Interessant in N-schaal

Gestart door Roderik, 21 november 2007, 12:32:22 PM

Roderik

#15
Voila! Een nieuwigheid van Fleischmann voor 2008. Wie een beetje handig is met mes, vijl en een verfpistool maakt hier een aanvaardbare reeks 260 van met verlichtig bovendien! Dat had het exemplaar van Minitrix nog niet.


Always be modelling!

Rikkie

#16
http://www.ndetail.de/bausatz-breuer-rangiertraktor.html

Da's ook wel een leuk dingetje[^]

Rikkie

Michiel

#17
Inderdaad een zeer leuk dingetje. Had ie gemotoriseerd geweest, dan was dit werkelijk iets schattig om het kleine rangeerwerk te laten uitvoeren...[:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

#18
Ik heb een type 91 - locotractor en daarbij zit de motor in de wagon die er achter hangt. Je kan er mee rangeren maar de wagon mag je natuurlijk niet vergeten.

Hier vind je een filmpje.
http://www.b-diesel.net/Filmpjes/DSCF62482.AVI
Always be modelling!

Michiel

#19
Ik heb het nooit bestudeerd, maar zou je niet de kast van je type 91 over het gemotoriseerde onderstel van een Köf kunnen monteren? 't Is maar een idee.

In elk geval is de oplossing van een dummy rangeerlok en een spookwagon goed gevonden[^]. Zeker iets om te onthouden.

P.S. je type 91 ziet er prima uit. Knap werk!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

#20
Dat motoriseren, daar ga ik binnenkort eens werk van maken.

Hierbij nog een foto van het geschilderde model. (samen met zijn grote broer.)



Je kan hem ook in het echt zien als we met onze baan Louise-Marie buiten komen. Daar is hij vaste klant en passeert regelmatig door het beeld.[:D]
Always be modelling!

Roderik

#21
Nieuw bij Conrad: Hobbytrain V60 in rode en zwarte uitvoering.Interessant voor iemand die nog wat gele en groene verf staan heeft. Van de blauwe met de zwarte wielen kan je vrij makkelijk een Belgisch model maken.

Always be modelling!

Roderik

#22
Dit zou zeer bruikbaar geweest zijn bij mijn baantje maar 't nu wel rijkelijk te laat.[:(]

http://www.finescale-und-mehr.de/Trambahngleis.html

Voor de volgende keer dus.

Roderik

P.S. Mijn duits is niet echt goed. Wat ze hier verkopen zijn losse profielen, is het niet?
Always be modelling!

Michiel

#23
Ook de kasseien wekken mijn interesse... maar betreffende de tramsporen lees ik dat ze de rails als niet-gebruinde messingprofielen leveren, goed voor een lengte van 1 meter spoor. Dus, zelf te monteren op bielsen en kan dus als normaal- of smalspoor gebruikt worden.

Ik had deze site vanochtend ook net gebookmarked [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#24
Hobbytrain brengt nu een onderstopper in N. Een welgekomen variatie op de modelbaan voor liefhebbers van modern materiaal.
http://www.lemkecollection.de/Default.asp?c=63247
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marcgoovaerts

#25
Zoals dikwijls 'ontaard' elk draadje op dit forum naar rollend materieel [:)]. Maar voor scenery zouden jullie deze site eens moeten bekijken: www.modellbauluft.de.
Het koppel Luft (echt, zo heten ze) ontwerpen en dupliceren gebouwtjes in gips en resin, waarbij heel wat N. Trouwens de site is niet enkel interessant om er iets te kopen. Hun aanbod, in alle schalen, is ook heel inspirerend om zelf aan de slag te gaan.

Marc
 

Michiel

#26
Je hebt gelijk om deze site even in het zonnetje te zetten. Ze hebben er werkelijk mooie en originele dingetjes. [:p] Ik heb me ook al betrapt bij het wegkwijlen op een van hun maquettes. Maar scenery komt bij maar in een latere fase. Dus is het nog even houtje bijten.

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

#27
Eindelijk nog eens een nieuwigheid die op onze Belgische banen kan.
't Is wel weer Duits herschilderd materiaal maar we moeten content zijn met wat er is.

http://www.1zu160.net/test/hobbytrain-oppeln.php
Always be modelling!

Michiel

#28
Dat is heel goed nieuws! Toevallig of niet, had ik nog vandaag een mailtje getuurd naar Lemke om te vragen hoe het ermee stond (zonder antwoord). En... tadaaa!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

#29
Kies voor de bus!!!


Nieuw van Rietze
Always be modelling!