Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar is dit? en wat gebeurt er.

Gestart door the_gold, 19 april 2008, 14:43:49 PM

the_gold

http://tchorski.morkitu.org/3/at-03.htm

Wat doen die locs daar ? Is dat een soort werkplaats nu of opslagplaats? aangezien er 80's staan, en wat zijn die witte stickers op die 82'ers? Ik ken bijna al die namen nog als ik ze zag rangeren in oostende. Mijn frans is niet zo goed om dit te begrijpen.
Alle info is welkom,

Havoc

Op die stickers staat "machine in park: niet gebruiken" en hetzelfde in het frans eronder. Die zijn machines die niet meer in gebruik zijn, maar ook nog niet afgeschreven. Misschien komen zo ooit terug in dienst, misschien niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

factageklerk

Ik dacht dit al eens ergens gelezen te hebben maar weet niet in welk magazine. Dat zou in TW Schaerbeek zijn die loc's zouden verkocht worden en wachten daar op een nieuwe eigenaar. Verbeter me als ik fout ben

13erke

Dit is juist,

op de site staat er ook nog een fotoverslag van de werkplaats van Monceau, ook de moeite waard om te bekijken[;)]

the_gold

Als ze dan toch een nieuwe locatie zoeken als museum.
Dan is het daar toch wel redelijk mogelijk om iets te realiseren.

factageklerk

citaat:
Geplaatst door the_gold

Als ze dan toch een nieuwe locatie zoeken als museum.
Dan is het daar toch wel redelijk mogelijk om iets te realiseren.

daar heeft men al serieus over gediscussieerd het probleem is dat het gebouw totaal versleten is (rot bij wijze van spreken)

the_gold

wat verbouwingen kunnen dat gebouw wel toch een nieuwe roes inblazen zeker?[;)]

T03

Ik heb onlangs gehoord dat als je een afgedankte nmbs-loc  wilt kopen dat aan de prijs is van het oud ijzer[:(]
Alleen moet je de plaats hebben om hem te plaatsen en ...dan rijd hij nog niet[;)]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Havoc

citaat:
als je een afgedankte nmbs-loc wilt kopen dat aan de prijs is van het oud ijzer

100 ton oud ijzer aan een prijs van een tiental cent de kilo is nog duur genoeg. En je kan die niet met het spoor vervoeren: dat moet per dieplader.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

the_gold

Ik zei nog vroeger tegen men vader, Als ze die 16'ers buiten dienst stellen dan leggen we rails in de tuin en kopen we er eentje op[:D]

Als we de prijs van oud ijzer weten? aan welk prijskaartje komen we dan voor een bvb rangeerlocje 82?

the_gold

100 ton oud ijzer is dus 10000??

factageklerk

Awel ,dat heb ik me nu altijd afgevraagd zie wat men nog zou vragen voor een buiten dienst gestelde locomotief of treinstel. Nen 55er zou ik wel willen hebben of nen 51'er[:p][:p]

the_gold

Als den auto niet start in de winter[:D] wat startkabels aan den 51 in den nof, en starten maar[:D] vroem vroemm

factageklerk

citaat:
Geplaatst door the_gold

Als den auto niet start in de winter[:D] wat startkabels aan den 51 in den nof, en starten maar[:D] vroem vroemm

Dat valt nog wel mee[:D] stel u voor dat je hem in gang moet duwen[xx(][:I]

nmbs

Vroeger was het ne frank de kilo dus...enkel voor de loc te kopen.  Het transport en verladen kost iets meer jammer genoeg [:(!]