Van Biervliet Reeks 59 probleem.....

Gestart door Meester, 06 december 2025, 10:04:54 AM

Floris

...en het buitenland gaat helpen omdat je uh.... langer hoop kunt houden omdat t door wat taalproblemen langer duurt om dezelfde uitkomst te krijgen? ???

ERVIN

Citaat van: rgp op 11 december 2025, 14:12:47 PMErvin,

Samengevat:
Lok gekocht bij belgische winkelier X
Winkelier X geeft geen klantendienst
VBV geeft ook geen antwoord

Besluit: kopen in buitenland

Absoluut , ik heb het in het verleden niet aan openbaar gemaakt ( had ik misschien wel beter gedaan) maar ik kocht een Roco Traxx bij een bekende Duitse winkelier in Detmold , het lokje deed het goed in 1 richting , maar in de andere richting schraapte er iets en je zag dat hij moeite had met rijden , mailtje naar ginder , de dag erna mailtje terug , stuur hem maar terug ( verzending nemen wij op onze kosten) en een week later stak er een nieuwe Roco Traxx in mijn brievenbus. Geen gezeur , geen vragen niets.. Dat noem ik service..

ERVIN

En daarom blijf ik het zo " kut " vinden dat ze graag verkopen maar als er iets niet juist is dan hoor je ze niet of willen ze je niet verder helpen. En er zijn er meer in ons landje die dit doen hoor , ik heb nog voorbeelden.
Dus als leek , die niet vertrouwd is met digitale systemen , sound loks , die het forum niet bezoekt , die is er ferm aan voor de moeite.  >:(

Peter

Ervin, dat is de service die ik en vele anderen al jaren gewoon zijn  en zo hoort het toch ook

Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Floris

Snap dat dat voor een eentalige een probleem is.
Maar ik ben 4 talig dus .....
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

janieburton

Citaat van: Floris op 11 december 2025, 14:26:26 PM...en het buitenland gaat helpen omdat je uh.... langer hoop kunt houden omdat t door wat taalproblemen langer duurt om dezelfde uitkomst te krijgen? ???

Er bestaat goede vertaaltools.

D_Loc

Citaat van: JonasLa op 11 december 2025, 12:20:45 PMIk heb hier een recente 59 met dubbele koplampen digitaal, ik zal vanavond de decoderfile eens uitlezen met de lokprogrammer.
Inmiddels van Jonas de file ontvangen, de mapping hangt toch wel tegen het absurde aan moet ik zeggen. Daar ga je zelfs met trial & error amper uitkomen. Het lijkt er bijna op dat dit gedaan is om te pesten zodat je verplicht bent hun decoder te kopen.

Er is overigens geen SUSI gebruikt.

Ik zal later op de avond de soundfile in orde maken die ik in een eerdere post had geplaatst.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Meester

Goed bezig Dirk, ik wacht af.
Overigens is de betreffende Reeks 59 lok bij een bekende winkel in Detmold gekocht, maar dat is natuurlijk niet het aanspreekpunt bij zulke ingewikkelde issues. Overigens geeft de winkel in Detmold altijd zeer goede service.
Dat is v Biervliet / B-models, immers zijn hebben dit zo bedacht maar geven niet prijs hoe het zit... 

D_Loc

Ik heb bestand aangepast met de mapping die ik van Jonas heb ontvangen.

Download: LS5-Diesel-SNCB-NMBS-HLD59-VanBiervliet

Ik heb de standaard ESU mapping zoveel mogelijk in takt gelaten alleen F6 uitgebreid met rangeerverlichting (dit was al rangeerstand) en drie functies vervangen voor de verlichting:

F6 - Rangeerstand uitgebreid met rangeerverlichting
F8 - Sluitverlichting
F15 - Cabineverlichting, alleen bij stilstand met in- en uitschakel vertraging van iets minder dan een seconde
F26 - Was soundfader, nu iets onbekends  ;D  Vermoedelijk derde frontsein uitschakelen, als dit apart geschakeld kan worden. In de handleiding wordt hier niets over vermeld maar in de VBV mapping zie ik dat aan F0 ook een AUX1 is toegewezen welke met F27 uitgeschakeld kan worden. Maar het kan ook zijn dat er op de PCB fysiek niets gekoppeld is aan AUX1, dan gebeurt er dus niets met F26...

Ik heb ook de motorinstellingen ook overgenomen.
Dirk

ERVIN

Gelukkig hebben we Dirk ( D_Loc) nog , al is het mij een raadsel hoe hij alles kan gevonden krijgen.
TOP hoor Dirk.  ;)

Metpetergaathetbeter

Zon
Citaat van: ERVIN op 12 december 2025, 10:48:05 AMGelukkig hebben we Dirk ( D_Loc) nog , al is het mij een raadsel hoe hij alles kan gevonden krijgen.
TOP hoor Dirk.  ;)
zonder onze Dirk kunnen wij niet vieren.....euh rijden ;)

Boemeltrein

En jammergenoeg weer mijn besluit, een bepaald merk dito winkel negeren. :-\
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

D_Loc

Citaat van: ERVIN op 12 december 2025, 10:48:05 AMGelukkig hebben we Dirk ( D_Loc) nog , al is het mij een raadsel hoe hij alles kan gevonden krijgen.
TOP hoor Dirk.  ;)
Ik heb nog geen bevestiging dat het werkt 8)
Dus we moeten nog even geduld hebben.
Ik kan het zelf helaas niet testen omdat ik geen 59 bezit met deze PCB.
Dirk

D_Loc

Inmiddels een bevestiging ontvangen dat het exact werkt zoals ik heb beschreven  :)
Dirk

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Boemeltrein op 12 december 2025, 11:17:03 AMEn jammergenoeg weer mijn besluit, een bepaald merk dito winkel negeren. :-\

doe ik jaren, laatst in Genk waar mijn 5529 vastliep. Een verwachte panne, 5 tandwielzen kapot, de cardanhulzen waren losgekomen van de motoras, uiteindelijk moest het chassis uitgeveild worden omdat cardanbussen tegen chassis sleepten en de loc het geluid maakt van een luiddruchtige scheermachine. LAATST nog op gestoefd dat hij het zo lang heeft uitgehouden, ondanks minimale belasting. Dan is de score van VBV(22-25, 55)waaronder MSM locs 100% kapot gingen. 59 en 62 zijn tot et nu toe nog geen stuk gegaan.