Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vitrinekasten voor modeltreinen

Gestart door Stefke, 01 februari 2005, 20:20:34 PM

loco

Inderdaad Van der Avoort maakt nog steeds kasten. Ze zijn ongeveer 7 cm diep (5 cm bruikbaar). De lengte en hoogte zijn af te spreken. Ik heb hem daar net nog aan de telefoon gehad en hem wat informatie gevraagd. Dit is zijn nummer 014/613240. Als je geluk hebt, kun je hem thuis treffen. Anders moet je alles afspreken met zijn moeder. De kostprijs ken ik niet, want ik heb zelf geen kast nodig. Sorry.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

guy holbrecht

Johnny,

Akkoord, groeven in het hout vergen een freesmachine. Ik heb echter mijn groeven gemaakt uit aluminium profielen en deze voor het hout gemonteerd. Uiterst gemakkelijk en door iedereen uit te voeren. het enige wat je als machine nodig hebt, is een boormachine. Keep it simple, om eens een uitdrukking van een ander te gebruiken.
Groeten,
Guy

Stefke

Heb ondertussen al een plannetje klaar met de afmetingen ed voor mijn vitrine kast, ??n dezer dagen nog es langs bij een glashandel ivm prijs glas deuren. Daarna zien we nog wel.
 

Stefke

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

Kijk eens op
http://www.vitrinenladen.de/

Mooi, degelijk, in verhouding goedkoop, en vlotte verwerking.

Juist eens op de site gekeken, er zitten mooie tussen en naar mijn mening en keuze met de perfecte afmetingen. Weet u toevallig ook hoe het zit om daar iets te bestellen, en of ze daadwerkelijk ook naar Belgi? versturen??
 

Frans HOOYBERGHS

Als je bij mail bij hen een prijs vraagt, krijg je perfect de verzendkosten mee uitgeteld. En er wordt naar overal verzonden met DHL. En ze garanderen snelle levering, en ik heb gemerkt dat dat ook zo is. Elke afspraak wordt met "Duitse degelijkheid" afgewerkt.

Johnnytrein

Ik heb ook gekeken en vind ze nogal duur en verzendkosten uit Duitsland zijn meestal redelijk hoog.Dus jij hebt de profielen en het glas voor je kast Guy
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Voor mijn oldtimer marklin verzameling gebruik ik een gewone boekenkast van ikea met glazen vitrinedeuren en waarbij de houten schabben door glas zijn vervangen en er ook een aantal extra zijn aangebracht. Handig als je ook toebehoren wil uitstallen zoals gebouwen, signalen etc. En ook vrij goedkoop als je het vergelijkt met de prijzen van de meeste vitrines. Ander voordeel is dat er heel veel in kan.
Voor mijn z locs gebruik in zelf omgebouwde fotokaders terug uit ikea. De passe partout eruit, het glas aan de kader klemmen, op de achterwand een aantal plafondlijstjes lijmen, dit aan de wand vijzen en de kader met glas met zware deurmagneten erover hangen. Heel goedkoop voor z en misschien nog doenbaar voor n ook.

Johnnytrein

Dirk1966, dat kan zijn dat je in die kasten behalve treinen ook huizen en dergelijke kwijt kan, maar heb je al eens gedacht aan de vloer oppervlakte die een dergelijke kast inneemt? Weeral minder plaats voor je treintafel [:I] De hangkast die ik gebruik neemt geen vloer oppervlakte in. [:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

depovero

Dag modelbouwers en -schikkers [:o)],

Via de site van www.220dasjournal.de ben ik op deze site betreffende vitrinekasten gekomen. Link is www.sora.de Zij maken kasten voor verschillende verwachtingen: auto's, boten, treinen, e.d..

Voor ??n trein of voor uwe geliefde collectie. De afwerking bevat houten of acryl vloer, spiegel erachter of niet, edd.

Ik vond het de moeite waard om het jullie te signaleren.

Zuccezz en tot de volgende,

Denis.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Stefke

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Dirk1966, dat kan zijn dat je in die kasten behalve treinen ook huizen en dergelijke kwijt kan, maar heb je al eens gedacht aan de vloer oppervlakte die een dergelijke kast inneemt? Weeral minder plaats voor je treintafel [:I] De hangkast die ik gebruik neemt geen vloer oppervlakte in. [:)]


Het is bij mij ook de bedoeling dat het een hangkast wordt. Alsook dat ze in de woonkamer word opgehangen. Zo kunnen bezoekende familieleden en vrienden ook van mijn collectie genieten. Was eigenlijk het idee van vrouwlief om de vitrine in de living op te hangen. Als de kast in de living staat kan ze natuurlijk ook geen plaats voor de eventuele treintafel in nemen.
vg Stefke
 

janjozef

Ik heb in ikea een kast gekocht in met 4 kanten in glas 40 cm breed en 35 cm diep ongeveer 1.5 m hoog daar staan een 10tal stuks in die ik regelmatig vernieuw volgens de goesting van de dag.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem


conmeljanand

Bij mijn laatste bezoek aan Vanbiervliet (eind dec.)  heb ik een vitrine kast in occasie te koop  gezien !!!



jan
jan

n/a

Ik heb een kast laten maken door een schrijnwerker!
Hij is plus minnus 2 meter breed en net hoog genoeg om nog door een deurgat te komen. De diepte is 10-11cm Zodat als de collectie van M?rklin locs nog wat zou uitbreiden dan kan ik ze achter elkaar zetten ook, de achterste zou je dan op een verhoogje kunnen zetten of zo.
De kast heeft mij 40.000Bef gekost maar is het ?cht wel waard!
Ik heb ze nu een jaar of 4-5 en heb er nog geen moment spijt over gehad.
Zo'n kast is echt wel een uitstalraam van je collectie die je al die jaren hebt opgebouwd en is ook het eerste wat de mensen zien als ze op je kamer komen, dus volgens mij de moeite waard!

Groet(n)ten
Nic,

Johnnytrein

ja , dat is ook het eerste wat de dieven zien.[:I]

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about