Kelkepart en een aftakking naar Eregens.

Het geheel opentrekken voor het publiek, van een hobby een inkomen krijgen in plaats van er ??n in te steken...

Er zal nog wel v??????l meer door m'n hoofd spoken dan dat nu het geval is. [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Roderik

Wat mij betreft, zonder plaats- en geldlimiet: de volledige tramlijnen Brussel-Ninove en Leerbeek-Ninove, alle stations, stelplaatsen, haltes, modellen, huizen, ... het hele traject.

Maar een volgend project zal zich toch moeten beperken tot iets veel kleiners.[:(]
Always be modelling!

Gizzmo

Als alles mogelijk was zou ik eerst eens even een kijkje in de toekomst willen nemen. De baan die ik wil gaan bouwen moet zich gaan afspelen in de toekomst tijdperk VI of zelfs VII. Dit alles is geinspireerd door de aankondiging van het nieuwe station in mechelen-noord tegen 2012 ...
En dan kan het werk beginnen he ... aangezien het over modellen gaat die nog niet bestaan ben je enkel aangewezen op zelfbouw ... en natuurlijk alle belgische oude locjes die eigenlijk nu pas rondrijden. [;)]

ZZZzzzzz ZZzzzz
GreetZ
David

conducteur

ik zou een stuurpost van een loc nabouwen op schaal 1:1 om de treinen mee te besturen. een scherm als vooruit om het beeld van een ingebouwde mini-camera weer te geven.(eigenlijk een soort simulator dus)

en de treinen natuurlijk met echte diesel en kolen!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Tom

Ik droom al enkele jaren om het station van brugge voor de verbouwingen in HO te kunnen bouwen.
En dat volledig praktisch ingericht zodat ik van stoom en diesel naar elektrisch kan overschakelen.
En natuurlijk met al het bijhorend rollend materiaal in HO.
Het zal waarschijnlijk alleen maar een droom blijven.
Tom

Peter

Mijn droom:

Antwerpen-Centraal tot Berchem in tijdperk III/IV, dus toen de remise in Berchem er nog was.
>
En......

En......

En......iedereen gezond en wel
Met vriendelijke groeten
Peter

jan77

Mijn droom
Antwerpen Noord volledig plus volledig traject vanaf vertakking schijnpoort op het Noord tot in de Waaslandhaven Bundel Zuid
Wat een droom zeg
Gr Jan

janjozef

dromen zijn bedrog, maar als ik het dan toch mag doen een iets meer geld om mij een reeks stomers van Olaerts, Jocadis en Bellon te kopen, die droom zal wel uitkomen maar zal nog een hele tijd duren
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mini-bs

Ik heb me beperkt tot enkele stations in het Luik van 1992. Rekening houdende met de dienstregeling van toen heb ik zicht op het einde van het kopen en verzamelen (dankzij LS en VItrains). De rest hangt gewoon af van de tijd en creativiteit die ik kan investeren in het knutselen, maw zo wordt een droom best wel realiseerbaar :) . (wat rest is immers het bouwen van huisjes en andere scenery - wat plastic, verf en andere goedkope materialen kopen dus...)
 

Arbeco

Mijn dromen... hmmm... Een weekje op vakantie met mijn idool Belle Perez.....[:p][:D]... O nee, het ging over treinen, natuurlijk![;)]
Ik zou graag een stuk van de Athus-Maas lijn nabouwen, met een van de grotere stations erbij. Het geheel hoeft niet eens zo groot te zijn hoor, een meter of 10 in de lengte zou al mooi zijn. Zo'n mooi traject langs het water, met als achtergrond een flinke rotspartij, voorzien van het nodige groen. Op de sporen rijden dan de zware goederentreinen met de bekende diesels, want bovenleiding zou ik er dan niet op zetten. Denk dat ik maar ga stoppen met dromen, voorlopig ben ik nog steeds de trotse bezitter van een klein stukje Athus-Maas lijn, nl. station V?neche. Dit bevalt me ook nog steeds erg goed hoor![;)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...