Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Roco 6289

Gestart door diesels, 05 februari 2007, 08:27:02 AM

diesels

Hoi,

Op de site van tufken las ik dat Roco komt met de 6289. Ik snap dat werkelijk niet: w??r een model dat in precies dezelfde versie al eerder is uitgebracht. Waarom geen loc in de voorgestelde livrei met een ander nummer (er zijn er velen geweest in die schildering) of in een uitvoering waarvan er nog niet (veel) gemaakt zijn...?

Iemand met contacten met Roco die dat kan uitzoeken of ze bewegen niet in hun eigen vingers te snijden en met een versie te komen die er nog niet is?

groeten

mark7758

Zou een idee zijn van de T2M mensen. (Dus Franse invloed.)
Maar er zit genoeg in de planning voor najaar 2007 en 2008.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

diesels

Ow vast, maar het lijkt mij een kleine moeite dezelfde schildering uit te brengen met een ander, nog niet uitgegeven nummer. Daar hebben ze zelf ook meer aan lijkt me, want alle mensen die al de 6289 hebben kopen er niet nog een natuurlijk.

Lijstje met mogelijke nummers is bij mij verkrijgbaar.

Anarchy

Mmmmm nog meer Belgische nieuwigheden. Ik ben de tel terug al kwijt voor dit jaar. Stil hopend op een rustig jaar, tevergeefs ...
Maar dit wordt dan maar mijn eerste typ 62

janjozef

Die koop ik wel want dat nummer heb ik niet

Jan

P.S. niet aan de drank, enkel aan treinen, dat kost genoeg en ge kunt even verslaaft zijn.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Ik ga net hetzelfde als Jan-Jozef doen,hem kopen dus, eindelijk 62ers in dubbeltractie!![:p]

Tom

Op de site van tufken een hele mooie prijs, ik hoop dat die zo blijft als er eens een 62 uitkomt in livrei 1970.
Tom

Kedeng Kedeng

Voor mij een twijfelgeval, maar denk toch om te wachten op een
TBL2 versie (als die er ooit komt)

Janjozef soms aan de drank [;)].

tufken

Ja, en dit is en gegarandeerde prijs,

mogelijks nog minder tegen de levering, maar zeker niet hoger.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

diesels

citaat:
Geplaatst door tufken

Ja, en dit is en gegarandeerde prijs,

mogelijks nog minder tegen de levering, maar zeker niet hoger.

Maar wel met vierkante wielen h? [:D]

Jurgen

Ik heb deze loc ook nog niet. Ik heb er ook nooit echt de moeite voor gedaan, maar dat is bijzaak. [:D] Misschien dit jaar, wie weet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

theedooz

Ik heb 'm wel, en zou dus geen tweede kopen. Dat Roco 3x de 6215 heeft uitgebracht is begrijpelijk; daar was er immers in het echt maar 1 van.
In de schildering zoals de 6289 hebben meerdere 62/63'ers rondgereden, en dan ook nog met diverse onderlinge verschillen. Opties genoeg.

Roco heeft de 6289 en 6332 al eens (gelimiteerd) uitgebracht, dus nu graag een ander nummer. Of er moeten mensen zijn die de 6289 willen hebben in z'n huidige uiterlijk met kromming in de baan naar de koplampen?

Ook de 1970 variant met lagere gele banden (zoals de 6273 nu nog bestaat) heeft Roco nog niet in z'n programma gehad (wel de Salzinnes versie met meerdere nummers), dus die mag ook komen wat mij betreft.

janjozef

aangezien Roco in belgi? geen vertegenwoordiger meer heeft zou het wel eens kunnen dat ze ook de nodige kennis over de belgische spoorwegen ontberen. Daarom gewoon na bouwen wat ze vroeger al uitbrachten. [V]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door theedooz

Ik heb 'm wel, en zou dus geen tweede kopen. Dat Roco 3x de 6215 heeft uitgebracht is begrijpelijk; daar was er immers in het echt maar 1 van.

>>> [?][?][?]Die redenering snap ik niet,Roco heeft de 6215 trouwens maar 2 maal uitgebracht.De meest recente  versie heeft een verbeterde aandrijving ?n een decoderplug,zondermeer een verbetering.

In de schildering zoals de 6289 hebben meerdere 62/63'ers rondgereden, en dan ook nog met diverse onderlinge verschillen. Opties genoeg.

Roco heeft de 6289 en 6332 al eens (gelimiteerd) uitgebracht, dus nu graag een ander nummer. Of er moeten mensen zijn die de 6289 willen hebben in z'n huidige uiterlijk met kromming in de baan naar de koplampen?

Ook de 1970 variant met lagere gele banden (zoals de 6273 nu nog bestaat) heeft Roco nog niet in z'n programma gehad (wel de Salzinnes versie met meerdere nummers), dus die mag ook komen wat mij betreft.

diesels

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door theedooz

>>> [?][?][?]Die redenering snap ik niet,Roco heeft de 6215 trouwens maar 2 maal uitgebracht.De meest recente  versie heeft een verbeterde aandrijving ?n een decoderplug,zondermeer een verbetering.

Nee, Roco heeft de 6215 wel degelijk DRIE keer uitgebracht: in eerste reeks (met verkeerde stelplaatsopschriften), opnieuw met de 6289 (!) en 6332 samen (met goede opschriften) en vorig jaar dus in de nieuwe lichting.

Overigens snap ik de redenering dat een loc het waard is op drie keer in exact dezelfde uitvoering te worden uitgebracht puur omdat de loc een eenling was in ene bepaalde schildering ook helemaal niet... breng dan gewoon ene andere schildering met een ander nummer uit

groeten Sicco