Nieuws:

Nu in MSM 263 TREINSAMENSTELLING: De Autozug autoslaaptrein Berlijn – Bordeaux

Hoofdmenu

Nieuwe motor voor desiro

Gestart door edemul, 21 december 2025, 23:47:40 PM

BD1701

Mijn Desiro reed plots ook niet meer, enkel de lichten werkten nog. Van Biervliet heeft mij verder geholpen. Blijkbaar waren de eerste motors te zwak die erin zaten, nu zit er een nieuwe in, en rijdt hij terug goed.

edemul

@Klaas
Weet u misschien in welk nr.van railmagazine dit verschenen is.
Misschien heb ik dit liggen.
Uw artikel dat u schreef over tandwielen heb ik gelezen.
Ondertussen heb ik een motor (3x)besteld bij Ali express.
Voor de prijs van 18,00.eur. Verzending in begrepen.
Zal iets voor januari worden.

eve

Citaat van: ERVIN op Gisteren om 22:56:44 PMNiks mis met Ali Express , maar staan die niet bekend om hun relatief goedkope produkten??

Dat zegt dus niets over de kwaliteit van het product.

Mvg, Erik.

Boemeltrein

Citaat van: Klaas Zondervan op Gisteren om 23:13:22 PM
Citaat van: ERVIN op Gisteren om 20:25:13 PMMotor van Ali express?? >:(  En dan kost dat stel nog zoveel!! Man man...het is om te  :'(
Een treinstel is meer dan alleen maar een motortje.
Maar het is wel het essentiële! De meesten onder ons kopen het niet als vitrine-model..en het is weer eens een model van een gekende handelaar ::)
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

doomslu

Denken jullie nu echt dat een Chinese fabrikant zijn motoren aankoopt bij AliExpress of zo? Die worden aangekocht bij de fabrikant.
Wie niks afweet van hoe zo'n model tot stand komt zou beter zwijgen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

traxx2837

Ja mannen, Luc vreest een nieuwe besmettingsgolf van Ingelmunsteritis en begint al mondmaskers uit te delen.

Prettige feestdagen.

eve

Citaat van: doomslu op Vandaag om 08:39:43 AMDenken jullie nu echt dat een Chinese fabrikant zijn motoren aankoopt bij AliExpress of zo? Die worden aangekocht bij de fabrikant.
Wie niks afweet van hoe zo'n model tot stand komt zou beter zwijgen...

Citaat van: traxx2837 op Vandaag om 08:53:57 AMJa mannen, Luc vreest een nieuwe besmettingsgolf van Ingelmunsteritis en begint al mondmaskers uit te delen.

Prettige feestdagen.

Ik vind de opmerking van Luc zeer terecht en correct.

Mvg, Erik.

Klaas Zondervan

Citaat van: edemul op Gisteren om 23:52:18 PM@Klaas
Weet u misschien in welk nr.van railmagazine dit verschenen is.
Misschien heb ik dit liggen.
nummer 165, jaargang 1999.

eve

Wat ik me wel afvraag :

- Is er bij het gemoemde stel (Desiro) geen handleiding geleverd cq. een lijst met vervangstukken, een lijst met slijtonderdelen met identificatienummers?

- Is het nummer van een vervangmotor (en prijs) niet gevraagd bij de fabrikant ?

Je kunt natuurlijk wel motoren kopen met dezelfde buitenafmetingen, maar zijn de elektrische eigenschappen wel dezelfde of vergelijkbaar?

Terzijde : is het hele stel niet in de PCR (China) gemaakt?

Mvg, Erik.

oebr

Citaat van: ERVIN op Gisteren om 22:56:44 PMNiks mis met Ali Express , maar staan die niet bekend om hun relatief goedkope produkten??

nee - het is een platform. Hangt af van de winkels, daar zitten zowel cowboys als bonafide firma's tussen. Tot m'n verbazing kan je bij veel van deze op bezoek in bvb Shenzen. Dat zijn heus geen kwieten in een Sampan, maar eerder te vergelijken met de Cotubexen of Gotrons van alhier.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Boemeltrein

Luc, was onlangs op zoek naar een onderdeel van mijn stofzuiger van een bekend Duits merk, hetzelfde onderdeel was op Ali te krijgen aan 1/5 de van de prijs dan bij het merk, heb ze alle twee besteld en ze zijn krak hetzelfde...dat betekent dat (Chinese) fabrikanten hetzelfde onderdeel verkopen via andere wegen dan dat van hun opdrachtgever en het kan dus best dat het hetzelfde motortje als van die Desiro inderdaad via Ali te krijgen is
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

doomslu

Citaat van: Boemeltrein op Vandaag om 10:09:23 AMLuc, was onlangs op zoek naar een onderdeel van mijn stofzuiger van een bekend Duits merk, hetzelfde onderdeel was op Ali te krijgen aan 1/5 de van de prijs dan bij het merk, heb ze alle twee besteld en ze zijn krak hetzelfde...dat betekent dat (Chinese) fabrikanten hetzelfde onderdeel verkopen via andere wegen dan dat van hun opdrachtgever en het kan dus best dat het hetzelfde motortje als van die Desiro inderdaad via Ali te krijgen is
Dat betwijfel ik niet hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

Als je het nog niet zou weten, :
praktisch alles wat hier verkocht wordt, komt van China en wordt daar gemaakt.
Zodus kwaliteitsverschil, voor sommige zaken, ja, voor de meeste zaken, neen.
Alle grote merken laten hun onderdelen ginder fabriceren.
De EU is gekant tegen de Chinezen, maar als we ze buitensluiten, werkt hier niets meer.
Het enige probleem ginder , zijn de werkomstandigheden voor het personeel, en dat ook al niet meer in elk bedrijf.

rgp

Voor al diegene die DENKEN dat het dezelfde kwaliteit is, volgende mededeling.

Een product bestemd voor een Europese verkoper moet voldoen aan bepaalde hogere kwaliteitseisen.  De producten met goede kwaliteitseisen maar niet goed genoeg worden gedumpt bij de grote online-verkopers.

Het ziet er hetzelfde uit, maar al de rest is verschillend.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Den Eric

Heb me al zot gezocht op die Chinese site naar een even goede vrouw als dat ik nu heb, niets te vinden zelfs niet in de hogere prijsklasse, dus met andere woorden "niet ALLES" is daar te vinden. 8)  Moet ook niet hier altijd negatief en klaagelijk aan toe gaan gasten, het leven is soms veel te kort , denk daar eens over na deze tijd vant tjaar

Den Eric