Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Kedeng Kedeng

Goed gelukt echt waar [8D]

Gerolf

Prachtig, Roderik! Dat is Modelbouw (let op de hoofdletter[:0])
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GeM

Allemaal petje af hoor, sjieke dinges![:0]
Roderik, ik kan al niet wachten tot de 51 geschilderd is, je plaatst dan toch terug een foto he?
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Tom

We verplichten hem een foto te plaatsen. [}:)]
Het ziet er al heel mooi uit die 51.
Tom

Roderik

Ok?! Ok?! (bibber, bibber)
Er volgen nog foto's![^]
Always be modelling!

Roderik

Hoi iedereen,[:D]

Ik ben volop aan het schilderen maar er rest me nog een vraag.
Welk kleur heeft het dak van een serie 200? Dan bedoel ik de originele schildering zoals hij is geleverd aan de NMBS. Nog even ter info: als loc-nummer heb ikk gekozen voor 200.083. Deze lok staat in het boek van Max Delie "NMBS in kleuren - 1961-1970" foto 47.
De dakrand boven de voorruiten is zwart, maar dat zegt niets over het dak zelf. Op de volgende foto (48) staat de 200.004 uit de eerste bouwschijf en die heeft een groene dakrand.
Wie kan me verder helpen[?]
Always be modelling!

Roderik

Voila! Ik heb het gezgd (all? getypt) hier zijn twee foto's van de geschilderde reeks 200. Alles is verre van af, maar het geeft al een beetje een indruk.
Suggesties zijn altijd welkom.

Hier staat hij in grondverf.


Hier is er al wat meer aan afgewerkt. De raampjes worden nog iets beter geaccetueerd door ze met de miniboormachine een beetje te verzinken. Er zijn geen doorzichtige ramen gebruikt, maar dat ga ik proberen op te lossen met de combinatie van een mat geschilderde carrosserie en hoogglanslak op de ramen. Ook de verschillende roosters moeten nog "ingekrast" of bijgetekend worden.
Always be modelling!

ANDY

Wow Roderik, dit is echt prachtig man! Doe zo verder

Tom

Waw, prachtig. [:0]
Je mag zeker ook niet te veel bevende handen hebben als je daar aan werkt. [;)]
Tom

Kedeng Kedeng


tonycabus

Roderik!
Niet alleen maar een gezond verstand (we ontmoetten mekaar reeds) maar ook nog gouden vingertjes!!!
Waar wacht je op, om met de redaktie kontakt op te nemen? Dan zien de lezers weer eens wat in de andere populaire schaal, die N toch wel is h
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Waar wacht je op, om met de redaktie kontakt op te nemen? Dan zien de lezers weer eens wat in de andere populaire schaal, die N toch wel is h??

Dat moet je inderdaad is doen!
Ik heb ook wel interesse om zo een 51 te maken [:p], gewoon voor de fun [;)]

nmbs

Of maak er een gietmal van en maak er een paar in giethars.  Ik denk wel dat er kandidaten genoeg zijn voor een 51 n N :-)

Roderik

@tonycabus & Kedeng Kedeng
Misschien dat ik dat wel eens doe om alle uit te schrijven, maar niet in de zeer nabije toekomst. Ik verander binnenkort van werk (terug naar mijn roots als grafisch ontwerper) en wil me daar toch een tijd volledig op toe leggen.

@nmbs
Dat van die gietmal heeft al een paar keer in mijn hoofd gespeeld, maar het is nog niet voor direct. Dit model is nog niet gedetailleerd genoeg om er al mallen van te gaan maken. Laat staan dat ik enig idee heb hoe je zo een mal moet maken. De uitleg stond al eens in MSM maar het is nog te omslachtig om te doen in de ruimte die ik heb.
Always be modelling!

treinvirus

Hallo
dit is misschien wel niet de juiste plaats voor volgend bericht maar ja...
Ik heb per vergissing op een veiling een lok spoor N gekocht en kan er niets mee aanvangen daar ik enkel spoor HO heb.
Het gaat om een beperkte serie die in 2003 op de markt is gebracht nl
Trix 12739 Spoor N Diesellok Serie 53 van de NMBS,  SNCB Ep IV, splinternieuw en ik wil hem uiteraard terug verkopen.
Totaal heeft deze lok mij 120 euro gekost. Als er liefhebbers voor zijn voor deze prijs...  Ik weet niet wat zoiets waard is en ook niet wat de nieuwprijs ervan is . Ik ben blij als ik hem kan verkopen aan deze prijs. Op Ebay duitsland staat er aktueel (21/08/06) een aan 106 euro maar er is nog 3 dagen tijd om te bieden en daar komen uiteraard nog de verzendingskosten bij die rond 17 euro dienen te worden geschat...
mfg
treinvirus