Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

De 59'ers!

Gestart door Arbeco, 16 april 2008, 17:21:21 PM

Arbeco

Hier zijn dan de beloofde plaatjes van mijn enigzins veranderde 59'ers, ben nu echter weer met deze loc's bezig. Omdat de daken en onderstellen niet 100 % kloppen, ben ik hier ook maar aan begonnen. Ik moest echter de loc's een tijdje terug gereed hebben omdat ze mee moesten naar de show in het Nederlands Spoorwegmuseum; 5 en 6 april.
Zoals ze op deze foto's te zien zijn, was het dus eigenlijk een soort noodoplossing.....:)

Hier de 5936 met de hersporingswagen, en een beetje vervuild:
(@ Tom: dit is de 59 die ik van jou heb gekocht;))

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/53-5459006.jpg/IMG

En de 5917, waarvan ik dus het bovenste frontsein heb verwijderd,
met een trein ketelwagens:

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/53-5459005.jpg/IMG

Zoals ik al zei, zoveel stellen de veranderingen nu nog niet voor, maar als ik de daken en dergelijke op orde heb, zal ik jullie op de hoogte houden.

Groetjes Len;)
Old diesels never die...

theedooz

Ziet er prachtig uit, Len! Heb je mijn Trix'en al gezien in het draadje "Praktijk"?
De 5936 klopt alleen niet helemaal, omdat deze loc (en de 5926) veel dunnere groene banden hadden dan de overige gele 59'ers.

Zie:

Ik heb overigens ook een aantal Roco 59'ers verbouwd volgens de methode beschreven in MSM 6 en 7. Best leuke loc's geworden, maar ik ga nu toch voor de Trix'en.

railman56

da's de mijne [:D][:D]

grapje, ik ben al wat verder maar wegens tijdgebrek gaat het zeer traag vooruit[:(]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

Ik heb overigens ook een aantal Roco 59'ers verbouwd volgens de methode beschreven in MSM 6 en 7. Best leuke loc's geworden
@theedooz: heb je hiervan soms geen foto's of tekeningen?
(ik ben niet in het bezit van beide MSM en om die nu te kopen enkel voor die ombouw zie ik niet zitten)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Tom

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Hier de 5936 met de hersporingswagen, en een beetje vervuild:
(@ Tom: dit is de 59 die ik van jou heb gekocht[;)])

Onherkenbaar, je hebt hem mooi verweerd. [:p]
Tom

Arbeco

Dank je wel, Tom![;)]
Hij verricht goede diensten hier, niet zelden in dubbeltractie met een collega-59...

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

theedooz

Inmiddels zijn de belse Trix dames weer wat verder na arrivering van Jocadis transfers:

Deze is redelijk af, op wat details na. Haar zusje begint er ook al aardig op te lijken:

Maar daar is nog wel wat werk aan. Deze loc heeft trouwens transfers van Rocky Rail omdat de echte
5946 ook gele nummers had i.p.v. zeem-kleurige.

bollen neus

Mooi werk Tedo, alvast een ferme opsteker waard.

[:D][8D]

Eric, Bollen neus.

Arbeco

Jaja, fraaie machientjes, Tedo!! Mijn 59'ers staan momenteel ook weer in de werkplaats, om de daken te behandelen. Je blijft bezig aan die dingen...[:p][:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

theedooz

Hier nog een vergelijking met de (aloude) 59'er van Roco:

bollen neus

Geef de voorkeur aan de linkse,[:D] misschien voor de "muggezifters" zal het dak niet goed genoeg rond doorvloeien[:I] aan de TRIX. Tedo, ze zijn mooi uw verbouwingen, ga er maar eens aanzitten[}:)]om zo een model volledig te veranderen en dan terug te monteren en maken dat alles weer goed oogt en zo goed mogelijk is nagemaakt.[:p][:o)]

proficiat, Eric, alias bollen neus.
[:D][:)][:)][:D]

theedooz

Dank je Eric,

Die Roco's zijn ook wel te verbeteren. Dit is mijn Roco versie van de 5933:

, de 5946:

en de 5952:

Al jaren geleden gemaakt van de oude versies van Roco, de 5924 en 5916.
In Modelspoormagazine 6 en 7 hebben artikelen gestaan om de Roco's te superen.