Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Marklin prijzen

Gestart door erik50, 20 maart 2008, 21:36:00 PM

erik50

Hoi,
Bij mijn laatste bezoek aan mijn Modeltreinwinkel stelde ik de vraag aan mijn verkoper waarom Marklin zijn locomotieven in zo'n kleine oplages uitleverde.
De man kwam met de stelling aandraven dat Marklin op die manier de tweedehands prijs hoog hield.
En dit in tegenstelling met andere merken waar de tweedehands prijzen door de grootte oplages sterk zouden dalen.
Toen ik hem attent maakte op de solden aanbiedingen die op serie 201 art nr, 37270 (nieuwprijs was dacht ik rond de 260? en wordt nu verkocht aan 140?) werden gegeven verzekerde hij mij dat dit maar een eenmalige zaak was geweest en zeker na tussenkomst van de winkeliers uit Belgi? niet meer zou voorkomen.
Wat koop ik vandaag....een reeks 59 (5907)art nr,37271 voor de prijs van 126?  dit wel te verstaan bij een modeltrein verkoper in Duitsland.
Deze locomotief koste in den beginne iets van een 260? en is nu te koop bij ons voor 210?.
Een mens zou geneigd geraken om niets nog nieuw te kopen en af te wachten wat de prijs word eenmaal deze een tijdje is uitgeleverd.
Investeren in modeltreinen lijkt ineens niet zo interessant meer.}:)
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door erik50

Investeren in modeltreinen lijkt ineens niet zo interessant meer.[}:)]
Modeltreinen zijn ook geen investeringsobjecten, ook al wordt daar in sommige kringen wel zo over gedacht. Modeltreinen zijn speelgoed voor grote jongens, en meer moet dat niet zijn.

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door erik50

Investeren in modeltreinen lijkt ineens niet zo interessant meer.[}:)]
Modeltreinen zijn ook geen investeringsobjecten, ook al wordt daar in sommige kringen wel zo over gedacht. Modeltreinen zijn speelgoed voor grote jongens, en meer moet dat niet zijn.


Dat is zeker zo Klaas.
Maar plezierig is het niet als je voor dit model de volle pot hebt moeten betalen.
Zou graag de versie met snor in mijn verzameling willen maar kan misschien ook beter nog wat afwachten.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Tom

Ik ben er van afgestapt om direct naar de winkel te lopen als er een nieuw model uitgeleverd wordt.
Ik laat me niet opjagen door beperkte oplagen... ik wacht gewoon tot ik genoeg gespaard heb en de kat uit de boom gekeken, en is dat model niet meer vooradig dan is dat gewoon pech gehad.
Tom

janjozef

Uiteindelijk geld dat niet alleen voor Marklin maar voor alle merken, na een tijdje komen ze als koopje op de markt, en hij die modeltreinen als investering koopt komt gegarandeerd bedrogen uit.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik ben er van afgestapt om direct naar de winkel te lopen als er een nieuw model uitgeleverd wordt.
Ik laat me niet opjagen door beperkte oplagen... ik wacht gewoon tot ik genoeg gespaard heb en de kat uit de boom gekeken, en is dat model niet meer vooradig dan is dat gewoon pech gehad.


leg het geld dan aan de kant,indien het niet meer leverbaar is,misschien komt er de volgende week een model uit waarvan je hem wilt zien pronken op je baan.

ik heb dat ook al eens gedaan,ik wou een kraan hebben en uiteindelijk bleek hij niet meer leverbaar te zijn. ik heb er dan een bouwdoos mee
gekocht.

         
 
citaat:
Geplaatst door  klaas zondervan
Modeltreinen zijn ook geen investeringsobjecten, ook al wordt daar in sommige kringen wel zo over gedacht. Modeltreinen zijn speelgoed voor grote jongens, en meer moet dat niet zijn.

ik vind van niet,ze zijn er voor groot en klein,ik ben 12,ik ben dan geen beginner met een ovaaltje en een loc,maar ook nog geen prof,kan moeilijk gras op de grond aanleggen.

met loc's heb ik geen ervaring,mijn eerste loc komt van de startset,de andere die van mijn oom is heb ik een decoder laten inbouwen(heb dan nog onkosten moeten betalen...(was iets verkeerd gesoldeerd..)

ik zou het ook doen hoor,naar de winkel gaan om dat model op mijn baan te direct hebben,maar dat is verkeerd.

wat ik ook opmerkelijk vind is dat de loc die je gekocht hebt in Duitsland veel goedkoper is,hoe komt dat,dat zijn tocht de verzendingsonkosten niet h?!

(vanaf nu koop ik mijn gerief via mijn oom in duitsland(grapje)[:D])
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Ludwig

citaat:
Geplaatst door JoVer

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Modeltreinen en alles wat er mee te maken heeft is gemiddeld een stuk goedkoper in Duitsland dan in Belgi?.
In een grijs verleden betaalde ik Faller Hbf Bonn 105DM (incl btw) (ongeveer 52?) terwijl dat in Belgi? toen rond 4000bfr werd verkocht. Door omstandigheden kon ik ook de btw nog recupereren zodat Hbf Bonn me maar rond 80DM heeft gekost.

Ook rails en wissels waren er een pak goedkoper. Ongeveer 2/3 van de prijs hier.



De markt is daar nu ??nmaal een stuk groter dan hier.

Op zijn zachtst gezegd vind ik deze beweringen dus gewoon lulkoek [;)] "De Markt" is in Duitsland niet goedkoper dan in Belgi?. Als je in Belgi? de eerste de beste winkel binnenloopt en de UVP (Unverbindliche VerkoopsPreise) betaalt, ja dan... [B)] maar als je deze UVP in Duitsland betaald, dan ben je ook gezien [:o)]

Goed uit je doppen kijken, zowel in DE als in BE!! En dan kan je, bij de juiste handelaar, in BE ook aan "treffelijke" prijzen kopen.



Dus als ik het goed begrijp kan ik in belgie ook zo'n reeks 5907  art nr,37271 op de kop tikken.
En dit voor de prijs van EUR 130
Wel dan mogen die winkeliers mij gerust een mailtje sturen.[}:)]
Ik vrees dat ik wel geen mailtje zal ontvangen.
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Havoc

Hebben we die discussie al niet (enkele malen) gehad? Diegenen die zin hebben om het allemaal nog eens te lezen moeten de zoek functie maar eens gebruiken. Die die blijven vinden dat het hier goedkoper is moeten google leren gebruiken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Ik snap niet hoe //www.huifkar.dewerkt,kan mij iemand dat uitleggen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *