Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

(Internet) winkels

Gestart door n/a, 17 juni 2007, 06:37:24 AM

n/a

Na 20 jaar mijn miniclubles van zolder gehaald en mijn 7-jarige is dolenthousiast. Hij wil natuurlijk een opsteling, dus dat wordt ons grote-vakantie-project.
Vandaar mijn vraag welke winkels jullie aanraden voor de aanschaf van extra materiaal. Graag winkels bij voorkeur in het Gentse, Oost-Vlaanderen of via Internet (Europa)

Alvast bedankt,

Bart

doomslu

In het Gentse ken ik enkel Hobby Verborgh. Die zijn onlangs verhuisd naar Lochristi : Dorp West 26. (tel : 09 223 12 36)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

citaat:
Geplaatst door doomslu

In het Gentse ken ik enkel Hobby Verborgh. Die zijn onlangs verhuisd naar Lochristi : Dorp West 26. (tel : 09 223 12 36)



Bedankt. Heeft Verborgh in Lochristi nog een winkel of hebben ze zich voornamelijk toegelegd op hun eBay-winkel?

Dan nog iets: wat met een Z-catalogus?
Ik heb daarvan niets gevonden op Internet.
Moet je een papieren versie in de winkel aanschaffen of kan die ergens gedownloaded worden?
Alvast bedankt,

Bart

Rochevalien

Ik denk dat de zaakvoerder van Hobby Verborgh gewoon in Lochristie woont. Ze hebben ook een zeer aktieve E-bay winkel,maar dat de winkel in Gent verdwenen is,is nieuw voor mij.Ben je daar wel zeker van?
Je hebt ook nog Go-Rail in Drongen die ,naar ik vermoed,ook met een on-line winkel gaan beginnen en last but not least ons aller tufken (Modeltrein Paradise) in Beveren en da's ook nog oost Vlaanderen[;)]  


Gerrit

Havoc

Op de website van Marklin staat de hele catalogus, maar niet zo handig als een papieren versie. Alhoewel sinds ze dat "jaarboeken" noemen ik er ook geen meer heb.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Over Hobby Verborgh : toen ik begin mei in de winkel in Gent was werd mij verteld dat ze zouden verhuizen naar Lochristi. De zaakvoerder woont daar inderdaad al een tijd (30 jaar!).
Ik kreeg ook op 20 mei een uitnodiging toegestuurd voor een open-deur weekend in Lochristi op 2 en 3 juni.
Helaas ben ik daar niet naartoe kunnen gaan, maar van twee dingen ben ik dus wel zeker : ze zitten niet meer in Gent en hebben een winkel in Lochristi.

Go-Rail in Drongen was ik vergeten, sorry.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trainfreak

In Tielt bij Van Daele, dat is wel W-Vl, maar toch ook niet zover.
Ofwel dienen winkel in Aalst.
Spoorse groeten
Dimitri

Havoc

Heeft Modelbouw in Aalst nog veel Z? Ik weet het niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

citaat:
Geplaatst door Rochevalien


Je hebt ook nog Go-Rail in Drongen die ,naar ik vermoed,ook met een on-line winkel gaan beginnen en last but not least ons aller tufken (Modeltrein Paradise) in Beveren en da's ook nog oost Vlaanderen[;)]  

Gerrit



Op de website van Go-rail staat te lezen dat ze geen M?rklin meer verkopen...[:(] http://www.ocp.be/__template/main.asp?siteID=50&PaginaID=513&LangID=1
Modeltrein-paradise verdeelt enkel HO van M?rklin http://www.modeltrein-paradise.be/53167496d2116970f/index.php
Bedankt voor de andere info. Ik zet mijn zoektocht verder.

Havoc

Wel Het Spoor (Heverlee) en Van Den Bosche (Jette) verkopen zeker Z. Jocadis (Edingen) ook dacht ik. Dan ben je wel in Brabant.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door doomslu

Over Hobby Verborgh : toen ik begin mei in de winkel in Gent was werd mij verteld dat ze zouden verhuizen naar Lochristi. De zaakvoerder woont daar inderdaad al een tijd (30 jaar!).
Ik kreeg ook op 20 mei een uitnodiging toegestuurd voor een open-deur weekend in Lochristi op 2 en 3 juni.
Helaas ben ik daar niet naartoe kunnen gaan, maar van twee dingen ben ik dus wel zeker : ze zitten niet meer in Gent en hebben een winkel in Lochristi.

Go-Rail in Drongen was ik vergeten, sorry.


>>> Ik heb effe ge-googeld en inderdaad:

GENT/LOCHRISTI - Zaterdag 26 mei sluit hobbywinkel Verborgh definitief de deuren in de Kortrijksepoortstraat 250. Het 'mekka van de Gentse modelbouwer' verhuist naar centrum Lochristi, schuin tegenover de kerk. 'Voornaamste reden is de verloedering van de Kortrijksepoortstraat. Het is al jaren louter een invalsweg, want zelfs op zaterdagnamiddag is hier omzeggens geen passage meer', zegt uitbater Serge.

Precies tien jaar geleden sloot ook de legendarische Bazaar Steendam de deuren en met de verhuizing van Verborgh verdwijnt nu de laatste modelbouwwinkel uit de stad.

Zaterdag 2 en zondag 3 juni houdt Verborgh een openingsweekend in het nieuwe pand. (adt)





Gerrit

neos

citaat:
Geplaatst door Havoc

Heeft Modelbouw in Aalst nog veel Z? Ik weet het niet.



Ben er vandaag geweest en heeft nog enkele restanten. Wel vriendelijke persoon, want ik kreeg er enkele catalogi gratis mee. Kan wel alle gangbare producten bestellen, wist hij te zeggen.
 

Zamateur

Het is nieuw, Boitatrain (Namen) is in Internet.  Veel Z.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

eibtrain

Dag Bart,

Zelf woon ik in Gent, sinds Cornucopia verdwenen is even op de dool geweest. Voor treingerief loop ik graag eens bij Van Biervliet in Ingelmunster binnen. Zeer behulpzame mensen.
Voor scenerytoebehoren kan je in Gent bij Schleiper (architectenkarton, lijm, folie,...)

Veel succes!

Rik