Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

K

Gestart door Havoc, 04 maart 2007, 16:53:00 PM

Havoc

Eindelijk toegekomen, een K?f II in schaal Z.

IMGhttp://i6.photobucket.com/albums/y241/Quirinus/kof.jpg/IMG

Wat een pruts. Ik zou echt eens willen zien hoe ze dat maken. De hele trein is 105mm. Foto is genomen op een stukje spoor met ballast probeerselen. Als iemand daar commentaar op heeft ook goed...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

citaat:
....Wat een pruts......


Hoi Johan,

Het is al knap om er zo'n foto van te maken [^]
De detailering lijkt erg fraai [:)]
Alleen: de buffers van de trein lijken ver uiteen te zitten, of zie ik het niet goed?
Dit is helaas bij N spoor ook vaak het geval.

Groet van Frank
Groet van Frank

Havoc

citaat:
Alleen: de buffers van de trein lijken ver uiteen te zitten, of zie ik het niet goed?


Er is niks mis met je zicht. Dat is een "kwaal" van Z. Door de enorme koppeling staan de wagens te ver van elkaar. Bij personenwagens valt het nog meer op trouwens.

De detailering is enorm. Ik kan dat niet fotograferen. Geen idee hoe ze het maken. Dit ding weegt maar 8 gram, motor is een trilmotortje van een gsm.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

laurens66

Hoe groot is dat treintje wel niet.

Die moet echt klein zijn. Is het een Marklin, zo ja welk nummer?

Havoc

De K?f zelf is een volle 28mm over de buffers. Het is geen Marklin, maar een kleinfabrikant. Het eerste model dat ik zo koop. Eerlijk gezegd heb ik lang getwijfeld vooraleer ik die stap gezet heb. Maar na het zien van een K?f in het echt en dan het model op Eurospoor stond hij direct bovenaan mijn verlanglijst.

De referentie is nr 3101 bij http://www.z-modellbau.de/ Maak dat je op een stoel zit...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Serieuse prijs per kilo moet dat zijn. [:o)]

Maar wel een knap staaltje mechaniek. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Euh, duurder dan truffels en champagne. Maar je hebt er langer plezier aan!!!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

Is het geen schatje?[:X]

Veel plezier ermee Havoc.[;)]

Gerolf

Net een filmke bekeken op die website. Rijdt de jouwe ook zo snel? Kan hij ook traag rijden?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

depovero

Dag de zetters,

Ter info op de site www.zettzeit.ch vergelijken ze de K?f II gemaakt door railex en door Z-modelbau;

Wat opvalt, is het volumeverschil tussen beiden.

Nu, welke is het meest re?le, zie aldaar dus

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Gerolf

Of de maatvoering de meest correcte is weet ik niet, maar de detaillering van die van Z-modelbau is zeker superieur.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw