Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Overbuffering bij de reeks 51??

Gestart door Arbeco, 29 november 2007, 22:52:43 PM

Arbeco

Heren modelspoorders,

Wellicht hebben velen van jullie de modellen van Mehano's 51 op de baan rijden. Er is bij mij echter een probleempje opgetreden bij deze loc's, als ik ze in dubbeltractie voor een trein zet, komt het soms voor dat ze elkaar uit de sporen duwen. Ik gebruik de bekende Roco-kortkoppelingen op al mijn materieel, enkel bij de 51 geeft dit wat probleempjes. De gebruikte (verdekte) bogen op mijn baan zijn Roco R3 en R4, is dit dan werkelijk zo krap voor de loks van tegenwoordig? Het andere materieel komt er moeiteloos door. Er zit dus even niets anders op dan de loc's enkel voor een trein in te zetten. Ook leuk trouwens hoor...;) Zijn er meerdere van jullie dit probleem ook kennen? Ik hoor het graag.

Groetjes Len;)
Old diesels never die...

ERVIN

Hoi Arbeco, ja dat probleem heb ik ook gehad, ik gebruik de Fleischmann Profi-koppelingen, ook ik had dus overbuffering, maar ik heb de cv's wat verandert, de locs vertrokken of reden niet even snel, ook heb ik de buffers wat ingekort, nu kan ik zonder probleem mijn 51ers in dubbeltractie laten rijden.[;)]

doomslu

Een ganse discussie over de 51'en en koppelingen en buffers is hier als eens gevoerd. Kijk hier misschien even naar, Len ? Misschien is dit de oorzaak van het probleem ?
Bij mijn 51 blijven de koppelingen makkelijk haken aan de buffers, die een beetje te laag hangen...

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3567
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B-Modelbouw

Niet enkel de 51 heeft er last van ...

Ook de rijtuigen van LS Models in combinatie met Fl*. Profi kortkoppelingen. Zelfs in de ruimste bochten durft het af en toe wel eens mis gaan. De buffers inkorten lijkt me hier misschien niet direct de ideale oplossing. Maar als het niet anders kan.
Tips zijn welkom.

ERVIN

Hmm daar heb ik nog geen problemen mee gehad, ze zijn met de Fleischmann Profi-koppeling wel super kort gekoppeld, maar bij mij heeft dat altijd al goed gegaan.