Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

MSM 270 zomernummer

Gestart door doomslu, 23 juni 2026, 16:46:35 PM

doomslu

MSM 270 werd vandaag aan de abonnees verzonden.
Je mag het nummer in de dagbladhandel verwachten vanaf 5 juli.

Klik hier om de nieuwsbrief te lezen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Hier zat hij deze morgen in de brievenbus. Leuke banen. Veel nieuwigheden alsook nieuwe modellen rijtuigen /goederenwagons/loc's
Toch een beetje curieux hoe de 1301 ging beoordeeld worden want t o v de andere loc,s heeft die wel een aantal verschillen. O.a. de handvatten opzij die verschillend en kleiner zijn ...echter stond dit niet te lezen in het artikel. Eigenlijk is de LSModel een standaardloc 13 met een ander nr geworden. Waar 1301 en 02(dacht ik) eigenlijk prototypes waren.

D_Loc

In Zoetermeer ook ontvangen (lag in de brievenbus toen ik afgelopen nacht thuiskwam).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

GDE

Geen idee of het bij iedereen zo is maar bij mij is het zomernummer vanaf pagina 19 t/m 34 in het Frans 🤔

ceuleer

Goed dat je het zegt, volgend weekend ga ik hem ophalen in de krantenwinkel, ik zal het dan maar eerst nakijken, want mijn kennis van Frans is Chinees.  ;D

D_Loc

Citaat van: GDE op 27 juni 2026, 18:07:58 PMGeen idee of het bij iedereen zo is maar bij mij is het zomernummer vanaf pagina 19 t/m 34 in het Frans 🤔
Mijn exemplaar is volledig in het Nederlands.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Citaat van: GDE op 27 juni 2026, 18:07:58 PMGeen idee of het bij iedereen zo is maar bij mij is het zomernummer vanaf pagina 19 t/m 34 in het Frans 🤔
Oei, dat moet je melden. Hopelijk zijn er niet te veel dergelijke exemplaren!  :(

RUNE

Dat nummer moet je bewaren, misschien later veel geld waard. :)

SuSke

ik zal het controleren als het hier toekomt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

trickl

Mijn exemplaar is ook tweetalig. Even mijn Frans weer oppoetsen  :o

ceuleer

En zijn bij u ook de pagina's 19 t/m 34 in het Frans, of zijn het andere pagina's ?

Klaas Zondervan

Zomaar een paar vragen uit nieuwsgierigheid: zijn de Nederlandse en de Franse versie inhoudelijk gelijk? En zitten er op de redactie mensen die artikelen vertalen?

doomslu

Citaat van: Klaas Zondervan op 29 juni 2026, 10:21:15 AMZomaar een paar vragen uit nieuwsgierigheid: zijn de Nederlandse en de Franse versie inhoudelijk gelijk? En zitten er op de redactie mensen die artikelen vertalen?
Kort antwoord: ja en ja.
Het is zelfs zo dat alle foto's exact op dezelfde plaats staan. Enkel de teksten wisselen.

rgp

Luc,

Dat is dan een huzarenstukje (dat door velen onderschat wordt) om de twee teksten in dezelfde ruimte te krijgen !👍👍

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Klaas Zondervan

Luc, bedankt voor je antwoord.
Ik zal deze week eens gaan kijken of het blad hier al in de boekwinkel ligt. Dan eens controleren of dat ook gemengde talen bevat. Frans is niet mijn sterkste taal, maar met een beetje aandacht kan ik het wel lezen.