Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Mehano HLE 26

Gestart door ricky56, 05 augustus 2007, 07:08:27 AM

Tom

Die locs zien er prachtig uit, maar het zal vermoedelijk niet voor mij zijn.
Er wordt waarschijnlijk bedoelt dat er geen 26's meer geproduceerd worden tot half 2008.
Tom

tonycabus

G??n reklame, Anarchy!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

boke

citaat:
Geplaatst door Memling

Voor die mensen die de rode sluitlichten van hun Sound versie afzonderlijk wensen aan te sturen.
(Wanneer een loc een trein sleept, dan branden de rode lichten niet)

Twee stukjes draad en 10 minuten werk.
De vrije AUX 1 en AUX2 van de decoder (21 pin) verbinden met de los te solderen draden van de rode leds.
Decoder herprogrammeren (Aux1 vooruit en Aux2 achter op F?) en klaar is uw 26 met UITSCHAKELBARE rode sluitlichten.

Hetzelfde kan je trouwens doen met de Mehano 51. Deze aangepaste modellen zullen tevens op de stand van Train service Danckaert te zien zijn in Genk.

Haal meer uit je decoders

Memling    [:)]

Als dit zo simpel is, waarom sluiten ze deze lichten dan niet direct zo aan in de fabriek? [}:)]

Anarchy

citaat:
Geplaatst door tonycabus

G??n reklame, Anarchy!

Goed, dan post ik in het vervolg niks meer. Dat waren de enige foto's die ik op internet vond, maar goed ...

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Memling

Voor die mensen die de rode sluitlichten van hun Sound versie afzonderlijk wensen aan te sturen.
(Wanneer een loc een trein sleept, dan branden de rode lichten niet)

Twee stukjes draad en 10 minuten werk.
De vrije AUX 1 en AUX2 van de decoder (21 pin) verbinden met de los te solderen draden van de rode leds.
Decoder herprogrammeren (Aux1 vooruit en Aux2 achter op F?) en klaar is uw 26 met UITSCHAKELBARE rode sluitlichten.

Hetzelfde kan je trouwens doen met de Mehano 51. Deze aangepaste modellen zullen tevens op de stand van Train service Danckaert te zien zijn in Genk.

Haal meer uit je decoders

Memling    [:)]

en als ik mij niet vergist is dit ook mogelijk met de lok-pilot van de AC versie (iemand verbeteren als ik mis ben).

tonycabus

Anarchy,
Ik begrijp je enthoesiasme best hoor man, je bent zelf treinbestuurder, niet?
Maar regels zijn regels, de handelaars houden zich daar ook aan. Vandaar dus, en overigens niet slecht bedoeld hoor man!
Ik was kort, en dat komt omdat ik v??l tijd tekort kom om dit forum nog dagelijks te volgen...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rixke rail

Dit draadje een beetje nieuw leven ingeblazen met volgende foto, genomen te Mortsel op 18-11-1984 (Cover SJ #32 uit 1989)

Is d?t geen leuk idee voor een TS op de modelbaan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Goed idee Rixke rail! Laten we dit draadje wat nieuw leven inblazen. Ik doe alvast een poging, met onderstaande foto, om uw foto in model weer te geven. Niet helemaal een kopie, maar ja ... Wie heeft het goeie materieel om deze foto na te maken?

ERVIN

Is anders wel een mooie foto hoor Anarchy.[;)]
Jij kan tenminste nog rijden, ik daarentegen?!![:(]

Anarchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Is anders wel een mooie foto hoor Anarchy.[;)]
Jij kan tenminste nog rijden, ik daarentegen?!![:(]

Is op een module hoor [:)] Rijden kan ik niet echt, tenzij op een testbaantje. Er word amper gereden.

B-Modelbouw

Beste reeks 26 bezitters in 2rail Digital Sound,

Ik heb even een praktisch vraagje ...

Zet je loc (of locs) op het spoor, ontsteek de lichten (F0), schakel het geluid in (F1) ... En laat hem NIET rijden. Wat gebeurt er ?

Graag jullie reactie ...

Misschien ook wel handig vermeld er je type van Rijregelaar bij ...
Ik rij met Twin Box van Fleischmann.

Een Tip; Kijk naar de lichten.

ERVIN

H? B-Modelbouw, even een rechtzetting doen hier, jij rijdt niet met de Fleischmann Twin-Box, maar met het Fleischmann Twin-Center.
Dat wist je niet h?.[;)]

B-Modelbouw

Iedereen te druk met kerst en nieuwjaarsinkopen ???

'k Ben benieuwd naar jullie resultaten van de decodertest...

Anarchy

08/04/08
Mehano - reeks 26
Binnenkort zou Mehano een nieuwe uitgave van de reeks 26 in gele schildering uitbrengen. Het zou hierbij gaan om een afwijkende schildering van het nummer 2604.  Bij deze loc liep het geel tot onderaan de kast (zie foto). Er was dus geen zwarte band aanwezig zoals bij de meeste andere locomotieven in deze schildering. Rocky Rail laat hiervan slechts een beperkte oplage maken. Waarschijnlijk het maximum dat onze markt aankan van ??n model. Maar toch een gelegenheid om uw model binnen te halen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Anarchy

08/04/08
Mehano - reeks 26
...(zie foto)...

Welke foto ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *