Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Een nieuweling in modelspoor

Gestart door TimmyG, 05 september 2026, 06:39:27 AM

TimmyG

Dag iedereen,

Ik ben Timmy, geboren in 1974 en sinds een paar jaar besmet met het modelspoorvirus, door een collega/vriend (ik werk bij Infrabel). Sinds een klein jaar begonnen met een kleine baan in H0.

Het thema van mijn baan is een fictief dorpje aan de Frans-Duitse grens ergens eind jaren '50, begin jaren '60 ; genaamd Schmallhausen. De inspiratie kwam door de serie 'Allo 'allo. Dus zullen er kleine verwijzingen naar de figuren en verhaallijnen zijn.

Nog vermelden dat ik een volledige beginneling ben wat betreft modelspoor, maar vroeger wel al scenery gebouwd heb voor Warhammer en TTRPG's. Dus het wordt een leerproces.

Groetjes,
Timmy

Boemeltrein

Welkom en leuk dat je voor dit tijdperk heb gekozen en Allo allo was top ;)
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Michael

Timmy welkom op dit forum.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vanmiegroet

Citaat van: TimmyG op 05 september 2026, 06:39:27 AMNog vermelden dat ik een volledige beginneling ben wat betreft modelspoor, maar vroeger wel al scenery gebouwd heb voor Warhammer en TTRPG's. Dus het wordt een leerproces.

Wees welgekomen Timmy  ;D
Tijd voor een zéér belangrijke vraag: Space Marines of Orcs? Wie kies je?  ::)  :P

Fan51

Dag Timmy,

Welkom in de modeltreinenwereld.

Blij dat je voor dit thema kiest. Zelf ben ik nog steeds een verzamelaar... maar bouwer in spe. Sinds anderhalf jaar ben ik met pensioen en heb nu dus zeeën van tijd om me met mijn hobby bezig te houden.

Ter info: in 2014 heb ik de rol van René gespeeld in het toneelstuk 'Allo Allo'. In het najaar spelen we het stuk opnieuw en werd me de rol van Herr Flick toegewezen...
https://www.rederijkerskamerspvd.be/producties
Toneel is mijn andere 'stille' hobby.

Groetjes,

Geert
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

den T

Dag Geert

Leg mij eens uit hoe je aan die zeeën van tijd komt? Als je wat kan missen mag je steeds wat doorschuiven.
Ik ben namelijk ook op pensioen en kom steeds tijd tekort. Nu de winter eraan komt hoop ik weer wat meer te kunnen modelbouwen.
Geniet van je pensioen en je deugdoende bezigheden.

Dag Timmy , welkom op het forum , mooie stappen in de modelbouwhobby . Ik voel mij ook nog steeds beginner niettegenstaande ik al jaaaren pruts.

Warme groeten Julien

TimmyG

Citaat van: vanmiegroet op 10 september 2026, 21:47:00 PM
Citaat van: TimmyG op 05 september 2026, 06:39:27 AMNog vermelden dat ik een volledige beginneling ben wat betreft modelspoor, maar vroeger wel al scenery gebouwd heb voor Warhammer en TTRPG's. Dus het wordt een leerproces.

Wees welgekomen Timmy  ;D
Tijd voor een zéér belangrijke vraag: Space Marines of Orcs? Wie kies je?  ::)  :P

Ik verzamelde indertijd vooral een Vampire Count leger uit de Age of Sigmar reeks. Warhammer 40K heb ik nooit gedaan. Dus in mijn geval Vampire Counts. ;D