Mehano HLE 26

Gestart door ricky56, 05 augustus 2007, 07:08:27 AM

knibbelknabbel

Mijn 2611 was dus al binnen bij Tufken. Ik mocht er direct omkomen zodus:

De 2611 staat aan sein O19 te wachten op het vertreksignaal...

Alleen spijtig dat deze loc een 21-polige stekker heeft om een decoder aan te sluiten. Ik heb er namelijk geen liggen, dus het zal nog ff wachten zijn om hem te zien rondbollen op de baan[:(]

13erke

De verleiding is groot geworden[:p], maar eerst moet er nog een cfl 3000 komen en een mw 41.Daarna zien we wel

BD1701

Ik ben mijn twwee bestelde blauwe locs (2611 en 2633) ook gaan afhalen deze week, en ik moet zeggen, het zijn inderdaad prachtig locs geworden van Mehano. De afwerking is zeker en vast van een hoog niveau, waar we alleen maar tevreden over kunnen zijn.
Dit beloofd alvast heel veel voor de toekomstige modellen die Mehano nog op de markt zal brengen.
Ik had wel nog een vraagje, de loc 2633 is de blauwe versie met gele trapezium op de snoet. Weet iemand tot welk jaar die hier zo rondgereden hebben (let wel hij is niet identiek aan de 2619).
Alvast bedankt voor de info

ERVIN

En hoe zijn de rij-eigenschappen van deze locs eigenlijk??

boke

Wanneer ik zo de foto's bekijk van de loc, kan ik alleen maar het volgende zeggen: een fraai model... van een lelijke loc [B)][:o)]. Hij  behoort zeker niet tot mijn lievelingsmachines. [}:)] Hopelijk zorgt Mehano ervoor dat hij enkele jaren beschikbaar blijft! Momenteel staan er andere locs hoger op mijn verlanglijstje! [;)] Maar ooit hoop ik wel eens een blauwe 26-er aan te schaffen om aan mijn verzameling toe te voegen! [:I]

BD1701

De rij-eigenschappen van de loc reeks 26 gelijkstroom versie, zijn heel goed. Je kan hem heel traag laten rijden zonder schokken, en op volle snelheid rijdt hij ook vrij realistische snelheid. Trekkracht heeft hij voldoende, en de motor draait heel soepel. de verlichting is ook heel goed, van zodra je de rijregelaar opendraait branden de lichten al, enkel de (witte) lichten, zijn eerder blauw-wit zoals bij de reeks 51. Voor mij althans een prima loc.

B-Modelbouw

De blauw-witte leds zijn handig te vervangen door goud-witte leds, daar de printjes handig te bereiken zijn. Bij deze ... de mijne is
reeds aangepast [:D].

Voor de rest prachtig model met mooie kruipsnelheid.

Basaffretons

citaat:
Geplaatst door BD1701
Ik had wel nog een vraagje, de loc 2633 is de blauwe versie met gele trapezium op de snoet. Weet iemand tot welk jaar die hier zo rondgereden hebben (let wel hij is niet identiek aan de 2619).
Alvast bedankt voor de info

Wanneer de 2633 zijn gele trapezium verloor kan ik niet zeggen, maar hij was wel de laatste van zijn reeks om met een trapezium te rijden. In SJ nr 124 staat een foto met deze schildering gedateerd augustus 2001, dus tot dan zit je zeker goed.

Groeten,
Kristoffer

Tom

citaat:
Geplaatst door ERVIN

OOooohhhh wat is dat mooi zeg!!!!!!!![:0][:0][:0]

Nog geen 26 voor jouw Ervin? [;)]
Tom

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Tom

Nog geen 26 voor jouw Ervin? [;)]

Voorlopig nog niet, je moest eens weten wat ik nog allemaal in bestelling heb staan.[:(]

Arbeco

Ach Erwin, je hebt dan wat om naar uit te zien he....[:D][:D]
Maar mooi zijn ze wel![:p]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

B-Modelbouw

Vraagje:
Ik heb de 2rail Digital-Sound versie ... Loc rijdt prachtig, geluid klinkt mooi (Luid dus dempen), echter ??n probleem; Wanneer ik de sound activeer (F1)en de lok staat stil (Rijregelaar op Nul) beginnen de lichten onregelmatig te knipperen. Wanneer de sound uit staat of de lok rijdt is 't gedaan en branden de lichten mooi constant. Is dit normaal ? of heb ik weer een uitzondering.

Memling

Voor die mensen die de rode sluitlichten van hun Sound versie afzonderlijk wensen aan te sturen.
(Wanneer een loc een trein sleept, dan branden de rode lichten niet)

Twee stukjes draad en 10 minuten werk.
De vrije AUX 1 en AUX2 van de decoder (21 pin) verbinden met de los te solderen draden van de rode leds.
Decoder herprogrammeren (Aux1 vooruit en Aux2 achter op F?) en klaar is uw 26 met UITSCHAKELBARE rode sluitlichten.

Hetzelfde kan je trouwens doen met de Mehano 51. Deze aangepaste modellen zullen tevens op de stand van Train service Danckaert te zien zijn in Genk.

Haal meer uit je decoders

Memling    [:)]

loebaske

Dat is idd zo memling, iets dat me stoord bij veel digitale/analoge locs is dat de rode lichten branden bij een sleep....

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door loebaske

Dat is idd zo memling, iets dat me stoord bij veel digitale/analoge locs is dat de rode lichten branden bij een sleep....

En in Zwitserland is dit de normaalste zaak van de wereld.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv