Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Greg

citaat:
Geplaatst door eric

Mooi en overzichtelijk gezellig baantje Greg.

Een klein tipje die wij onlangs te horen hebben gekregen van een clubgenoot die militiar is.
Bij het vervoeren van tanks op wagons moet steeds de loop naar achter gericht staan ten opzichte van de rijrichting van de trein. Dit om te voorkomen dat die ergens zou achterhaken tijdens transport.






De links die ik gaf waren die van de baan van  Bert ( DasBert33) en niet de foto's van mijn baan .
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

eric

@ Peter,
Mijn clubgenoot is bij de Koninklijke Marechaussee in NL.
Kan het zijn dat het daar een beetje anders is?[:I]
@Greg
Ik had inderdaad enkel berichten moeten terug kijken.

Sorry h? mannen.

Peter

Eric, je hoeft je niet te verontschuldigen. Er zijn regels en er zijn uitzonderingen. Het pantservoertuig van de Nederlandse Marechaussee is van dezelfde familie als onze Belgische AIFV en die hebben bij mijn weten geen van beide een (uitwendige) loopvergrendeling, en dan wordt inderdaad de loop naar achter gericht. Zo kunnen we er nog een hele hoop opnoemen.
Met vriendelijke groeten
Peter

DasBert33

Hello iedereen,

Tof dat jullie mn baantje kunnen apprecieren. Het hoeft niet altijd tp3-4 belgisch te zijn he [:D]. (ik kan geen geel-groene diesel meer zien [;)]) Ik zou nog ns tijd moeten maken om een keer deftige fotos met achtergrond en goede belichting te maken.

Over die tanks; het zijn 2 panthers, 2 tigers en een jagdpanther. Ik heb geen fotos van zon tank op transport dus indien iemand die heeft mag je mij die steeds bezorgen. Voor mij ziet het er zo correct uit.

Bert
 

Peter

Daarstraks bij Tufken een digitale set van Roco gaan halen met een diesllok V80, twee 3-assige umbauwagens en een mitteleinstiegwagen allen in tijdperk III uitvoering. Daar bij zat natuurlijk ook een groot ovaal Roco-line rails met bedding (geen Geo-line) een trafo, lokmous 2 en een digitaal versterker. Voorde prijs van die set kan je amper de lok een twee wagens kopen.
De lok rijdt bijna geruisloos en heel soepel (ook heel traag)
Foto volgt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

De loc waar dit draadje mee is begonnen is inmiddels voorzien van een Lokpilot V3 en ik kan de lezers van deze site verzekeren dat de E191, die analoog al een mooi rijgedrag liet zien, digitaal perfecte rijeigenschappen laat zien.  

Voor een bescheiden bedrag is deze ongebruikte loc middels eBay op de kop getikt. Voor de liefhebber van dit type locs, is deze R?wa een aanrader.

Nou vooruit, een paar minpuntjes: Het is bijna zonde om de originele bedrading in te wisselen voor digitale attribuutjes. Een symobakoppeling, de kleinste, past niet. De loc is beslist geen speelgoed voor kinderen, wel voor volwassenen [:)]

Groeten,
Jean




wisselstromer

gisteren 4 wagons gekocht
2x marklin DB ketelwagon 46450 en 2x liliput SBB ketelwagon 225901
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Mijn laatste aanwinst de V 80 van Roco.
Let op de foto op het reklamebord dat op het perron staat. Dit is een verkleinde foto van een echt reklamebord, gefotografeerd in Hinterzarten in het Schwarzwald (H?llentalbahn) en is een foto van de (bij insiders goed gekende en populaire volksmusikgroep "Kastelruther Spatzen" die oproepen voor bloed te geven aan het Rode Kruis.



Met vriendelijke groeten
Peter

eric

Die V36 onderaanrechts, is dat een Lima of een Lenz?
Zijn de rijeigenschappen van dat machientje goed?

Peter

De V 36 is het model van Lenz. Voor de prijs moet je het alvast niet laten. Hij kost een beetje meer dan de Lima, maar daarom heb dan ook, een ingebouwde decoder, LED verlichting, digitaal gestuurde koppeling voor en achteraan, en superbe langzaam rij-eigenschappen, Je kan de lok, (ook de koppelingen) ook analoog besturen. Een extra schakelaar zit bij het model.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

citaat:
Geplaatst door Peter

Tom,
De startset is ref.41266. en is spiksplinternieuw op de markt.
Die set is speciaal gemaakt voor de (grootste) Duitse winkelketen namelijk "Idee und Spiel" waarbij de meeste grote modelbouwwinkels aangesloten zijn. (al dan niet onder die naam) De winkel had er 12 staan in de winkel zelf. Nadat we er na een uurtje buitengingen (koffie gedronken met de eigenaar en zijn zoon) stonden er nog welgeteld 3 (stonden er nog meer in het magazijn)
Of deze set ook naar Belgie komt weet ik niet (vermoed van wel)
De lok is op de volle loopwielen (mijn eerste heeft spaakw.) en het setje ge-etste nummers en borden na, indentiek aan de "normale 64" die volgens Roco katalogus 209 euro moet kosten (UVP) De volledige set is dus goedkoper dan de lok alleen.
EDIT:
Hierbij een foto van de 64: mooi, mooi





Peter

Is de 64 uit deze set een afgewerkt model of is het een eenvoudige uitvoering waarbij details zijn weggelaten?
Dezelfde vraag heb ik voor de 4 personenwagens.
Hebben loc en wagens kortkoppeling?

Groet,
jean  






Peter

Hallo Jean,

De modellen in de set hebben dezelfde afwerking als de modellen die je los kan kopen. De enige verschillen situeren zich in de uitvoering.
De "Donnerb?chsen" hebben nu (eindelijk) de juiste zilverkleurige frames. Naar mijn smaak glanzen ze iets te veel, maar met wat matt-vernis zijn ze precies zoals het hoort. Deze wagens hebben bij het grote voorbeeld, nooit geen houten frames gehad.
De baureihe 64 heeft volle voor-en naloop wielen (ja ook in het echt) en heeft geniete waterkasten, dit in tegenstelling met het model dat je los koopt, want die heeft gelaste (gladde) waterkasten, en spaakwielen.
En....reeds een ingebouwde DCC decoder.(bespaart je veel prutswerk)
Voorts zoals zijn broertje, uitstekende (bijna geruisloze) rij-eigenschappen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Hoi Peter

Toffe foto's

Is het niet interessant om zowel de Lima als de Lenz V36 te hebben?
Het Lima model is de vooroorlogse V36.2 de Lenz de nabouwversie V36.4 Er zitten toch de nodige verschillen in (lengte)

Groeten

Rudy

Peter

Over de rij-eigenschappen van het Lima model, zoals dat van de V 20, kan ik me niet uitspreken.Ik heb ze nog niet echt gezien (wel op afbeelding) laat staan zien rijden.
Als, let wel ik zeg ALS, ik nog een V 36 en een V 20 zou kopen ging ik voor het Weinert model. Deze zijn niet echt goedkoop, maar hebben dan wel een Faulhaber, sublieme rij-eigenschappen, en de bouwdoos valt mee in prijs en is zoals altijd bij Weinert, gemakkelijk te monteren. Heb die zien rijden bij een modelclub in Dtsl, en om het in een woord te zeggen "perfekt"
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Hoi Peter,

Ik heb de oude versie van de 270 (V20), ik vind dat die wel goed rijd (op mijn testovaal)

Het enige wat me stoort is het plastiekerige rood aan de onderkant